![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar de Belgicisten vroeger steeds beweerden dat je goed Frans moest kunnen om vooruit te geraken in het leven ,
is de situatie heden volledig omgekeerd. De inwoners van de Franstalige regio's van dit land hebben een veel kleiner inkomen dan de inwoners van het Nederlandstalige Vlaanderen. Het gemiddeld inkomen per jaar van een Brusselaar is nu 15.444 € van een Waal is nu 18.518 € van een Vlaming is nu 21.071 € https://www.lesoir.be/473672/article...savoir-sur-les Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 oktober 2022 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hilarisch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() eentalig zijn is het probleem
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herinner ik mij de les Frans waar de Juffrouw die het gaf tegen mij zei: Ik zal u een 0 geven.
Ik reageerde beleefd: "geeft u er mij nog ééntje dan heb ik een fiets en dan kan ik naar huis rijden." ![]() Alles goed vroeg ze? Weer reageerde ik beleefd: "Meeeeeeehhgh wie, sa floddere moei bien" Ik vloog buiten + strafstudie ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien doen de bevoegde Gewestelijke autoriteiten bij Franstaligen veel te weinig om daar verandering in te brengen. Een typisch voorbeeld is westelijk Henegouwen dat dicht bij zuid West-Vlaanderen ligt. De vraag naar arbeidskrachten is er reeds vele jaren zéér hoog. De lokale bedrijven zien zich verplicht te recruteren in Frankrijk. De Fransen komen graag. De Walen uit het naburige Henegouwen ??? “Pas du tout! On préfère le chomage…” ![]() Door sommigen zal deze reactie weer bestempeld worden als “kakken op de Walen”
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 28 oktober 2022 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer opmerkelijk vermits Henegouwen de provincie met de hoogste werkloosheid is en pal naast een Vlaamse regio ligt waar quasi geen werkloosheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om na te gaan of de stelling van de draadopener juist is, zou men het gemiddelde inkomen moeten kennen van doofstomme Walen, en dat vergelijken met mondige Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze maar Frans kunne tateren ,dan zijn de Walen gelukkig. Maar werken ,dat is een ander paar mouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men zou denken blij te zijn als ze in West Vlaanderen een goede baan kunnen hebben, in plaats van een uitkeringstrekker te zijn. Werken, kortom nuttig zijn, daar haalt een mens toch een deel van zijn eigenwaarde uit? Uitkering, als het niet anders kan dan wel tijdelijk, maar ik zou wel weer snel aan de bak willen en dus flink gaan solliciteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |