Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2022, 09:22   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.295
Standaard 50 procent méér ongevallen met elektrische auto’s

50 procent méér ongevallen met elektrische auto’s niet door technologie, wel door onaangepast rijgedrag

Het onaangepast rijgedrag gaat in stijgende lijn.

Ik geef een voorbeeld: in de straat in de buurt het bord

Veel kinderen in die zone, speelstraat...



Ik hou mijn hart altijd vast als er zo een gek komt doorgevlogen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 09:30   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

LOL. Alweer EV-fud.

ff googlen, en door ggl-vertaler:

CMT : 50% minder ongevallen met hun Tesla tov met hun andere voertuigen.

Citaat:
https://ecomento.de/2022/05/31/fahre...rzeug%20fahren

Studie: Automobilisten hebben minder ongevallen met Tesla dan met verbrandingsmotoren

31-05-2022

Cambridge Mobile Telematics (CMT) is 's werelds grootste aanbieder van telematicadiensten. Op een conferentie van het Insurance Institute for Highway Safety, een organisatie opgericht door autoverzekeraars, presenteerde het Amerikaanse bedrijf nieuwe onderzoeksresultaten over het rijrisico van elektrische, hybride en conventionele voertuigen.

De gegevens die door CMT worden gebruikt, zijn afkomstig van miljoenen voertuigen met de telematicasystemen van het bedrijf. "Een van de meest overtuigende nieuwe bevindingen zijn de vergelijkingen tussen bestuurders die zowel een elektrisch voertuig als een voertuig met een verbrandingsmotor besturen, wat een beter begrip van de risico's op verschillende voertuigplatforms mogelijk maakt", legt Ryan McMahon van CMT uit.

Het bedrijf belicht de resultaten over Tesla-bezitters die ook een ander voertuig gebruiken. Ze hebben bijna 50 procent minder kans om een ongeluk te veroorzaken met hun Tesla dan hun andere voertuigen. De analyse registreerde het tegenovergestelde effect voor mensen die een Porsche en een ander voertuig besturen. Volgens de studie hebben Porsche-rijders 55 procent meer kans op een ongeval met hun Porsche dan wanneer ze hun andere voertuig gebruiken.

Het is niet duidelijk of het verhoogde risico op ongevallen onder Porsche-rijders uitsluitend te wijten is aan verbrandingsmotoren. Met de Taycan heeft het bedrijf uit Zuffenhausen nu ook een zeer populaire elektrische auto in de aanbieding. Net als bij de andere modellen ligt de focus van de sportsedan op hoge prestaties en dynamisch rijden. CMT legde in eerste instantie niet uit of de evaluatie bij Porsche ging over het vergelijken van elektrische auto's en verbrandingsmotoren of in het algemeen over Porsche-rijders in auto's van andere merken. Het bedrijf is van plan binnenkort meer details over zijn analyse vrij te geven.

E-auto's zijn sneller

Omdat om technische redenen het volledige koppel vanaf het begin beschikbaar is, hebben elektrische auto's een bijzonder levendige acceleratie. Zelfs instapmodellen kunnen snel op snelheid worden gebracht. Dit heeft geleid tot bezorgdheid dat de overstap naar e-mobiliteit het aantal ongevallen zou kunnen verhogen, vooral onder beginnende bestuurders. Tot nu toe is dit echter niet gebeurd.

Dat snelle elektrische auto's niet merkbaar meer ongevallen hebben dan verbrandingsmotoren, wordt toegeschreven aan het ogenschijnlijk voorzichtiger en gereserveerder karakter van veel vroege bekeerlingen. Dit zou kunnen veranderen met de toenemende verspreiding van elektrische voertuigen, aangezien mensen met een voorliefde voor sportief rijden die voorheen de voorkeur gaven aan verbrandingsmotoren, ook het type aandrijving veranderen. Vooral de populaire Tesla-modellen hebben echter veel pk's of kW, maar chauffeurs van het merk worden niet beschouwd als verkeersruzies of overmatig betrokken bij ongevallen.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2022 om 09:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 09:33   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.683
Standaard

Een tijdje geleden stond er een model S aan de lichten te wachten, Aalst-Ninove, tweede rijbaan, een paar auto's voor mezelf op het eerste. Die ging er als een raket vandoor tot aan het volgende licht. Weer van hetzelfde...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 09:38   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een tijdje geleden stond er een model S aan de lichten te wachten, Aalst-Ninove, tweede rijbaan, een paar auto's voor mezelf op het eerste. Die ging er als een raket vandoor tot aan het volgende licht. Weer van hetzelfde...
Inhalen moet je zo kort mogelijk doen volgens de wegcode.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 12:20   #5
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Verzekeringen hebben wel meer de juiste cijfers dan takeldiensten .....de herstel of vervangkost .

Verzekeringen die teveel moet uitbetalen door of met en EV's ......en ze geven al korting ( waarom ) voor EV bestuurders .......als die uiteindelijk meer botsen doet dit hun winst verminderen die -> meer kost om te herstellen moet en zal gerecupereerd worden
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 16:05   #6
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.986
Standaard

Logisch dat er meer ongevallen gebeuren met elektrische auto's: ze zijn sneller, niet iedereen kan daarmee om, en je hoort die gluiperds ook niet afkomen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 07:28   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.502
Standaard

Wat met een wagen waarvan de batterij kapot is na een banaal ongeval?
Perte total.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be