![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schitterende uitspraak vanwege Bart De Wever.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gesprek bij de koffie gaat niet lang duren in 2024 zo lijkt het. ![]() Ik moet zeggen dat het altijd plezant is om een interview met BDW te lezen, hoe die er lappen op kan geven is ongezien. https://www.hln.be/binnenland/interv...hove~a9b9fcd1/ |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221208_96820390 Citaat:
Met 1 woord Bende hypocrieten !!!! Of is N-VA voor het uiten van doodsbedreigingen ?
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Radicaal-rechts vindt nog radicaler rechts te extreem. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Inderdaad "lijkt". Stel je voor dat BDW even achterbaks zou zijn als bv Egbert Lachaert en ook het tegenovergestelde doet bij de regeringsvorming dan datgene waarmee hij verkozen is ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ach, je weet toch hoe dat gaat?
Er wordt nu van alles beweerd door allerlei partijen. Na de verkiezingen zegt men dan van "ach ja, maar dat was voor de verkiezingen", of een andere dooddoener die hen toelaat om in alle vrijheid een compleet andere richting uit te slaan nadien : "Ja, maar de kiezer heeft de kaarten geschud en ze niet gemakkelijk gelegd. Met deze uitslag zullen we moeten kijken welke coalities juist tot de mogelijkheden behoren." Dat laat dan toe om het confederalisme weer eens 5 jaar in de diepvries te steken, of toch met het VB te regeren op Vlaams niveau. Op dit moment is dat allemaal gepoker. Dewever en N-VA zullen er alles aan doen om het dubbelzinnig te houden: enerzijds zeggen dat ze nooit met VB gaan regeren, maar dan anderzijds wel hun stemgedrag dat dat tegenspreekt. Wat het werkelijk gaat worden, dat weet je maar na de verkiezingen. Die interviews zullen mijn stem niet beïnvloeden, het is nog altijd VB op Vlaams, Federaal, gemeentelijk (als ze hier opkomen) en provinciaal niveau, en N-VA op Europees niveau.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de waarheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Semantische spelletjes.
Hou de metafysische waarheid maar voor K&K.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De draadopening is nogal eenzijdig wat betreft het quoten uit het krantenartikel.
Ik lees vooral deze: ... Ik ben tegen het principe van het cordon sanitaire. Je moet kunnen besturen met iedereen: als de kiezer dat oordeelt, dan moet je er soep van koken. ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een interview het Blok uitspuwen en diaboliseren = goed. Dan in het parlement de scheefzeiker uithangen = slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus BDW doet dus toch iets goed in het parlement.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Qui mange du Belang en crève
Klopt !!! VB is straffe kost. Twee gelijktijdige dingen zijn nodig: - de strafste kruiden moeten er uit - een stevige maagbeschermer (https://www.zivi.be/nl/bijsluiters/pantomed-40-mg) in de vorm van een comfortabele meerderheid. Enkele zetelkes is niet genoeg. Twee man en een paardenkop die hun kar zouden keren, ofwel omdat de soep te straf is, ofwel omdat ze niet straf genoeg is, mogen niet in de verleiding komen om te chanteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk overigens op dat jij als enig kaderlid van N-VA je niet strikt kunt houden aan het nochtans uitgevaardigde spreekverbod door het partij hoofdkwartier. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 december 2022 om 12:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omgekeerd.
Hij doet iets goed in de gazet, en verkloot het in het parlement. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor NVA is dat het confederalisme, niets nieuws onder de zon. Voor het VB is dat het racistisch discours, iets voorzichtiger dan enige jaren geleden. Wat niet belet dat de partijen raakpunten hebben. Hoe dan ook, alles zal afhangen van de publieke opinie tegenover het cordon in 2024. En ik maak mij geen illusies, als er praktisch geen draagvlak meer is zie ik de twee rechtse partijen een coalitie vormen, tenminste als de Walen geen stokken in de wielen steekt (wat ik betwijfel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |