![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Kweekvlees
De kwaliteit van kweekvlees wordt alsmaar beter. Het zou wel eens het gedroomde middel kunnen zijn voor het verbeteren van de volksgezondheid, het dierenwelzijn, het dieet van de vegetariërs, de milieubescherming, het waterverbruik, etc... Het patent is in handen van onze Nederlandse broeders. Vijftig keer minder landbeslag, energie, waterverbruik etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik sta al te trappelen om mijn eigen vlees te kweken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() dacht dat t over soldaten ging gaan :o
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ze kunnen wel al kweekvlees kweken, maar de wilde dieren , die blijven naar de knoppen gaan.
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 februari 2010 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of ze moeten dat spul erin stoppen, of ze moeten het vlees zo kweken dat die vitamine word aangemaakt, mogelijkheden zat hoor. "Zal nooit een alternatief wezen" is een kwestie van willen. Persoonlijk eet ik vlees omdat het lekker is. Als er een spin in mijn kamer zit probeer ik die geweldloos buiten te zetten, maar zodra ik oo maareen beetje een reden heb om beesten dood te laten gaan (zoals "wespen zijn irritant" of "varkens zijn lekker") zal ik het niet laten. Als die kweeksteak tegen de tijd dat het proces opgeschaald en rendabel gemaakt is goed spul is stap ik graag over.
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar stel je voor dat ze ook wilde dieren konden kweken? Probleem opgelost. We komen er wel, jongen. Alle onheidstijdingen ten spijt, slagen we er ooit in om onze hele planeet te herkweken. Kweek!
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het zwijn is en blijft het schoonste der beesten en is nodig op al onze feesten
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik ben je jongen niet jongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Groot gelijk ! Proef maar eens het verschil tussen een Bressekip of een hokjeskip ! Uit proeven en smaaktesten is overigens gebleken dat vrijwel alle personen gekweekt 'wild' van geschoten 'echt' wild in de natuur kunnen onderscheiden. Als je eens van een gerookte 'wilde' zalm hebt geproefd, dan wil je die namaak-rookrommel van gekweekte zalm van de Aldi niet meer op je bord hebben.
Probleem zit hem erin dat vele mensen niet meer veel van hun loon willen spenderen aan voedsel. Mensen geven nog maar 1/6 of iets dergelijks van hun inkomen aan eten uit, de rest gaat op aan die tweede gezinswagen, een extra skiverlof, nog een extra digitaal televisieabonnement of een nieuwe smartphone. De prioriteiten worden anders gesteld. Dus zoekt de eetcommercie oplossingen en die vindt ze erin door ogenschijnlijk 'edele' en luxeproducten in een inferieure en goedkope versie op de markt te brengen, vaak ook zonder rekening te houden met de biologische implicaties van hun kweek- en imitatiemethoden. Ikzelf geef 500 �* 700 euro per maand uit aan voedsel (zonder uit eten gaan en restaurantbezoeken). Velen verklaren mij hiervoor gek. Doch zal ik geen plofkippen in huis halen, scampi's zonder twee ogen om hun groei te forceren, chocolade bestaande uit vet i.p.v. cacaobonen of tomaten die naar waterzakken smaken. Ik vind een lekkere en kwalitatieve keuken zeer belangrijk, waar niet te veel geknoeid mee is. Tja, ieder heeft het recht zijn prioriteiten te stellen. Laatst gewijzigd door freespirit : 3 februari 2010 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Qué ??? Zijn die batterijkippetjes dan beter af dan scharrelkippen volgens u ? Zijn vleeskonijnen die gekweekt worden in een hokje van 50 bij 30 cm dan beter af dan deze die in het wild tijdens het jachtseizoen worden afgeschoten? Rare redenering heeft u over 'dierenleed'.
|
![]() |
![]() |