![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand een reactie?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik alvast niet.
![]() |
#3 |
|
![]() Nooit uw zoon naar school moeten voeren met een wrak van een auto met geleende nummerplaten?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 mei 2022 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heb wel een tijd zonder wagen geleefd. Interessant, irritant, en niet voor herhaling vatbaar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 mei 2022 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Heb je de uitzendingen gevolgd?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen televisie en me registreren op VRTNU doe ik niet.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra je voldoende voedsel hebt om de dag te overleven, heb je geen armoede. Al de rest is luxe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Kinderen naar school voeren met de auto is iets voor rijke mensen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, geen TV sinds 2003, en al zeker niet geïnteresseerd in een Blegische overheids 3de rangs agitprop kanaal.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Gewoon niet studeren?
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ja juist.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de fiets of te voet was de enige optie.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() De uitzending niet gezien hebben lijkt me een geldige reden om alvast geen draad te starten. Toch bedankt om een reactie te plaatsen.
![]() |
#14 |
|
![]() Ik veronderstel dat dat dan binnen wandel of fietsafstand was?
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was van 1 tot een paar km.
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Nogal eenzijdig voorgesteld lijkt me.
Mijn madam werkt als budgetbeheerder voor het OCMW. Daar hoor je allerlei verhalen, niet willen werken, niet (meer) kunnen werken, eens pech gehad en op goeie weg, neverending stories, echte stommeriken, krapuul van advocaten en deurwaarders, enorm veel alcoholverslaafden, enzovoort... Armoede is een enorm brede waaier.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hadden wij geen geld voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Mag ik opmerken dat dit een ietwat vreemde manier is om een draadje te starten..? Een beetje armoedig eigenlijk..
Maar goed, ieder nuchter mens weet dat armoede enkel nog maar gaat toenemen. De middenklasse zal grotendeels verdwijnen en 't is niet dat die plots allemaal rijk gaan worden. Komende jaren worden wreed. We konden haast al niet zorgen voor onze eigen arme burgers, dus importeerden we er nog een gigantisch hoop extra, waar dan uiteraard ook bijna geen middelen voor zijn.. en met de prijsstijgingen (juicht voor het covid-beleid + oorlogje hier en daar) is er geen verbetering in zicht. Ontopic (denk ik, want kijk zelden vrt en heb die uitzending niet gezien): in de lagere school werd ik opgehaald met de schoolbus, tot ik voldoende oud was om met de fiets te kunnen.. tijdens het middelbaar reed ik mee met ouders die 1km van school werkten en wandelde ik 't laatste stuk, ik hoefde me dus niet te schamen voor die tweedehandswagen.. en bij goede weersomstandigheden fietste ik die volledige 10km. Mijn eigen wagen heb ik gekocht toen mijn rijbewijs al 15jaar oud was. Alle privé-transport tijdens die 15j deed ik met de fiets, te voet en lange afstanden met trein. Ik heb geen kinderen, want wist jaren geleden al dat die mij te duur gingen zijn. En aan dat laatste hadden heel wat meer mensen beter ook eens gedacht. Maar langetermijndenken, daar doen we niet aan eh.. yolo en shit. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 31 mei 2022 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Waarom dan uw post starten met 'neen'?
![]() |