Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2023, 17:39   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Alcohol schadelijker dan Heroine

Zoals ik al dikwijls dacht. Zijn we met die war on drugs niet aan het schieten op de verkeerde ?

En ja dit is toch nog maar eens de mening van een wetenschapper.....gezien sommigen blijkbaar toch maar alleen de wetenschappers geloven

Maar bon dood ga je sowieso......

https://www.demorgen.be/beter-leven/...ohol~bcdcd89d/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 17:46   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Dit is pure BS.

Ik ben akkoord met de gevaren van alcohol, maar als er 1 drug is die stukken gevaarlijker is, dan is het heroine.

https://www.addictionresource.net/he...fe-expectancy/

De gemiddelde levensverwachting van een heroine verslaafde is 52 jaar.

De GEMIDDELDE LEEFTIJD van een heroine verslaafde is 24 jaar.

Dat kan je van je gemiddelde alcoholieker niet zeggen.

Ik ben grootgebracht tussen de zatlappen. Dat is niet hetzelfde als grootgebracht worden tussen de heroine spuiters.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2023 om 17:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 17:58   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit is pure BS.

Ik ben akkoord met de gevaren van alcohol, maar als er 1 drug is die stukken gevaarlijker is, dan is het heroine.

Ik ben grootgebracht tussen de zatlappen. Dat is niet hetzelfde als grootgebracht worden tussen de heroine spuiters.
Uw uitleg is nogal verwarrend.

U moet eerlijk vergelijken. Hoe oud werden de zatlappen toen de Alcohol die gedronken werd illegaal werd gestookt en dus niet zelden puur vergif was.

De meeste Heroine verslaafden moeten het dan ook doen met grote smeerlapperij waardoor de meesten het niet lang uitzingen.Voorbeelden genoeg onder bekenden.

Wie zich goede kwaliteit kan of weet te veroorloven.....die staan op hun 80 niet zelden nog te springen op een podium

Dit zijn de woorden van Jellinek Instituut ( niet de minste)

Ook wat betreft sociale schade scoort heroïne hoog. Wat betreft chronische toxiciteit (= optreden van ernstige ziekten die door de drug ontstaan) scoort heroïne lager dan tabak, crack, alcohol, methamfetamine en cocaïne. Duidelijk is dat alcohol, tabak, heroïne en crack hoog scoren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2023 om 18:04.
Oud 23 december 2023, 18:07   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook wat betreft sociale schade scoort heroïne hoog. Wat betreft chronische toxiciteit (= optreden van ernstige ziekten die door de drug ontstaan) scoort heroïne lager dan tabak, crack, alcohol, methamfetamine en cocaïne. Duidelijk is dat alcohol, tabak, heroïne en crack hoog scoren.
Kijk, ik wil uw argument van slechte kwaliteit heroine wel kopen. Maar dat heroine in lage dosissen minder ziektes veroorzaakt dan alcohol in lage dosissen is irrelevant, vermits heroine ZODANIG VERSLAVEND is dat uw verbruik crecendo gaat en je jezelf doodspuit he. Je hebt gewoon de tijd niet om een "heroine cirrhose" te veroorzaken want ge hebt uzelf al doodgespoten voor het zo ver komt.

Mocht alcohol zo verslavend zijn als heroine, dan zouden de meeste dronkaards zich aan hun 35ste al doodgezopen hebben aan een overdosis alcohol he. Zonder leverziekte. En zonder hartkwaal. Want die had de tijd nog niet om te ontwikkelen.

Ik ben het met U eens dat alcohol een van de meer gevaarlijke drugs is. Had je het nu gehad over cocaine, cannabis, of nog andere dingen, dan zou ik alcohol inderdaad gelijkwaardig of erger klasseren. Maar heroine speelt in een andere klasse. Dat is een gegarandeerde snelweg naar een redelijk snel en triestig einde.

Als je een criterium hebt waarbij heroine zelfs onder "tabak" scoort dan ben je met een totaal verkeerd criterium bezig.

Juist ja, van tabak krijg je longkanker.... 40 jaar later. Maar je zingt het gewoon geen 40 jaar uit met heroine. Dus zelfs MOCHT heroine U longkanker bezorgen zoals tabak, dan nog ga je die nooit ontwikkelen he. Want je bent de pijp al uit met een overdosis voor je daar zelfs maar kans op maakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2023 om 18:10.
Oud 23 december 2023, 18:36   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik wil uw argument van slechte kwaliteit heroine wel kopen. Maar dat heroine in lage dosissen minder ziektes veroorzaakt dan alcohol in lage dosissen is irrelevant, vermits heroine ZODANIG VERSLAVEND is dat uw verbruik crecendo gaat en je jezelf doodspuit he. Je hebt gewoon de tijd niet om een "heroine cirrhose" te veroorzaken want ge hebt uzelf al doodgespoten voor het zo ver komt.

Mocht alcohol zo verslavend zijn als heroine, dan zouden de meeste dronkaards zich aan hun 35ste al doodgezopen hebben aan een overdosis alcohol he. Zonder leverziekte. En zonder hartkwaal. Want die had de tijd nog niet om te ontwikkelen.

Ik ben het met U eens dat alcohol een van de meer gevaarlijke drugs is. Had je het nu gehad over cocaine, cannabis, of nog andere dingen, dan zou ik alcohol inderdaad gelijkwaardig of erger klasseren. Maar heroine speelt in een andere klasse. Dat is een gegarandeerde snelweg naar een redelijk snel en triestig einde.

Als je een criterium hebt waarbij heroine zelfs onder "tabak" scoort dan ben je met een totaal verkeerd criterium bezig.

Juist ja, van tabak krijg je longkanker.... 40 jaar later. Maar je zingt het gewoon geen 40 jaar uit met heroine. Dus zelfs MOCHT heroine U longkanker bezorgen zoals tabak, dan nog ga je die nooit ontwikkelen he. Want je bent de pijp al uit met een overdosis voor je daar zelfs maar kans op maakt.
In de onderzoeken van Jellinek heb ik altijd het meeste vertrouwen gehad.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...-andere-drugs/

Dus ja Heroine is zeer verslavend maar in het interview met de verslavinfgsarts ging het over Chronische toxicitiet en daar lijkt Alcohol idd slechter uit te komen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2023 om 18:39.
Oud 23 december 2023, 18:40   #6
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Maar heeft deze discussie wel zin, vermits ik in studies lees dat cocaïnegebruik bij ons 25x hoger ligt dan heroïne.
En alcohol tov. cocaïne, blijkt vééél slechter te zijn als het totaalplaatje bekeken wordt (persoonlijk/gezondheid/maatschappelijk/etc.).
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 18:48   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Maar heeft deze discussie wel zin, vermits ik in studies lees dat cocaïnegebruik bij ons 25x hoger ligt dan heroïne.
En alcohol tov. cocaïne, blijkt vééél slechter te zijn als het totaalplaatje bekeken wordt (persoonlijk/gezondheid/maatschappelijk/etc.).
Een vriend van mij gebruikte veel Coke en veel te veel Alcohol. Hij heeft altijd beweert hij van de Coke redelijk makkelijk is kunnen afkicken. Van de Alcohol is hem dat nooit gelukt ondanks vele opnames.

Hij is er dan ook aan gestorven (orgaanfalen)

Maar ja ik denk het ook nogal allemaal persoonsgebonden is. We kennen allemaal wel zatlappen van 80 die nog alle dagen een pakske sigaretten paffen net zoals iedereen wel weet heeft van een gezondheidsfreak die doodging voor zijn 45.

Sommige mensen mogen zich nu eenmaal veel meer veroorloven dan andere en hebben gewoon meer geluk met hun gezondheid zie lijf.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2023 om 18:51.
Oud 23 december 2023, 20:30   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ja Heroine is zeer verslavend maar in het interview met de verslavinfgsarts ging het over Chronische toxicitiet en daar lijkt Alcohol idd slechter uit te komen
Dat is wat ik zeg: een irrelevant criterium, omdat de gigantische verslaving U omzeep helpt nog voor chronische toxiciteit enige rol speelt.

Het is een beetje als zeggen dat mensen doodkloppen met een ontsmette voorhamer minder infecties veroorzaakt, dan de tram nemen waar je soms een infectie opdoet.
Oud 23 december 2023, 20:34   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vriend van mij gebruikte veel Coke en veel te veel Alcohol. Hij heeft altijd beweert hij van de Coke redelijk makkelijk is kunnen afkicken. Van de Alcohol is hem dat nooit gelukt ondanks vele opnames.
Cocaine is dan ook niet erg verslavend. Het probleem met cocaine is dat het U domme dingen doet doen. Niet dat het verslavend is.
Oud 23 december 2023, 20:41   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is pure BS.

Ge geraakt vooral veel sneller verslaafd aan heroïne dan aan alcohol.
Ik drink al 40jaar regelmatig alcohol, waarvan de periode tussen 20 en 30 stevig. Maar ik ben nog op geen enkel moment verslaafd of afhankelijk geweest. Ik zou probleemloos kunnen meedoen aan een "tournée minerale".
Heroïne is dermate verslavend, dat er moorden worden gepleegd om aan het goedje te geraken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 21:08   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Heroïne is dermate verslavend, dat er moorden worden gepleegd om aan het goedje te geraken.
Mensen die moorden om aan hun heroine te geraken zijn mensen die verslaafd zijn maar te arm om zich die heroine te kunnen veroorloven

Rijke mensen die kilo's coke snuiven hebben daar nog nooit iemand voor vermoord. De leden van Fleetwood Mac hebben voor miljoenen Coke gesnoven net als Maradonna. Die moesten daar geen boterham voor laten

En voor een fles Vodka in den Aldi is een leefloontje voldoende. Gelukkig maar is die Vodka legaal.

Arme mensen hebben een drugsprobleem rijke mensen hebben alleen drugs.

Maar goed dan belanden we weer in de discussie van de illegaliteit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2023 om 21:21.
Oud 24 december 2023, 10:18   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zelfs al zou dat waar zijn, het kan me geen kloten schelen.
De actuele illegale drugs moeten verder, en veel harder, bestreden worden. (net trouwens als alcoholmisbruik vb. huiselijk geweld en dronken* sturen).

Dat is mijn mening, dat verkondig ik in het raam van mijn vrije meningsuiting.

(dronken: meer dan 0.5 gene zever met die 0.0, behalve voor beroepsdoeleinden zoals taxichauffeurs ... Zelfs tussen 0.5 en 0.8 zal het gevaar nog zeer goed meevallen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2023, 10:41   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is pure BS.

Deze logica klopt ook van geen kanten.

Je stelt dat alcohol gevaarlijk is , om vervolgens te verwijzen naar verslaafde. Hoe verhoudt dat zich tot iemand die elke avond een enkel biertje drinkt?

Men vergeet nogal eens dat het menselijk lichaam (als die gezond is) behoorlijk wat kan hebben. Alcohol wordt slecht als je op lange termijn je elke dag klem zuipt, ja zeker. Maar verder... ach
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2023, 10:42   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En zelfs met heroïne gaat het dus op. Overdosis is het einde.

Maar stel jij bent instaat heroïne zelfbeheerst te gebruiken, kan zelfs heroïne in een gezond leefpatroon.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2023, 11:02   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De actuele illegale drugs moeten verder, en veel harder, bestreden worden. (net trouwens als alcoholmisbruik vb. huiselijk geweld en dronken* sturen).

(dronken: meer dan 0.5 gene zever met die 0.0, behalve voor beroepsdoeleinden zoals taxichauffeurs ... Zelfs tussen 0.5 en 0.8 zal het gevaar nog zeer goed meevallen)
Daar sluit ik me bij aan.
Gekker moet het echt niet worden.
Oud 26 december 2023, 23:37   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch even benadrukken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 04:03   #17
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Vrije geregistreerde verkoop van een euthanasiepil zodat de mensen die het leven niet aankunnen zonder drank of drugs er makkelijk en pijnloos een eind aan kunnen maken lijkt me een goede oplossing voor verslavingsproblemen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 06:37   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En zelfs met heroïne gaat het dus op. Overdosis is het einde.

Maar stel jij bent instaat heroïne zelfbeheerst te gebruiken, kan zelfs heroïne in een gezond leefpatroon.
Dat is het punt juist. Heroine is zodanig verslavend dat men dat NIET zelfbeheerst kan gebruiken. Per definitie van verslaving.

Het is exact die verslaving, en de gewenning, die maakt dat men naar hogere dosissen moet, en dat een overdosis bijna onvermijdelijk wordt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2023 om 06:37.
Oud 27 december 2023, 06:42   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De actuele illegale drugs moeten verder, en veel harder, bestreden worden.
Aangezien zoiets de bron is van een gigantische kriminaliteit is het het grote feest van alle dealers in town, he. De dag dat je drugs legaliseert zijn al die makakken hun lucratieve business kwijt.

Het is juist omdat er zo een gigantische vraag is naar drugs, en dat de verslaving maakt dat mensen tot alles bereid zijn om eraan te geraken, dat het repressief optreden tegen drugshandel de bron is van de hoge criminele inkomsten he.

En het verbruik blijft er toch zijn. Het enige wat je met je verbod doet, is criminelen rijk maken en een groot crimineel circuit toelaten van te bestaan. Ik neem aan dat er 2 klassen zijn van mensen die voor repressie zijn:

1) de onnozelaars die denken dat het kan werken, met 100 jaar feitelijk bewijs van het tegendeel dat ze naast zich neer leggen

2) zij die beseffen dat het de criminaliteit voedt, en het daarom doen omdat ze veel criminaliteit willen en criminelen rijk willen maken, terwijl ze aan de eerste groep kunnen wijsmaken dat ze straffe gasten zijn.

Het probleem van drugs is dat er vraag naar is, en dat het ondertussen tegelijkertijd mensen plezier geeft en hun gezondheid naar de vaantjes helpt. Drugs zijn "af te raden" maar drugs verbieden maakt dat criminaliteit groot wordt. Ik vind het maatschappelijke probleem van de criminaliteit veel erger, dan het gezondheidsprobleem van de gebruikers, vooral omdat een verbod dat laatste niet eens inperkt.

Het zijn enkel ideologen en cynische criminelen die voorstander zijn van een verbod dat nergens in een wat vrije maatschappij ooit heeft gewerkt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2023 om 06:51.
Oud 27 december 2023, 06:49   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien zoiets de bron is van een gigantische kriminaliteit is het het grote feest van alle dealers in town, he. De dag dat je drugs legaliseert zijn al die makakken hun lucratieve business kwijt.

Het is juist omdat er zo een gigantische vraag is naar drugs, en dat de verslaving maakt dat mensen tot alles bereid zijn om eraan te geraken, dat het repressief optreden tegen drugshandel de bron is van de hoge criminele inkomsten he.

En het verbruik blijft er toch zijn. Het enige wat je met je verbod doet, is criminelen rijk maken en een groot crimineel circuit toelaten van te bestaan. Ik neem aan dat er 2 klassen zijn van mensen die voor repressie zijn:

1) de onnozelaars die denken dat het kan werken, met 100 jaar feitelijk bewijs van het tegendeel dat ze naast zich neer leggen

2) zij die beseffen dat het de criminaliteit voedt, en het daarom doen omdat ze veel criminaliteit willen en criminelen rijk willen maken, terwijl ze aan de eerste groep kunnen wijsmaken dat ze straffe gasten zijn.
De criminelen zijn gekend. Pak ze op en steek ze weg of maak ze af en sla AL hun bezittingen aan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be