Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2022, 21:06   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Laadpalen en overheid: theorie en praktijk, vb. in de UK

Dat kunnen ze, de politici: beloven.
En de kritiekloze lovers: geloven.

titel: Staat dit ons ook te wachten? Tesla's staan in ellenlange wachtrijen voor laadpalen tijdens feestdagen in Engeland
link: https://www.hln.be/buitenland/staat-...land~a3b4291b/
Citaat:
Op bovenstaande beelden is te zien hoe een lange rij Tesla’s staat aan te schuiven om hun wagen op te laden aan een laadpaal in Engeland. De wachtrijen ontstonden toen miljoenen mensen naar huis reden voor de feestdagen. In combinatie met treinstakingen zorgde dat voor heel wat problemen. Sommige Tesla-eigenaars moesten uren aanschuiven.
AVD 29 dec. 2022 Bron: Daily Mail/TikTok

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 21:18   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De "overheid" heeft,voor zover mij bekend,ook niet de benzinestations gesubsidieerd.Ik geloof zelfrs niet dat er wetten,enegerlei waar,bestaan die het MINIMUM aantal benzinepompen zal opleggen....

Het is inderdaad een probleem dat er nog voor een tijdje problemen gaan zijn met de laadinfrastruktuur,mede door het kuddegedrag van mensen....

Maar vooral omdat er,zolang de technologie en het economisch model niet gestabiliseerd zijn (en waar de overheid eigenlijk uit WEG zou moeten blijven,want dan loopt het ZEKER mis!) er onbalansen tussen vraag en aanbod gaan zijn....

Overigens,speciaal uit de VS(waar men alweer VOOR is op de curve) komen berichten dat het nu heel normaal is dat aan EV-tankstations verschillende van de aanwezige laadpunten defecten vertonen..Er zijn nu zoveel EV-drivers dat dat een echt probleem geworden is....het is allemaal nog niet volwassen....

Maar ook dat gaan de uitbaters en de sector wel oplossen.Ooit,lang geleden,ging het met die benzinepompen waarschijnlijk ook niet zo vlotjes en moest gehannest worden met blikken en trechters en zo....

Een taak voor "de overheid" is WEL te stoppen met opgelegde zottigheden met het electriciteitsnet,we zien nu al problemen ter grootte van een kerncentrale opduiken....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 21:51   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is nog maar het topje van de ijsberg die op komst is.

De wereld zal letterlijk stilvallen met die EV’s.
En de laadpalen firma's gaan failliet aan de defecten en garantie herstellingen.
Oud 29 december 2022, 21:54   #4
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Dat is wat ik direct zag: die geforceerde overgang naar elektrisch rijden is feitelijk een massa-immobilisatie plan van dezelfde schaalgrootte die de nazi's hanteerden in hun plannen allerhande.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 21:58   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik beheer een laadpalenpark op een bedrijfsparking.

Van de 50 zijn er alle dagen wel 3-4 die een reset nodig hebben, en 1 die de aandacht van de "lease maatschappij" behoeft.
13.2 staat nu al 3 weken in panne, en ik kan die niet herstellen omdat
1) ik alleen maar knopjes mag drukken
2) fysiek vervangen van printplaten blijkbaar te moeilijk is voor me.
Oud 29 december 2022, 22:19   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Die commentaar daar:
"Op sociale media eisen ze meer laadpalen: “Ik hou van Tesla, maar dit land voldoet niet aan de normen als ze helemaal elektrisch willen gaan”."
Helemaal elektrisch.
Die zien dus niet de elektriciteitsproductie, maar het aantal laadpalen als limiterende factor.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 22:46   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kunnen ze, de politici: beloven.
En de kritiekloze lovers: geloven.

titel: Staat dit ons ook te wachten? Tesla's staan in ellenlange wachtrijen voor laadpalen tijdens feestdagen in Engeland
link: https://www.hln.be/buitenland/staat-...land~a3b4291b/
Citaat:
Sommige Tesla-eigenaars moesten uren aanschuiven.
Die hebben alvast Netflix gekeken of een videospelletje gespeeld. Heel erg. lol.

Citaat:
https://be.hardware.info/nieuws/8363...-ondersteuning

Tesla is een rijdende gamemachine met nieuwe Steam-ondersteuning

15 december 2022
Dus peanuts vergeleken met:

1. UK
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...nschuiven-bij/

Britse minister van Transport: "Ga niet massaal aanschuiven bij de tankstations"

Na de lange rijen bij de tankstations van de afgelopen dagen, verzekert de Britse minister van Transport de bevolking ervan dat er geen tekort is aan brandstof. Intussen gaat de regering dan toch 5.000 tijdelijke visa uitreiken aan buitenlandse truckchauffeurs.

Gisteren kwam het in verschillende tankstations tot scheldpartijen en hier en daar gingen zelfs mensen op de vuist, nadat ze uren moesten aanschuiven om hun tank te vullen. Heel wat tankstations zijn leeg en op andere plaatsen mogen mensen voor maximum 30 pond tanken.

In Noord-Londen zaten bestuurders urenlang vast in verkeersopstoppingen, het resultaat van ellenlange files aan de pompstations:

Na de Brexit en de coronapandemie zijn veel Oost-Europese chauffeurs en arbeiders vertrokken naar hun thuisland. Om in Groot-Brittannië te werken hebben ze voortaan een visum nodig. Het is niet zeker of er voldoende kandidaten zullen opdagen om het huidige tekort goed te maken. Een andere oplossing waar de regering aan denkt, is het inzetten van het leger.
2. Frankrijk:

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...-in-frankrijk/

Brandstofcrisis in Frankrijk: "Als blokkades niet snel oplossen, dreigt het land stil te vallen"

In Frankrijk zit het sociale conflict bij de brandstofdepots en de olieraffinaderijen muurvast en het dreigt nog verder uit de hand te lopen. Een derde van de tankstations kampt nu met een tekort aan brandstof. Veel Fransen kunnen niet meer tanken of pas na lange wachttijden.
3. België:

Citaat:
https://www.hln.be/evergem/honderden...tank~a56445f6/

Honderden auto’s schuiven aan voor volle tank

EVERGEM

Honderden auto’s stonden vrijdagmiddag aan te schuiven aan Asschout bij tankstation Gabriëls. Als gevolg van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne en de stijgende marktprijzen van gas en olie gaan ook de brandstofprijzen aan de pomp in België morgen opnieuw omhoog. Veel besturders wilden duidelijk nog even snel de wagen volgooien.

Arne Blomme 25-02-22

Daarvoor was wel wat geduld vereist. Tot ver voorbij OKay en Groentjen stonden bestuurders in een ellenlange rij aan te schuiven om de prijsstijgingen voor te zijn. De politie moest zelfs ter plaatse komen om het verkeer te regelen. “Er is een heel grote drukte aan de tankstations”, bevestigt Dats 24-woordvoerder Maarten Van Houdenhove. “Mensen willen nog vlug gaan tanken voor het morgen duurder wordt. En veel mensen denken dat door de oorlog in Oekraïne de prijzen nog gaan stijgen. Dat willen ze voor zijn.” Dats 24 is een dochter van de Colruyt-groep. De grote drukte wordt ook bevestigd bij de uitbater van tankstations Maes. “Het is erg druk bij ons”, klinkt het bij de groep.

De prijs van benzine 95 was de voorbije weken al aan een recordmars bezig en daar komt nu nog een schepje bovenop. Een liter mag vanaf zaterdag maximaal 1,869 euro kosten, een toename met 7 cent. Voor een liter diesel stijgt de maximumprijs morgen zelfs met 8,1 cent. Iedereen had dus wel een reden om even te komen aanschuiven. “In de tank van mijn bestelwagen kan zo’n 80 liter", zegt Bert De Waele. “Het leek me dus wel de moeite om even aan te schuiven, maar zo’n drukte had ik ook niet verwacht. Ook Myriam Cools wilde nog snel even tanken voor ze vanavond met haar gezin naar Frankrijk trekt. “Daar zijn de brandstofprijzen nog een stuk duurder. Daarom dat ik nog even wou komen tanken.” De vraag is echter of de bestuurders er effectief hun voordelen uit haalden. Urenlang aanschuiven verbruikt ook redelijk wat benzine.
Mijn titel: staat ons dat allemaal te wachten?

Of : Tankstations en overheid, theorie en praktijk.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2022 om 23:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 00:09   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat mensen urenlang aanschuiven voor 7 cent, dat zijn idioten.

Maar urenlang aanschuiven omdat al uw voorgangers uren aan een stuk per stuk staan te laden, dat zijn nog grotere idioten.
Bij hun is het van moeten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2022 om 00:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 07:18   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Zonder kernenergie en zeer snel laden wordt elektrisch rijden een ramp en zal een groot deel van de bevolking het autorijden moeten laten en sterk in z'n vrijheid beknot worden.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 07:20   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die hebben alvast Netflix gekeken of een videospelletje gespeeld. Heel erg. lol.

Dus peanuts vergeleken met:

1. UK

2. Frankrijk:

3. België:

Mijn titel: staat ons dat allemaal te wachten?

Of : Tankstations en overheid, theorie en praktijk.
Ga je nu echt overmacht door stakingen vergelijken met een systeem dat gewoon nog niet op z'n poten staat (en dat misschien nooit zal doen) ? Dat is olifanten met paperclips vergelijken ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 30 december 2022 om 07:20.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 07:35   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ga je nu echt overmacht door stakingen vergelijken met een systeem dat gewoon nog niet op z'n poten staat (en dat misschien nooit zal doen) ? Dat is olifanten met paperclips vergelijken ...
Zo kennen we bepaalde mensen op dit forum hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 08:23   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel voor olifanten zo te belasten dat ze uiteindelijk ineenschrompelen tot paperclips...

heeeee....zou ik geen GEWELDIG eco-poco-progressief-politicus zijn,of minstens een ambtenaar?
Oud 30 december 2022, 08:57   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke overmacht? Je moet eens de link aanklikken van de draadstarter dan weet je wat overmacht is:

Citaat:
clickbaittitel:
Staat dit ons ook te wachten? Tesla's staan in ellenlange wachtrijen voor laadpalen tijdens feestdagen in Engeland

Op bovenstaande beelden is te zien hoe een lange rij Tesla’s staat aan te schuiven om hun wagen op te laden aan een laadpaal in Engeland. De wachtrijen ontstonden toen miljoenen mensen naar huis reden voor de feestdagen. In combinatie met treinstakingen zorgde dat voor heel wat problemen. Sommige Tesla-eigenaars moesten uren aanschuiven.
Raar enkel sprake van sommige Tesla-eigenaars die moesten aanschuiven, precies dat de andere 30 automerken met hun electrische wagens niet urenlang onderweg waren en helemaal niet moesten opladen.

Dat jij je aan een clickbaittitel laat vangen ligt niet aan mij he.

Je hebt toch al van zwarte vrijdag en zaterdag gehoord als de mensen massaal op vakantie rijden via Frankrijk? Ook via Duitsland. Je moet toch eens meer buitenkomen.

Is goedkoper gaan tanken ook al overmacht? Is het gekend fenomeen tanktoerisme nu ook al overmacht? Grapjas.

Punt 4 was ik dus vergeten: dagelijks ellenlange files door tanktoerisme, zowat aan alle Europese grenzen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220319_96860574

https://www.hln.be/sint-niklaas/lang...elen~a2621272/

In alle talen.
Ggl is uw vriend.

Het systeem van een combinatie van tankstations, hun prijzen, teveel plofwagens die daar absoluut goedkoper willen tanken, en daarvoor ook een uur aanschuiven, zelfs op de weg zodanig dat de politie het verkeer moet regelen...

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2022 om 09:26.
Oud 30 december 2022, 09:55   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke overmacht? Je moet eens de link aanklikken van de draadstarter dan weet je wat overmacht is:

Raar enkel sprake van sommige Tesla-eigenaars die moesten aanschuiven, precies dat de andere 30 automerken met hun electrische wagens niet urenlang onderweg waren en helemaal niet moesten opladen.

Dat jij je aan een clickbaittitel laat vangen ligt niet aan mij he.

Je hebt toch al van zwarte vrijdag en zaterdag gehoord als de mensen massaal op vakantie rijden via Frankrijk? Ook via Duitsland. Je moet toch eens meer buitenkomen.

Is goedkoper gaan tanken ook al overmacht? Is het gekend fenomeen tanktoerisme nu ook al overmacht? Grapjas.

Punt 4 was ik dus vergeten: dagelijks ellenlange files door tanktoerisme, zowat aan alle Europese grenzen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220319_96860574

https://www.hln.be/sint-niklaas/lang...elen~a2621272/

In alle talen.
Ggl is uw vriend.

Het systeem van een combinatie van tankstations, hun prijzen, teveel plofwagens die daar absoluut goedkoper willen tanken, en daarvoor ook een uur aanschuiven, zelfs op de weg zodanig dat de politie het verkeer moet regelen...
mja....

EN wat is de grote constante inb al die vernoemde avonturen...eigenlijk in meer of minder mate al decennialang regelmatig?

Juist....

1)kuddegeest....het is de aard van het beestje,niks meer aan te doen
2)De overheden,en hun spelletjes met taksaties.....
Want,laat ons wel wezen,het aantal olieraffinaderijen in Europa (we hebben zelfs import van destillaten rechtstreeks van het Arabisch schiereiland tegenwoordig) is zo beperkt,dat daar geen grote divegentie in kost meer KAN bestaan.....Die overheden echter ,die overal van die liter brandstof een "belastbaar feit" maken,naar genoegen aanpasbaar...tsja.....

Terug naar de draadstart....de installateurs van laadinfrastruktuur gaan nog een tandje bij moeten steken natuurlijk.Dat gaat wel lukken.
Ik vrees overigens dat veel van de problematieken ook wel zullen te maken hebben met de data-infrastruktuur er achter....Het lijkt me ingewikkelder dan wat bvb een benzinepomp en zijn betaalterminal moeten doen...

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2022 om 09:57.
Oud 30 december 2022, 10:01   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het aantal laadpunten in UK, quasi up to date 30 november 2022:

60.701 laadpunten, waarvan 14.337 snellaadpunten, waarvan 8.995 ultrasnellaadpunten (minstens 100 kW)
Dan nog ruim 400.000 andere laadmogelijkheden, die deels ook openbaar benut kunnen worden.

Citaat:
https://www.zap-map.com/statistics/

How many public charging points are there in the UK?

Zap-Stats – November 2022

21906 LOCATIONS

36752 DEVICES

60701 CONNECTORS

1507 LAST MONTH

At the end of November 2022, there were 36752 electric vehicle charging points across the UK, across 21906 charging locations. This represents a 33% increase in the number of charging devices since November 2021.

Last month, 1507 new EV charging devices were added to the Zap-Map database.

These figures show how many electric charging points in the UK there are that are part of the country’s public EV charging infrastructure. However, they do not include the many charge points installed at home or at workplace locations, which are estimated to be more than 400,000. Some of these EV charging points are available to the public in some form via community or visitor charging.

How is the UK charging points network growing over time?

As the chart reveals, the past few years have seen a significant increase in the number of public EV charge points in the UK. Between the end of 2016 and 2021 the charge point network grew four-fold from 6,500 to more than 28,000 devices and between 2020 and the end of 2021, close to 7,500 charge points were added to the UK network, a growth of 36%.(....##...)

How many electric charging points in the UK are rapid and ultra-rapid?
Rapid/Ultra-rapid Chargers – 30th November 2022

3916 LOCATIONS

6712 DEVICES

14337 CONNECTORS

250 LAST MONTH

As of November 2022, there are 6712 rapid and ultra-rapid charging devices, across 3916 rapid and ultra-rapid charging locations in the UK.

Last month, 250 new rapid and ultra-rapid charging devices were added to the Zap-Map database.

Since November 2021, there has been a 76% increase in the number of ultra-rapid devices across the country.
## Teslarijders - 31,1% Tesla only Superchargers, en 7,1% Tesla destination chargers - zijn het beste verzorgd, want de grafieken zijn zeer gedetailleerd. Zelfs per regio staat alles netjes afgebeeld.

Het aantal BEV in UK is alvast ruim boven 620.000.
Citaat:
https://www.zap-map.com/ev-market-statistics/

With increasing consumer demand, greater availability of electric models and government support, electric car sales have been growing strongly and there are now over 620,000 battery-electric cars on UK roads, plus a further 440,000 plug-in hybrids.

Wie zich ondanks dat laat vangen door *onnozele buitenlandse clickbait ligt alvast niet aan mij.
(* zelfs treinstakingen wordt straal genegeerd, en daarom massaal Kertsmisverkeer via de weg (ook door stedelingen die anders de trein zouden nemen) , en in UK rijden ze sowieso enkel Tesla, looool)

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2022 om 10:14.
Oud 30 december 2022, 10:21   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Terug naar de draadstart....de installateurs van laadinfrastruktuur gaan nog een tandje bij moeten steken natuurlijk.Dat gaat wel lukken.
Ik vrees overigens dat veel van de problematieken ook wel zullen te maken hebben met de data-infrastruktuur er achter....
Ook dat krijgen ze opgelost, de laadstandaard is er al een tijdje en het aantal snelle laadpunten die ermee uitgerust zijn groeit elke dag, ook de BEV an sich moet compatibel zijn (software-aanpassing)

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_15118
The new standard for EV charging: ISO15118 Plug&Charge

Citaat:
Het lijkt me ingewikkelder dan wat bvb een benzinepomp en zijn betaalterminal moeten doen...
Plug and charge is natuurlijk minder ingewikkeld en comfortabeler dan de klassieke betaalterminal en dat knopjes drukken (soms slecht leesbaar in de zon)

Nog wat over het deel overmacht in draadstarter, de Britten weten heus wel wat Boxing Day is, en als dan het spoor nog staakt, werden 15 miljoen auto's verwacht. Dan weet je het wel, hé.

Citaat:
https://www.coventrytelegraph.net/ne...arned-25836413

Boxing Day bargain hunters warned of traffic jams amid rail strike

Railways shut for a second day as AA predicts 15 million cars on the road, with shoppers and football fans among those travelling

By Stephen Pitts
02:06, 26 DEC 2022
Citaat:
https://www.upday.com/uk/traffic-jam...id-rail-strike

Rail strikes could bring further disruption on Boxing Day as those looking for a bargain may face lengthy traffic jams due to train services being brought to a halt.

The strikes have forced thousands of travellers to make alternative plans who had previously prepared to make their journeys by train.

Hundreds of departures usually run on December 26 after the Christmas Day shutdown.

But Network Rail said Britain’s railways will remain closed for a second consecutive day due to a walkout by employees who are members of the Rail, Maritime and Transport union (RMT).

The AA said it expects 15.2 million cars on UK roads on Boxing Day, with shoppers and football fans among those likely to travel.

A spokesman said: “Traffic is likely to build around shopping centres as lots of people seek a bargain in the sales, meanwhile football fans will travel to see their teams.

“There is scope for localised traffic congestion and more short trips, but traffic should be dispersed throughout the day as people take their time after Christmas Day.”

New data has predicted that shoppers will spend 4% less this Boxing Day and during the post-Christmas sales due to the cost-of-living crisis.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2022 om 10:43.
Oud 30 december 2022, 12:27   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier nog iemand die het beklaagd.
Alle chargé stations out off order.
https://thedriven.io/2022/03/28/why-...they-reliable/

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2022 om 12:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 12:51   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste snellaadpunten in UK: (12 aanbieders)

Citaat:
https://www.carmagazine.co.uk/electr...rging-network/

Best EV charging network UK 2023: the top public providers

Published: 22 December 2022

Since not all public charge points are created equally, so we’ve put together this guide to help you avoid wasting your time, money and effort – and ultimately, making your electric car experience super frustrating.

The most common public EV charge point providers are BP Pulse (Chargemaster), Chargeplace Scotland, Chargeyourcar, Fastned, Geniepoint, Gridserve (Ecotricity), Instavolt, Ionity, Osprey/Engenie, Pod Point, Shell Recharge and Tesla. In this guide, we assess them all.
De uitslag is gemakkelijk te raden.

Tesla heeft ~14,4% van alle snellaadpunten in UK:
https://www.zap-map.com/statistics/ onderste grafiek.

Bijna 1 op 5 of ~19% van alle BEV in UK zijn Teslas.

https://www.fleeteurope.com/en/finan...car-sales-2021
https://cleantechnica.com/2022/12/06...-y-bestseller/

Ik neem aan dat ~30% van de BEVs nooit of tot 2 maal per jaar snelladen.
Van alle laadmogelijkheden is 8-10 % snelladen.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2022 om 13:18.
Oud 30 december 2022, 13:47   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze moeten ook nog werken eh Micele.

En geen urenlange wachttijd.
Oud 30 december 2022, 15:31   #20
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Kunnen ze niks maken zodat ge uw elec. wagen gewoon bij u thuis in de garage kunt opladen?
Gewoon opladen langs het stopcontact of bestaat dat al?
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be