![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poetin wil een wapenstilstand zodat z'n volk in alle rust kan feesten.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230105_95679097 Poetin vraagt 36 uur lang staakt-het-vuren voor Russisch-Orthodox Kerstmis De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn troepen donderdag een staakt-het-vuren opgelegd, zodat ze de kerstviering van de Russisch-Orthodoxe Kerk kunnen vieren. Eerder had de patriarch van de kerk al opgeroepen tot zo’n kerstbestand. Vandaag om 16:45 De Russisch-Orthodoxe kerk viert Kerstmis op 6 en 7 januari. De Russische patriarch Kirill had daarom donderdag gevraagd om een staakt-het-vuren in Oekraïne “Ik, Kirill, patriarch van Moskou en heel Rusland, doe een beroep op alle partijen die betrokken zijn bij het interne conflict met een oproep om het vuren te staken en een kerstbestand in te stellen van 6 januari ‘s middags tot 7 januari middernacht, zodat orthodoxe mensen de diensten op kerstavond en de dag van de Geboorte van Christus kunnen bijwonen”, liet hij weten in een bericht op de website van de kerk. Michailo Podoljak, een adviseur van president Volodimir Zelenski, had het voorstel van de patriarch afgewezen. Hij noemde het “een cynische valstrik”. Volgens Podoljak heeft de Russisch-Orthodoxe Kerk niets te zeggen over dergelijke zaken. Ik denk dat die man echt ziek is. Wie viel wie aan? Wie gunde wie geen rust op nieuwjaarsdag? Poetin is totaal gestoord, dat ie dat nog maar durft te vragen toont aan dat die man echt ziek of gek is. Ik hoop dat Zelenski niet toegeeft! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mja, de Oekraïenrs gaan niet in het verhaal mee, zodat Poetin en zijn schandknaapje patriarch Kirill, moord en brand zullen kunnen schreeuwen dat voor de Oekraiënse antichrist "niets heilig is". Het blijft ontroerend hoe voormalig KGB-officier Poetin plotseling zo'n vroom mens is geworden
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heeft Poetin het over ? Welke wapenstilstand ? Vorig jaar zei hij toch dat hij Oekraïne niet zou aanvallen ? Is er dan ergens oorlog ?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Correct is: Putin kondigt een eenzijdige kerstmis wapenstilstand af en vraagt dat de andere kant het ook zou respecteren.
Erdogan had dat gevraagd om goodwill te tonen en een kans aan onderhandelingen te geven. De VS zijn daar nog niet klaar voor echter. Laatst gewijzigd door Bach : 6 januari 2023 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mocht ik van Zelensky zijn, ik zou "ja" zeggen, en aanvallen. Van de verwarring gebruik maken om wat meer Russkies neer te leggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2023 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik denk dat verdedigende acties niet onder zo'n wapenstilstand vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russen verdienen geen rust. Poetin respecteerde de feestdagen van de Oekraïners ook niet, ezrgo, hij begon in de vroegte te bombarderen. En Erdogan, Erdogan is geen haar beter dan Poetin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad onder het motto: "Alleen een dode Rus is een goede Rus!".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Elke stap naar vrede is toe te juichen. Ik zie ook niet in hoe een eenzijdige wapenstilstand afkondiging 'een val' zou kunnen genoemd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Nu ja. Oproepen tot genocide tegen Rusland mag op dit forum hoor. Pas gewoon op tegen wie je het doet. ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 6 januari 2023 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poetin zal dat gebruiken om niet te schieten maar om z'n z'n troepen te hergroeperen. Zo doorzichtig allemaal. Dat die zot gewoon stopt met z'n oorlog waar niemand beter van wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 6 januari 2023 om 10:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, de ene is niks waard en de andere deugt niet.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russische bevolking mort, moeders, vaders, echtgenotes rouwen om zoveel zinloze doden, de sancties beginnen pijn te doen, Poetin zijn oorlogskas slinkt zienderogen, z'n munitie raakt op en dan, dan gaan wij hem ademruimte geven. Ik dacht het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gewoon doorgaan op het gestage tempo lijkt mij het beste. Geef het kremlin geen enkele reden om tijdens dit 36 uur bestand (??) een kans te creëren om de bevolking te overtuigen van : Oekraïne en het Westen willen duidelijk de algehele vernietiging van ons rusland, daarom kondig ik nu de algehele mobilisatie en oorlog af. De vernietiging van rusland moet van binnenuit komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar was zijn wapenstilstand op 25 december? En op 1 januari?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Four...the_Apocalypse |
|
![]() |
![]() |