![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Als het van Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele (N-VA) afhangt, dragen ambtenaren van de Vlaamse Belastingdienst (Vlabel) een luchtdrukgeweer tijdens controles. Dat heeft de N-VA-minister zondag gezegd bij VTM Nieuws. Er is officieel toestemming gevraagd aan federaal justitieminister Vincent Van Quickenborne (Open Vld). Die zou binnenkort met een antwoord komen.
Diependaele verwijst naar agressie bij controles op onder andere de verkeersbelasting. In 2021 waren er volgens cijfers van zijn kabinet negentien incidenten, waarvan de helft verbale agressie en bij de andere gevallen een escalatie naar fysieke agressie. Vorig jaar ging het om 38 incidenten, waarvan twee derde met geweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Administratieve ambtenaren hebben mij niet in de auto,op straat,of eigenlijk gelijk waar, te controleren...
Dat valt exclusief toe aan een heel nauw omschreven type van ambtenaren die we "ordediensten" noemen (politie,douane)... Vele decennia geleden werd de wildgroei aan verschillende politiekorpsen in Belgie geknipt,waarbij zelfs een zeer groot korps als de Rijkswacht verwijderd werd... en kijk,nu is men al bezig in Vlaanderen eigen korpsjes aan het oprichten....nu blijkbaar de gecompresseerde-lucht-karabiniers-fiscalisten... Zo hebben we ook al de GAS-boete-huzaren-bezighoudingstherapisten Laatst gewijzigd door kelt : 5 februari 2023 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat dat antwoord 100% voorspelbaar is : Screw you, Diependaele. Stel je voor zeg... Verbale agressie ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef ze meteen ook maar een Bearcat!
![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, het geld is op. Ze hebben dat al uitgegeven voor die BearCats werkeloos in een antwerpse loods te laten verroesten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van een Weyts zou ik zoiets 'normaal' vinden, binnen het verwachtingspatroon. Maar dat Diependaele mentaal ook zo geatrofieerd is, is onverwacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat gaat een luchtdruk geweer (uitgezonderd de echte high end monsters ) doen om mij te intimideren?
Ik zie het al voor me "Belastingscontrole, we komen uw boekhouding inspecteren". Ik laat u binnen, over mijn lijk, stel nutteloze parasieten. "Uw beslissing meneer" en ze richten hun Diane 25 geweertjes op me....
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Teaser geven?
Ahhhhh!!!! u wil niet betalen, dan gaan wij u leren dansen... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me dan af: zijn die in uniform, rijden die met anonieme wagens,…? ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nu wordt de staat tenminste "eerlijk" : "Uw geld of uw leven"
![]() Laatst gewijzigd door StV : 5 februari 2023 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat de term "luchtdrukgeweer" hier een beetje onhandig gekozen is.
(want die kunnen wel degelijk dodelijk zijn, in de handen van een goede schutter die wat basis anatomische kennis heeft. ) Maar om een non leathal pistool / geweer dat dikke katchou bollen of bollekes peper afvuurt. Walther heeft zo een dingen in de aanbieding. kost een 300 a 400 euro per stuk en wordt aangedreven met een Co2 cartouche vandaar de verwarring https://novicedefense.com/copy-of-wa...er-pistol-fde/ Zijt gerust als ge zo ne rubber bal tegen uw tronie krijgt, dan gaat ge even heel rustig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als uw voituur op up oprit staat of ze willen bij u binnen moeten ze nen deurwaarder en gerechterlijke papieren etc hebben , maar bij een actie waarbij ze u doen stoppen op straat is dat allemaal niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 februari 2023 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Even verduidelijken: Nu wordt de N-VA tenminste eerlijk.