![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man betrapt aan 112 km/u op elektrische step in Brussel
Gisteren om 18:44 Een snelheidsduivel zoefde afgelopen weekend tijdens de Roller Bike Parade met zijn elektrische step tussen alle deelnemers aan een hallucinante snelheid van 112 km/u door de Annie Cordytunnel. Is die helemaal zot geworden? 112 km/u op zo'n kleine wieltjes, voor hetzelfde geld vertel je het niet meer na. https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...73d19b91dc08bc |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat reeds in andere recente draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar deze draad gaat niet over zijn heenreis. Wel degelijk over zijn terugreis. Dus ... andere draad. Want anders gaat het de verkeerde richting uit hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat had ik willen zien
heb het gezien
Laatst gewijzigd door Vette Pois(s)on : 17 augustus 2022 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe hetzelfde met een klassiek klein maar opgedreven mobiletje van 50 cc,
en je vervuilt Brussel nog vuiler dan het al is, en je maakt er nog meer lawaai dan de Brusselse politici nu al maken, en je concludeert: mobiliteit met elektrische motoren en batterijen, superieur!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Die step zou ik wel eens willen zien.
Ik schat het benodigde vermogen om die snelheid te halen ergens rond de 15 kW. Is al een flink uit de kluiten gewassen E-motor. Eerlijk gezegd zie ik dat nog niet snel op een step gebouwd zitten. ![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gniffel. Er is wel wat anders op de markt voor deze toepassingen. Mijn sterkste "DC" motor is een Revolt 160S, een ouder type, zonder waterkoeling. Dit is het moderne broertje Maar als je wat kleiner wil, dan is dit merk een optie. Of anders dit merk, voor nog iets kleinere toepassingen. laat ons zo zeggen. Ik zweer bij hun producten. Op maat gemaakt, met een aanvaardbare prijs, en een onklopbare service.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste Citroen ‘2CV’ had 5kW en een beduidend grotere Cx.S
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() 8,3 kilogram / 24-96 volt op batterijen? Verplichte vloeistofkoeling .... Wel, ik zou graag die step willen zien.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 augustus 2022 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Redelijk ver van 112 km/uur. Er zijn wielertoeristen die kortstondig 65km/uur halen... Bij mijn weten nog geen enkele van die mannen 112 km weten trappen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10kw piek, 5.2 kg, geen vloeistofkoeling. Maar zoals ik schreef, een "oudere" versie. En u schiet hier op de boodschapper. De 2 andere opties die ik aanreikte, zijn veel kleiner en lichter, maar gebruiken piekvermogens. Alhoewel TPpower ook continue vermogen adverteerd, en ik heb dat al in de praktijk gezien, de enige beperkingen zijn de elektronica en de levensduur van de lagers.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Helemaal niet, de boodschapper brengt dezelfde boodschap.
Citaat:
Ik wil enkel duidelijk maken dat men die cowboy verhalen niet klakkeloos moet overnemen. Als men een groep ingenieurs , zelfs met onbeperkt budget, de opdracht geeft om een bruikbare step te bouwen die 112 km per uur haalt, dan gaan die even in hun haar krabben.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 augustus 2022 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is te doen, met een redelijk budget, maar veilig? Dan gaat er ferm "outside of the box" gedacht moeten worden.
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Waar kan ik dat filmpje eens bekijken?
![]() |
#20 |
|
![]() Alleen de bandjes al... Wat zit er onder zo'n step?