Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2023, 20:08   #1
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard Ambtenaren met geweer

Als het van Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele (N-VA) afhangt, dragen ambtenaren van de Vlaamse Belastingdienst (Vlabel) een luchtdrukgeweer tijdens controles. Dat heeft de N-VA-minister zondag gezegd bij VTM Nieuws. Er is officieel toestemming gevraagd aan federaal justitieminister Vincent Van Quickenborne (Open Vld). Die zou binnenkort met een antwoord komen.

Diependaele verwijst naar agressie bij controles op onder andere de verkeersbelasting. In 2021 waren er volgens cijfers van zijn kabinet negentien incidenten, waarvan de helft verbale agressie en bij de andere gevallen een escalatie naar fysieke agressie. Vorig jaar ging het om 38 incidenten, waarvan twee derde met geweld.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 20:13   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Administratieve ambtenaren hebben mij niet in de auto,op straat,of eigenlijk gelijk waar, te controleren...
Dat valt exclusief toe aan een heel nauw omschreven type van ambtenaren die we "ordediensten" noemen (politie,douane)...

Vele decennia geleden werd de wildgroei aan verschillende politiekorpsen in Belgie geknipt,waarbij zelfs een zeer groot korps als de Rijkswacht verwijderd werd...

en kijk,nu is men al bezig in Vlaanderen eigen korpsjes aan het oprichten....nu blijkbaar de gecompresseerde-lucht-karabiniers-fiscalisten...

Zo hebben we ook al de GAS-boete-huzaren-bezighoudingstherapisten

Laatst gewijzigd door kelt : 5 februari 2023 om 20:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 20:20   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Als het van Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele (N-VA) afhangt, dragen ambtenaren van de Vlaamse Belastingdienst (Vlabel) een luchtdrukgeweer tijdens controles. Dat heeft de N-VA-minister zondag gezegd bij VTM Nieuws. Er is officieel toestemming gevraagd aan federaal justitieminister Vincent Van Quickenborne (Open Vld). Die zou binnenkort met een antwoord komen.

Diependaele verwijst naar agressie bij controles op onder andere de verkeersbelasting. In 2021 waren er volgens cijfers van zijn kabinet negentien incidenten, waarvan de helft verbale agressie en bij de andere gevallen een escalatie naar fysieke agressie. Vorig jaar ging het om 38 incidenten, waarvan twee derde met geweld.

Ik denk dat dat antwoord 100% voorspelbaar is : Screw you, Diependaele. Stel je voor zeg... Verbale agressie ! Waar is mijn luchtdrukgeweer ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 20:24   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Geef ze meteen ook maar een Bearcat!
Oud 5 februari 2023, 20:28   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Administratieve ambtenaren hebben mij niet in de auto,op straat,of eigenlijk gelijk waar, te controleren...
Dat valt exclusief toe aan een heel nauw omschreven type van ambtenaren die we "ordediensten" noemen (politie,douane)...

Vele decennia geleden werd de wildgroei aan verschillende politiekorpsen in Belgie geknipt,waarbij zelfs een zeer groot korps als de Rijkswacht verwijderd werd...

en kijk,nu is men al bezig in Vlaanderen eigen korpsjes aan het oprichten....nu blijkbaar de gecompresseerde-lucht-karabiniers-fiscalisten...

Zo hebben we ook al de GAS-boete-huzaren-bezighoudingstherapisten
Binnenkort krijgen we in Vlaanderen nog een regiment PCP-parkeerwachter stormfuseliers en een brigade cyclisten-stadswachten.
Oud 5 februari 2023, 20:31   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geef ze meteen ook maar een Bearcat!
Sorry, het geld is op. Ze hebben dat al uitgegeven voor die BearCats werkeloos in een antwerpse loods te laten verroesten.
Oud 5 februari 2023, 20:40   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sorry, het geld is op. Ze hebben dat al uitgegeven voor die BearCats werkeloos in een antwerpse loods te laten verroesten.
Net toen Diependaele het imago begon te krijgen van enige normale/competente NVA’er in de Vlaamse regering komt hij af met loodjesgeweten voor belastingscontrolleurs.
Oud 5 februari 2023, 20:55   #8
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net toen Diependaele het imago begon te krijgen van enige normale/competente NVA’er in de Vlaamse regering komt hij af met loodjesgeweten voor belastingscontrolleurs.
Eigenlijk verdient deze stommiteit een ereplaats in het decicated draadje over N-VA Blunders.

Van een Weyts zou ik zoiets 'normaal' vinden, binnen het verwachtingspatroon. Maar dat Diependaele mentaal ook zo geatrofieerd is, is onverwacht.
Oud 5 februari 2023, 20:59   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En wat gaat een luchtdruk geweer (uitgezonderd de echte high end monsters ) doen om mij te intimideren?

Ik zie het al voor me "Belastingscontrole, we komen uw boekhouding inspecteren".

Ik laat u binnen, over mijn lijk, stel nutteloze parasieten.

"Uw beslissing meneer" en ze richten hun Diane 25 geweertjes op me....
Oud 5 februari 2023, 21:08   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Teaser geven?

Ahhhhh!!!! u wil niet betalen, dan gaan wij u leren dansen...
Oud 5 februari 2023, 21:15   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat gaat een luchtdruk geweer (uitgezonderd de echte high end monsters ) doen om mij te intimideren?

Ik zie het al voor me "Belastingscontrole, we komen uw boekhouding inspecteren".

Als ik het goed begrepen heb zijn dat ambtenaren van de belastingen die rondrijden en op de openbare weg auto’s intercepteren die niet in orde zijn met hun verkeersbelastingen.
Ik vraag me dan af: zijn die in uniform, rijden die met anonieme wagens,…?
Oud 5 februari 2023, 21:55   #12
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nu wordt de staat tenminste "eerlijk" : "Uw geld of uw leven"

Laatst gewijzigd door StV : 5 februari 2023 om 21:55.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 22:00   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrepen heb zijn dat ambtenaren van de belastingen die rondrijden en op de openbare weg auto’s intercepteren die niet in orde zijn met hun verkeersbelastingen.
Maakt dat eigenlijk uit? Hoe reageert een normaal volwassen persoon als ie geconfronteerd word met een krielkip die zwaait met een speelgoedwapen ?
Oud 6 februari 2023, 07:21   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vermoed dat de term "luchtdrukgeweer" hier een beetje onhandig gekozen is.

(want die kunnen wel degelijk dodelijk zijn, in de handen van een goede schutter die wat basis anatomische kennis heeft. )

Maar om een non leathal pistool / geweer dat dikke katchou bollen of bollekes peper afvuurt. Walther heeft zo een dingen in de aanbieding. kost een 300 a 400 euro per stuk en wordt aangedreven met een Co2 cartouche vandaar de verwarring

https://novicedefense.com/copy-of-wa...er-pistol-fde/

Zijt gerust als ge zo ne rubber bal tegen uw tronie krijgt, dan gaat ge even heel rustig zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 07:24   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja zo werkt het ongeveer, ze doen u stoppen al dan niet met begeleiding van de polies en doen u dan een voorstel, uw belastingschuld betalen of geen meter meer rijden en voertuig in beslag nemen.

Als uw voituur op up oprit staat of ze willen bij u binnen moeten ze nen deurwaarder en gerechterlijke papieren etc hebben , maar bij een actie waarbij ze u doen stoppen op straat is dat allemaal niet nodig.
Oud 6 februari 2023, 07:43   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja zo werkt het ongeveer, ze doen u stoppen al dan niet met begeleiding van de polies en doen u dan een voorstel, uw belastingschuld betalen of geen meter meer rijden en voertuig in beslag nemen.

Als uw voituur op up oprit staat of ze willen bij u binnen moeten ze nen deurwaarder en gerechterlijke papieren etc hebben , maar bij een actie waarbij ze u doen stoppen op straat is dat allemaal niet nodig.
En dan laten ze iemand stoppen die niet de eigenaar is van de wagen....
Oud 6 februari 2023, 07:45   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vermoed dat de term "luchtdrukgeweer" hier een beetje onhandig gekozen is.

(want die kunnen wel degelijk dodelijk zijn, in de handen van een goede schutter die wat basis anatomische kennis heeft. )

Maar om een non leathal pistool / geweer dat dikke katchou bollen of bollekes peper afvuurt. Walther heeft zo een dingen in de aanbieding. kost een 300 a 400 euro per stuk en wordt aangedreven met een Co2 cartouche vandaar de verwarring

https://novicedefense.com/copy-of-wa...er-pistol-fde/

Zijt gerust als ge zo ne rubber bal tegen uw tronie krijgt, dan gaat ge even heel rustig zijn.
Dan kunnen we echt wel spreken van een roverheid. Stand and deliver

Laatst gewijzigd door maddox : 6 februari 2023 om 07:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 07:54   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bwa, ik heb thuis eentje die op 20m zo goed als door een vezelplaat schiet. Die wil ik toch niet op mij gericht hebben.
Oud 6 februari 2023, 08:25   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kunnen we echt wel spreken van een roverheid. Stand and deliver
alle middelen zijn goede he Maddox, als t maar geld opbrengt om in de bodemloze put te storten.
Oud 6 februari 2023, 09:23   #20
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Nu wordt de staat tenminste "eerlijk" : "Uw geld of uw leven"
Even verduidelijken: Nu wordt de N-VA tenminste eerlijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be