Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2022, 11:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Putin zijn lief eindelijk op de zwarte lijst?

Laat het ons hopen.
En vooral: laat ons hopen dat hij een aantal verborgen tegoeden die hij in de EU had, overgemaakt heeft aan haar, in de hoop ze te vrijwaren ....

https://www.hln.be/buitenland/eu-wil...t-ze~af7b565c/

Citaat:
EU wil “geheime vriendin van Poetin” op sanctielijst plaatsen: wie is Alina Kabajeva? En welke sancties riskeert ze?

De Europese Unie wil sancties introduceren tegen Alina Kabajeva (38), de vermeende minnares van Vladimir Poetin. Dat schrijft de Britse krant ‘The Guardian’. Indien de sancties daadwerkelijk worden uitgevaardigd, belandt Kabajeva op hetzelfde lijstje als Patriarch Kirill, het hoofd van de Russisch-orthodoxe kerk. Maar wat betekenen deze sancties voor de vrienden (en vriendin) van Poetin eigenlijk? En raken ze de Russische president op die manier?
AW 06-05-22, 11:13 Laatste update: 11:17 Bron: Guardian

Interactive video
Click to pause and explore
00:24
01:11 / 01:11
Nieuwe 'Borderlands'-spin-off brengt fantasy in de mix
Zo wist westerngame 'Weird West' ons te verrassen
Zo gaat het eraan toe op de Miss België-reis in Egypte
Kris Vincke: "Veel meldingen van stalking gemaakt van Dean"
Julia: "Het is gedaan, K3 stopt"
Cipier en gedetineerde gaan er samen vandoor
En de Oscar voor beste actrice gaat naar... Jamie-Lee!
Anna uit 'Undercover' openhartig over auto-immuunziekte
Leeringen Sancta Maria Leuven doen flashmob voor directeur

Kabajeva leerde Poetin tien jaar geleden kennen toen ze nog een topturnster was. De gymnaste behaalde twee gouden medailles op de Olympische Spelen. Na haar carrière als turnster werd ze parlementslid voor Poetins partij Verenigd Rusland. Ze is ook voorzitter van de raad van bestuur van de ‘National Media Group’, waarvan de tv-zenders en kranten onder controle van het Kremlin staan. Haar salaris zou ruim 9,6 miljoen euro per jaar bedragen.
Lees ook

Russische olietankers varen af en aan: de Sunny Liger ligt vooral te dobberen voor de bühne
PREMIUM
Russische olietankers varen af en aan: de Sunny Liger ligt vooral te dobberen voor de bühne

De twee zijn al jarenlang een koppel en zouden ook kinderen hebben. Volgens de ene bron hebben Poetin en Kabajeva in 2015 een dochter gekregen en in 2019 een jongenstweeling. Volgens een andere bron hebben ze een meisjestweeling en twee jongere zonen. Sinds de start van de oorlog zouden Kabajeva en haar kinderen zich schuilhouden in Zwitserland.

Men vreest dat sancties tot een escalatie van de situatie kan leiden, omdat het een persoonlij?*ke klap zou zijn voor Poetin.
The Wall Street Journal

Opvallend, tot nog toe staat Kabajeva niet op de westerse lijst van personen uit de entourage van Poetin tegen wie sancties zijn uitgevaardigd. “Men vreest dat het tot een escalatie van de situatie kan leiden, omdat het een grote persoonlijke klap zou zijn voor Poetin”, zo stond eerder al te lezen in de Amerikaanse krant ‘The Wall Street Journal’. Nu dreigen er toch sancties vanuit de Europese Unie te komen. Tenminste als het voorstel wordt goedgekeurd door de 27 lidstaten.

Wat deze sancties zouden betekenen? Kabajeva zou niet langer welkom zijn in de Europese Unie. Daarnaast zouden al haar tegoeden bevroren worden.
Patriarch Kirill
Patriarch Kirill © AFP
Patriarch Kirill

Patriarch Kirill, het hoofd van de Russisch-orthodoxe kerk, ging Kabajeva alvast vooraf. De 75-jarige patriarch is een medestander van president Poetin en verdedigde tijdens zijn preken al meermaals de inval in Oekraïne. De oorzaak van de oorlog is volgens hem bij de NAVO en het Westen te zoeken. Kirill gaf geen gehoor aan de oproep van paus Franciscus om te bemiddelen in het conflict of om op zijn minst een staakt-het-vuren te steunen.

Als Kirill inderdaad op de Europese sanctielijst terechtkomt, betekent dat dat zijn persoonlijke tegoeden in de EU worden bevroren en dat hij de EU ook niet meer mag inreizen.

Omwille van de schending van de stabiliteit, veiligheid en territoriale integriteit van Oekraïne zijn de afgelopen jaren al 1.093 personen en 80 entiteiten op de Europese lijst gezet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 11:04   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat het ons hopen.
En vooral: laat ons hopen dat hij een aantal verborgen tegoeden die hij in de EU had, overgemaakt heeft aan haar, in de hoop ze te vrijwaren ....

https://www.hln.be/buitenland/eu-wil...t-ze~af7b565c/
Heerlijk hoe men de simpele duiven wijsmaakt wat men wil. Ben jij nu echt zo Naïef om dat allemaal te geloven ?

Maar als je al die onzin toch gelooft doe haar de groetjes als ze binnenkort ergens in de rij staat voor een leefloon

Money rules the world. Van wie of van waar dat geld komt doet er niet toe.

En als die soort echt wil reizen hebben ze wanneer ze ook willen een andere nationaliteit er bij. Dan is hij of zijn naast Rus nog iets anders

Er is voor alles een oplossing Schoof als er genoeg centjes zijn.

De sancties tegen de Russische president Vladimir Poetin en een kring van honderden mensen om hem heen zijn ongekend. Naast deze gerichte strafmaatregelen zijn er ook sancties die gelden voor álle Russen. Maar die zijn niet waterdicht. Een groep oligarchen met een dubbel paspoort kan een deel van die sancties ontwijken.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/242...lopen-sancties

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 mei 2022 om 11:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 11:14   #3
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heerlijk hoe men de simpele duiven wijsmaakt wat men wil. Ben jij nu echt zo Naïef om dat allemaal te geloven ?
Maar als je al die onzin toch gelooft doe haar de groetjes als ze binnenkort ergens in de rij staat voor een leefloon
Money rules the world. Van wie of van waar dat geld komt doet er niet toe.
Ik heb maar tot drie en een half moeten tellen alvorens jouw antwoord te kunnen lezen.
Denk toch efkens een paar extra secondjes na: "Money alleen"?... Pablo Escobar dacht dat ook, destijds. En die gast had misschien meer money dan 't Frustraat genaamd Putin, ooit.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 mei 2022 om 11:16.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 11:28   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het ons hopen.
]
Jaloersen bok. De Vlad die heeft op zijn leeftijd nog kans bij eentje die 40 jaar jonger is.
Oud 6 mei 2022, 11:32   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik heb maar tot drie en een half moeten tellen alvorens jouw antwoord te kunnen lezen.
Denk toch efkens een paar extra secondjes na: "Money alleen"?... Pablo Escobar dacht dat ook, destijds. En die gast had misschien meer money dan 't Frustraat genaamd Putin, ooit.
Vooruit het is al goed. Ik geloof U. De Oligarchen staan binnenkort massaal aan te schuiven bij het OCMW.
Stuur hen anders eens de adressen door van onze kringloopwinkels

En volgens mij werd Escobar doodgeschoten. Wat er met zijn fortuinen is gebeurd zou ik niet weten maar ik heb wel een vermoeden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 mei 2022 om 11:42.
Oud 6 mei 2022, 11:36   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een minnares viseren vind ik toch maar laag.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 11:37   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja maar het handje van Jan Modaal is snel gevuld.
Oud 6 mei 2022, 11:40   #8
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik vind dat eerder een kwalijke evolutie dat de overheid zou maar geld kan blokkeren van mensen die niks verkeerd gedaan hebben.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 11:43   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tut tut, ge moet hem pakken waar het zeer doet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 mei 2022, 11:43   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik vind dat eerder een kwalijke evolutie dat de overheid zou maar geld kan blokkeren van mensen die niks verkeerd gedaan hebben.
Vraag is of die mensen geld hebben op hun eigen privé naam ? Ja misschien zo een rekening voor wat lopende zaakjes maar die mensen hun fortuinen staat niet geparkeerd op een spaarboekje he.

Om daar wijs uit te geraken moet je op zijn minst ettelijke jaren studeren en daarna de kneepjes van het vak beheersen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 mei 2022 om 11:45.
Oud 6 mei 2022, 11:44   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tut tut, ze zijn medeplichtig.
En zelfs plegen ze het misdrijf van "schuldig verzuim".

Niets van handen wassen lijk Pontius Pilatus.

Oud 6 mei 2022, 11:46   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja ? En waarom ?

Is een voetballer dan ook medeplichtig aan belastingontduiking ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 mei 2022 om 11:47.
Oud 6 mei 2022, 11:47   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het een kwalijke evolutie dat (nog altijd) een onnozelaar tienduizenden van zijn eigen mensen de dood in kan jagen, en tienduizenden mensen in een buurland laat doden, martelen, verkrachten, deporteren ...

Wie zoiets, ook in ons land en ook op dit forum, niet mede ten strengste afkeurt en veroordeelt, is ... medeplichtig.

Oud 6 mei 2022, 11:47   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja ? En waarom ?

Is een voetballer dan ook medeplichtig aan belastingontduiking ?
Slechte vergelijking FRed....
Oud 6 mei 2022, 11:50   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Slechte vergelijking FRed....
Klopt.
Oud 6 mei 2022, 11:51   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs plegen ze het misdrijf van "schuldig verzuim".

Niets van handen wassen lijk Pontius Pilatus.
Tja. Wie neukt met de vijand is medeplichtig.
Klinkt zeer bekend in de oren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 11:56   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het een kwalijke evolutie dat (nog altijd) een onnozelaar tienduizenden van zijn eigen mensen de dood in kan jagen, en tienduizenden mensen in een buurland laat doden, martelen, verkrachten, deporteren ...

Wie zoiets, ook in ons land en ook op dit forum, niet mede ten strengste afkeurt en veroordeelt, is ... medeplichtig.
Wat daar gebeurt keurt ieder zinnig mens af. Het hoe en waarom dit gebeurt kan je wel over redetwisten.

Ik mag veronderstellen dat jij ten tijde van de Vietnamoorlog ook veel bent gaan betogen ?
Oud 6 mei 2022, 11:56   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja. Wie neukt met de vijand is medeplichtig.
Klinkt zeer bekend in de oren.
De Schoof is er wat mee aan het rammelen denk ik
Oud 6 mei 2022, 11:57   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat daar gebeurt keurt ieder zinnig mens af. Het hoe en waarom dit gebeurt kan je wel over redetwisten.

Ik mag veronderstellen dat jij ten tijde van de Vietnamoorlog ook veel bent gaan betogen ?
En tegen de oorlog in Irak, Koeweit, Syrië, Afghanistan, Lybië.....
Oud 6 mei 2022, 12:01   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En tegen de oorlog in Irak, Koeweit, Syrië, Afghanistan, Lybië.....
Of Servië waar de Navo alles ging plat bombarderen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be