![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BMW laat je nu maandelijks betalen voor opties die al op je auto zitten
https://www.msn.com/nl-be/auto/nieuw...f55d187bd1e6ec De autosector leent een pagina uit het marketingboekje van technologiegiganten. Je betaalt niet meer één keer voor een product, maar in plaats daarvan betaal je elke maand. Dat doe je tegenwoordig voor apps, voor software en vaak ook voor muziek of tv. Dus waarom niet voor je auto? Dat deze automerken ondanks negatieve reacties van klanten toch doorzetten, wijst op twee zaken. De eerste. De échte kostprijs van die extra’s is verwaarloosbaar. Een merk kan zich blijkbaar permitteren om ze op elke auto in te bouwen, of ze nu gebruikt (verhuurd) zullen worden of niet. Ten tweede, bij die premiummerken liggen ze eigenlijk helemaal niet zo wakker van wat de klant vindt. Of hij nu wil of niet, het lucratieve verdienmodel komt er. Waarschijnlijk zullen er na een tijdje gehackte spullen komen om deze dingen kosteloos te activeren. Want geef toe, meer dan 300 euro / jaar voor ne verwarmde zetel en een verwarmd stuur, is niet goedkoop hé. Daarbij ga je maanden betalen waarin je dat niet echt nodig hebt (eigenlijk gebruik ik het zelf nooit). Maar wat denken jullie van het concept? Is het levensvatbaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die sensoren er standaard mee insteken is goedkoper dan op uw productielijn aparte lijnen te moeten gaan voorzien voor al dan niet die optie in te bouwen. Ook voor vervangen en repareren, printplaten op stock houden voor binnen 10 jaar nog eens computer x te kunnen vervangen en dan moet het een zijn voor ene met die en die optie. Nee he ineens allemaal hetzelfde main board. Jij als gebruiker betaald dan voor de software en de updates. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of het levensvatbaar is, ze gaan het u gewoon opdringen.
net zoals ze u alles opdringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(geen enkele betrouwbaarheidslijst heeft één van de Duitse merken vooraan) En op die manier moeten de ik-wil-wel-een-BMW-maar-ik-kan-dat-niet-betalen mensen toch ook eens met hun raampje dicht rijden op hete dagen omdat ze de airco er toch maar bij genomen hebben op afbetaling.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 29 juli 2022 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het goed begrijp hebt ge ook de optie om het aan te kopen. En het is zoals Herr Flick zegt: de hardware zit er dikwijls al in, het is gewoon de programmatie aanpassen.
Binnenkort kan je je eigen auto hacken. ![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20 PK erbij, airco geactiveerd, lane departure geactiveerd etc... voor ne lekstok en briefke van 20 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon betalen en het wordt geactiveerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reserve zegt dat alles er in zit en dat het gewoon geactiveerd moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat alles erin zit is al lang zo ...was bij Opel ook zo ....moest alleen geactiveerd worden .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er an af wat. Een camera zot er bij de meeste modellen in, maar wat je er softwarematig mee kan doen dat wordt meestal bijbetalen..
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of zo iets als een DAB antenne voor de fabrikant kost die niks , wel voor de klant , want de klant moet dokken om die dan te laten activeren !! ![]() Idioten dat het zijn , de klant uitmelken !! Zulke merken negeren !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 juli 2022 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar geen last van , daar ik geen rijbewijs & auto bezit !!
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kameraad had een waterpomp stuk (was een lak bij dat type BMW), net na de garantie (55.000 km). Ik ben de kostprijs vergeten, maar het was heel duur in de BMW garage. Hij ging ermee naar zo'n garagistje dat aan alle merken werkt. Die stelde hem voor om een ander merk van pomp te steken. Kostprijs nog niet de helft van in de BMW garage. De auto heeft het met die waterpomp de rest van z'n leven uitgehouden, en dat was meer dan 350.000 km. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tesla verhoogt de 5 september zijn softwareprijzen van zijn autopilot-full-self-driving-mogelijkheid- voor nieuwe wagens in Noord-Amerika.. Bron CEO
Of de prijzen ergens anders op de wereld mee volgen zullen we pas (veel) later weten. In Europa zijn die trouwens een pak lager dan in de USA. De laatste versie FSD Beta 10.69.2 is reeds getest door uitgezochte Betatesters (videos in link), met als resultaat dat Tesla er (alweer) extra geld mee wilt verdienen (toch in Noord-Amerika). $ 3000 meer, of van $12k naar $15k. Het blijft een optie, enkel bij een nieuw bestelde wagen hé, nergens verplicht. Die ooit (veel) minder betaald hebben voor standaard autopilot, enhanced autopilot (optie), of mogelijk-FSD-autopilot (optie), alle updates zijn sowieso "levenslang" inbegrepen in de aankoopsprijs. Citaat:
De forummers die een Tesla rijden weten ondertussen welke versie ze momenteel hebben na hun laatste update. Wat Europese landen toelaten op hun wegen weet ik niet, maar Tesla zou toch zijn FSD-level 3 gehomologeerd krijgen neem ik aan, desnoods met kleine aanpassingen zodat de bestuurder actiever/alerter blijft door nog een handeling extra te doen. Momentele prijzen België: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2022 om 15:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet al een ferme lul zijn om daar als particulier nog een stap binnen te zetten. Uw geld beu zijn kan ook een reden zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 augustus 2022 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die platte commercie je niet aanstaat kan je (voorlopig toch nog) altijd een ander merk kopen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |