![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.803
|
![]() Na het lezen van dit artikel lijkt het mij wel die richting uit te gaan.
Constant aan een laadpaal hangen en met deze hoge prijzen kost veel geld. “Help! Mijn wagen heeft nog amper bereik.” https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...RWckjbk9WVn9Vo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk het zelf goed genoeg.
Met deze temperaturen is mijn "normaal" elektrisch ondersteund bereik gehalveerd. Nu is dat wel met "Chinesium" cellen en geen high end Koreaanse. Maar de kost van laden. Wat de baas je biedt, koop je op een ander niet. Oftewel, ik steek mijn stekker in in de fietsenstalling op't werk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.823
|
![]() Raar, op mijn fiets ben ik twee keer zo snel waar ik moet zijn met dit weer en ik eet geen boterham meer.
![]()
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overdag is het door een hoop idioten op't straat/fietspad een pak anders. Dan is het 30 minuten met de wagen(als er geen hikje in't verkeer zit, anders kan het tot 2u worden), en een uur met de 3 wielige ligzetel. En ik moet ook geen boterham meer eten, moet gewoon een keer per week meer laden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Straf, de meeste BEV-wagens worden verhoudingsgewijs verkocht in Noorwegen, Ijsland en Zweden. In die warme landen hebben ze er geen last van. lol Bij de jaarlijkse wintertesten (2020-2021-) 2022 in Noorwegen tot min 10°C was er pakweg gemiddeld 15% rijbereikverlies tov het normrijbereik WLTP. Elke winter werden de resultaten wat beter. Bij de 2 beste BEV modellen (BYD en Tesla) was het maar 11% onder de WLTP. Drie jaar lang doorgedreven wintertesten in Noorwegen staat al 3 winters in alle kranten die zich echt interesseren voor BEV. Ik kan hier 3 links plakken van wintertesten 2020-2021-2022. Schijnbaar heeft een krant iets horen waaien in Belziek, en het was zelfs in het nieuws, wat heb ik gelachen. Onlangs vertrok ik vlotjes met de Skoda Fabia, nochtans een kleine benzinemotor die redelijk rap op temperatuur is, en mijn gemiddeld verbruik was zelfs na 5 km rijden bijna 50% hoger dan het gemiddelde. Uiteraard met alle toeters en bellen verwarming aangezet (ook zetelverwarming), bij een dieselwagen is het in de regel nog erger. Naja de tijden van de manuele choke trekken is nu ook wel voorbij. Haha. - - - - - - - Soit toch ff plakken en wat vertalen uit een andere recente prietpraatdraad: post 5: https://forum.politics.be/showpost.p...28&postcount=5 Het Noorse NAF test elk putje winter een dertigtal BEVs, dus vergeleken met hun zomerrijbereik die ze in de zomer ervoor getest hebben, en ze vergelijken het met de constructeurs-WLTP-norm. De beste BEVs hadden maar een rijbereikverlies van 11%, de slechtste kwam aan 32% verlies, kwestie van efficiënte warmtepomp of helemaal geen, bepaalde BEV worden ook vooral in Zuid-Europa gereden daar vriest het heel hard. lol QED, 31 BEV tot -10 graden getest: Citaat:
Dat een koude diesel over korte stukken 93% meer verbruikt weten jullie alvast al 10 jaar, nietwaar? En het vriest nog niet eens ! LOL. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2022 om 09:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Raar dat ze in Noorwegen nooit ergens last van hebben terwijl ieder ander dat wel heeft.
Mogelijks komen er hoogst onbetrouwbare info uit Noorwegen of lepeld bepaalde Belgen doelbewust leugens in. Van de WLTP weten we dat ze liegen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 december 2022 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Met een geladen BEV kom je altijd weg, geen starter geen startbatterij. Een tractiebatterij is genoeg. Mijn smartphone "start" ook altijd zonder problemen lol. Citaat:
Citaat:
De WLTP is een te lakse normtest, en al helemaal ongeschikt voor hybride-wagens. Ze liegen dan wel meer bij plofbakken. Een samenzwering. Wil je mss een test van ADAC? Hahaha.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2022 om 11:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.029
|
![]() Citaat:
![]() En vooral dan, behalve opladen, de batterij van een EV ook nog warm blijven houden want anders geraak je nog niet eens uit je garage weg.....je draagt blijkbaar nog steeds een korte broek, lol Citaat:
![]() Nu gij. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() In welke kelder zit gij? Het vriest nu al dagen, zelfs overdag. Je kunt misschien beter verhuizen naar Noorwegen of zo, daar schijnen EV 's elke winter steeds minder last te hebben van rijbereikverlies door hun batterijen....maar of je daar met de peperdure elektriciteitsprijzen goedkoper uit bent met je EV-ke dan met een diesel of naft die wél nog rijbereik hebben, is maar de vraag. ![]()
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Pure fraude schrijft men over WLTP.
Uit dat riool haal je al uw fake nieuws. https://www.autoweek.nl/columns/arti...tp-nee-weblog/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
|
![]() Scheelt een beetje, maar niet bijzonder veel. Gewoon via de app preheaten en dan verlies je weinig range. Ik vraag me soms af wie die artikels schrijft. Het lijkt me niet door mensen geschreven te zien die ervaring hebben met elektrisch rijden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
De NAF doet geen WLTP labo-testen hé, die doen altijd praktijktesten op de weg in de zomer en in de winter, en ze vermelden telkens de luchttemperaturen tijdens de testen. En ze vergelijken dat met de WLTP opgegeven door de constructeur. Krijgt een wagen nu een nieuwe WLTP-waarde van de constructeur gaan ze dat ook vermelden, sommige wagens krijgen namelijk een warmtepomp wat invloed heeft op de WLTP, ze moeten dat dus melden aan de overheid die verantwoordelijkheid is voor die WLTP-norm (altijd labo-rollenbank) Of je begrijpt het opzettelijk niet? Ik geef enkele simpel voorbeelden, wat de NAF gemeten heeft bij enkele BEVs en wat uitleg, OK? Of moet ik je handje houden? Eerst de vertaling uit het Noors en dan het originele Noors. https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil...de-vinter-2022 Twee van de elektrische auto's zijn al eerder in de winter getest Sommige van de modellen die we hebben getest, zijn nieuwe versies van auto's die we eerder hebben getest. Ze hebben verschillende upgrades gekregen, daarom testen we ze opnieuw. De Polestar 2 heeft onder meer een warmtepomp meegekregen sinds hij tijdens de wintertest van vorig jaar voor het eerst werd getest. De Tesla Model 3 heeft een WLTP-update gekregen en dat betekent dat we hem weer opnemen. Het is de derde keer dat de Model 3 in de test is opgenomen. Sinds we de Model 3 in de winter van 2020 voor het eerst hebben getest, is de actieradius toegenomen van 560 kilometer naar 614 kilometer. Daarnaast kreeg de Model 3 in de winter van 2021 een warmtepomp. To av elbilene har vært vintertestet før Noen av modellene vi har testet er nye versjoner av biler vi har testet tidligere. De har fått flere oppgraderinger, og derfor tester vi dem på nytt. Polestar 2 har blant annet fått varmepumpe siden den ble testet for første gang under fjorårets vintertest. Tesla Model 3 har fått en WLTP-oppdatering som gjør at vi tar den med på nytt. Det er tredje gang Model 3 er med i testen. Siden vi testet Model 3 for første gang vinteren 2020, har rekkevidden økt fra 560 kilometer til 614 kilometer. I tillegg fikk Model 3 varmepumpe vinteren 2021. Bereiktest: Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC 645 km actieradius voor testauto* (WLTP) Actieradius van 596 km gemeten in de zomer van 2022 513 km actieradius gemeten in winter 2022 Bereiktest: Volkswagen ID.3 Pro S 539 km actieradius voor testauto* (WLTP) Actieradius van 564 km gemeten in de zomer van 2021 435 km actieradius gemeten in winter 2022 Bereiktest: Kia EV6 2WD 528 km actieradius voor testauto* (WLTP) Actieradius van 500,2 km gemeten in de zomer van 2022 429 km actieradius gemeten in winter 2022 Bereiktest: Polestar 2 LR enkele motor Actieradius van 517 km voor testauto* (WLTP) 520,6 km actieradius gemeten in zomer 2022 400 km actieradius gemeten in winter 2022 Bereiktest: Tesla Model Y Lange afstand dubbele motor Actieradius van 507 km voor testauto* (WLTP) Actieradius van 545 km gemeten in de zomer van 2022 451 km actieradius gemeten in winter 2022 5 van de 31 gemeten wagens.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2022 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() De mensen zelf zien ook wel hoever ze geraken zonder al die pure fraude testjes te lezen.
Wat snap je daar niet aan? En ge zijt daar weer met uw WLTP riool.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 december 2022 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Hopeloos met jou, de WLTP heb ik aangeklaagd in deze draad van 2019: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2022 om 13:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Ook de electrische fiets sukkelt in deze koude dagen.
Niet veel range of power. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12...-zo-haal-je-h/ Misschien niet in Noorwegen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 december 2022 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Kan een accu te koud zijn om op te laden?
Laad de accu nooit op bij temperaturen onder het vriespunt. Sommige accu's hebben zelfs een blokkade waardoor ze niet eens onder 0°C opgeladen kunnen worden. De temperatuur kan overigens ook in een garage onder het vriespunt komen. https://www.fietsplezierheesch.nl › ... Belangrijke tips om de accu te beschermen tegen de kou Dat gaan heel veel koffies worden aan de laders.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals geschreven, mijn elektrische fiets heeft een stuk minder bereik door de buitentemperatuur. Dat noemen ze praktijkervaring.
Micele's propaganda voor EV's is gewoon cherrypicken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
En de BEV-bashers laten zich weer vangen en vergeten hun eigen heilig plofmobiel. En natuurlijk halen ze wat uitspraken eruit van mensen die weinig ervaring hebben, en wslk hun eerste winter met hun BEV rijden. En alvast mensen die de handleiding van hun wagen niet grondig gelezen/begrepen hebben. Een voorgewarmde BEV zal alvast minder verliezen dan een ICE, verrast ben ik daar helemaal niet van. ~ bronnen zijn er daar ook van: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, je moet je EV voorverwarmen om in de buurt te komen van het beloofde.
Ergo, je moet meer energie in je EV steken... Met mijn plofmobiel tank ik een keer meer, dat werkt ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, voor plofwagens zijn er "pogingen" geweest om rijdend te tanken. Geen goed plan ten andere. https://www.youtube.com/watch?v=MKF0KXMha2E Dan lijkt rijdend laden via een Pantograaf veiliger.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
||
![]() |
![]() |