![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Northvolt had ook een 60 GWh batterijfabriek in de startblokken staan in Noord-Duitsland...
Maar dat is nu uitgesteld wegens de dure energieprijzen... En als dat te lang gaat duren is het niet onmogelijk dat ze hun batterijfabriek in de USA gaan bouwen, hopelijk heeft de EU dat begrepen... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2022 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EUROPA wilt terug naar de laatste ijstijd.
Vraag maar aan de klimaat gekken of aan de leden van het Kyoto akkoord. Interglacialen zijn hun een level te hoog.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2022 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doet me denken aan jouw miljarden vaccinatiedoden: https://forum.politics.be/showthread.php?t=259977 Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2022 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ps de ijstijd overleefde niemand, gemiddeld was het toen 8°, nu 14° Neem dat eens mee met de bedenking van klimaatopwarming en co2. En dan weet je hoe hard ze je foppen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2022 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eens op volle productie is 60 GWh/jaar genoeg voor pakweg 1 miljoen BEV. Weetjes over recycling: https://northvolt.com/products The end of oil begins Some numbers to back it up: Charging cycles 1000 + The minimum lifetime of Northvolt's most powerful cells. Recyclable: 95 % After end-of-life, almost the entire battery cell is reused to make new ones. Less CO2: 90 % Our 2030 carbon footprint target comes from harnessing clean energy https://northvolt.com/articles/recycled-battery/ Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2022 om 15:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met al die clean energy uit wind Toch stoppen omdat de mazout te duur is.
Beetje verdacht eh?
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.carpixx.ch/nl/e-mobilita...ken-in-europa/
Om de kosten te verlagen en de levering van batterijen voor e-auto's veilig te stellen, Autofabrikanten investeren in de ontwikkeling van Europese batterijfabrieken. Volkswagen wil bijvoorbeeld: 2030 met partners zes productielocaties met een jaarcapaciteit van 240 Gigawattuur in gebruik nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben toch batterijen en gebruiken toch windmolens? Of lukt dat niet....met batterijen?
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Oorzaak door MAP 7 van Demir en alle andere klimaat waanzinnigen waaronder TVDS en andere groenen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien is het ook de grondstof voor talloze andere producten, zoals plastic, rubber, verf, tandpasta, piepschuim en nog veel meer.
Ons toetsenbord, scherm, polyester, verdelginsmiddelen, kunstmest, plastic zakje of alle plastic waar ze batterijen insteken, waterzuivering pompen, ontzilten, en nog duizend andere dingen. Allemaal door olie.
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alles vlotjes verkoopt zou er tegen 2030 mogelijk meer dan 1000 GWh aan productiecapaciteit zijn enkel in Europa. Maar door de oorlog en gepaarde plaatselijke energiecrisis zal er zeker enkele jaren vertraging zijn, maar dan enkel in Europa. Bron: Citaat:
The end of oil begins Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2022 om 22:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zonder olie draait hun fabrieken blijkbaar niet.
T'is maar af te wachten of ze genoeg auto's zullen verkopen om die fabrieken te kunnen houden. Ze spreken nu al van verhuis. Als de prijs niet snel zakt is het over en out met Europese fabrieken. Die sluiten en verhuizen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2022 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Panasonic bouwt 30 GWh jaarcapaciteit erbij, deze keer in Kansas, USA
Citaat:
Wie het niet moest weten Texas is de US-staat met het meeste windturbines: Citaat:
https://www.spglobal.com/commodityin...llowed-by-wind Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2022 om 23:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() STELLANTIS TEGEN WERKNEMERS: BEGIN ALVAST ELDERS TE SOLLICITEREN
1 maart 2022 Autogigant Stellantis, ontstaan uit de fusie van PSA en Fiat-Chrysler, ligt onder vuur omdat het z’n werknemers onder druk zet om een andere job te zoeken. De Franse vakbond vind de tactieken van het bedrijf schadelijk voor de werksfeer. Massaal jobverlies door elektrificatie Door de verplichte elektrificatie zullen in de autosector massaal jobs verloren gaan. Over de exacte aantallen lopen de schattingen fors uiteen, maar dat het een bloedbad lijkt te worden, daar is weinig twijfel over. ACEA, de koepelvereniging van Europese autoproducenten, telde eind 2021 al ruim 200.000 productiejobs minder dan amper vier maanden eerder. Gek genoeg zonder dat media of politiek er veel aandacht aan besteden. Voor elektrificatie lijkt elk offer gepermitteerd. 200'000 jobs minder.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen 2035 is het gedaan met brandstofwagens maar er is nog geen werkbaar alternatief. Dat is net hetzelfde liedje als met het sluiten van de kerncentrales zonder dat er alternatieven zijn. En dan verschieten dat de prijzen stijgen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er gaan wslk zelfs meer jobs zijn door het volledig plaatje van de electrificatie. Uiteraard andere jobs. In elk geval meer propere jobs.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2022 om 10:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snelle elektrificatie bedreigt 500.000 jobs in auto-industrie
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10351685.html En tzal nog veel erger worden als 2035 de rest zal failliet maken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2022 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zowel in de productie als in de recyclage achteraf. |
|
![]() |
![]() |