![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn nu zeker dat er vervroegde verkiezingen aankomen.
De CD&V lanceert in de persoon van Sammy Madhi een Vlaamsgezind idee. ![]() Na de verkiezingen zal de CD&V dit voorstel zoals gewoonlijk "met spijt in het hart en voor de allerlaatste keer" laten vallen. "Pour Sammy Mahdi (CD&V), il est «scandaleux» que l’apprentissage du néerlandais ne soit pas obligatoire en Wallonie." https://www.moustique.be/actu/enseig...llonnes-237377 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij gaat de CD&V redden door het CD&V-idiotie gehalte nog te verhogen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 mei 2022 om 17:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er weinig hoop op dat dit er veel zullen zijn...maar ze kunnen maar proberen. Hun intentie alleen al is lovenswaardig.
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() U bent Vlaming, én u bent Belgicist, toch? Bent u ook voorstander van de Belgische monarchie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Die zeer toevallig in het Vlaams sprekende gedeelte van België ben geboren. Louter toeval, niet om onterechte fierheid uit te puren of aan te grijpen voor sentimentele onzin. Alleen iets om gelukkig over te zijn, ik had het veel slechter kunnen treffen. En over koningen, presidenten, heiligen, politici en andere idolen van mensen die idolen moeten hebben denk ik allemaal hetzelfde. Geen enkele kan op mijn sympathie of mijn afkeuring rekeningen. Zolang ze voor zichzelf en voor hun puberale fanclub spreken en mij erbuiten laten, ben ik tevreden. En zeker als ze niet te veel met hun bek in mijn zichtsveld lopen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 mei 2022 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Moeilijk zeggen dat het dan gelijk is...
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik vind dat ook schandalig en ik sta toch niet bekend als een strijdbaar Vlaams-nationalist.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ook mijn ouders hebben dat niet nodig gehad. Mijn vader werkte 42 jaar op hetzelfde fabriek en kwam thuis en ging wat in de tuin werken. En mijn grootouders die waren landbouwers...en zij ploegden, zaaiden en molken zonder Vlaamse beweging. Wie zou er nu zo'n slappe jan zijn dat hij/zij een nationalistische emancipatiebeweging nodig zou gehad hebben ? En dat wij daardoor officieel Vlaams kunnen gebruiken....wel als dat niet zo was geweest dan leerden wij vanaf ons baby zijn wel Frans, of Duits, of Hollands, of....Latijn. Wat maakt het uit ?
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Veel Vlamingen die in het Frans werden opgevoed, spraken dus niet goed Nederlands, maar de meest platte variant van het dialect, en op school waren ze ook geen uitblinkers in het Frans. Het zijn meestal zij die het zwakst zijn in talen die denken dat het niet uitmaakt. Net zoals het de eentalig Fransen zijn die bij "Een land voor de toekomst" staan te roepen voor een veralgemeende drietaligheid. Om de een of andere reden geldt dat niet voor hen, en is het voor hen veel te moeilijk, voor een ander is het kinderspel...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 mei 2022 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan Jambon deed daar ook vrolijk aan mee. Het levert hem alvast een dikke pree en een vet pensioen op. Moer er nog zand zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Dat de koeien ziek werden, door droogte het graan of gras niet wilde groeien, een kind stierf bij de geboorte, of een vrouw in het kinderbed bleef….dat waren de problemen van mijn voorouders Vlamingen. Niets dus waar idioot nationalisme iets aan zou gedaan hebben. Of ge nu vloekte in het keuterboers, vlaemsch, nederlands, frans of duits….de koe trok zich daar niets van aan, ze werd ziek. En wie pech had in de 19de eeuw in een fabriek terecht te komen, zal ook wel niet als hoogste prioriteit gesteld hebben dat de sjieke heren die de luxe hadden zich met beuzelingen bezig te houden Vlaemsch zouden moeten kouten hebben in de luxueuze etablissementen in de grote stad. Wat hebtnu nu aan de taal van uw voorouderen…die mensen zijn dood, en kan ik uberhaupt niet meernspreken. Trouwens mijn grootmoeder aan moeders kant was Waals / Franse (Templeuve). Wat is nu de taal.van mijn voorouderen ?
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 mei 2022 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaming heeft geen kado's gekregen van België, maar alles zelf opgebouwd door hard te werken. België is ondertussen een rottend lijk geworden dat stilaan begint te stinken.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 mei 2022 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan klinkt het weer dat je voorouders Vlamingen waren. Ja, maar dan is het geboren worden als Vlaming helemaal niet toevallig. Daarna is driekwart van je familie dan weer Frans en Waals. Je bent er mee aan het zwaanzen he.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ik kom niemand meer tegen uit die tijd die er nu nog een trauma aan overgehouden heeft. En als die verfransing zou geslaagd geweest zijn, zou ik allicht mijn eerste woordjes in het Frans gezegd hebben. En de rest van mijn leven Frans ingevuld hebben bij moedertaal Wat u aanhaalt is voor mij onnozelheid voor mensen die niets beters of belangrijker aan het hoofd hebben. De toekomst is vooruit en de demografisch maatschappelijke evolutie zal nog veel taalveranderingen met zich meebrengen Mijn devies….aanpassen of wat zitten neuten op een bankje in het zonnetje in home Avondland. Ik kies het eerste. De meeste kans op succes.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Mijn grootouders woonden in Vlaanderen als ik hen bewust leren kennen heb Mijn grootmoeder langs moeders kant was van Waals / Franse komaf (Templeuve) maar is na haar huwelijk met mijn grootvader in Vlaanderen komen wonen. Waar u de driekwart haalt mag joost weten.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 mei 2022 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |