![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanneer gaat men dit eindelijk eens aanpassen?
https://www.hln.be/geld/gemiddeld-am...ogen~a435d377/
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de miljoenst-miljardste keer: zodra er ook rekening gehouden wordt dat de weddes van de ambtenaren te laag zijn.
Ik meen dat wel niet, maar er moet toch 'discussie' zijn hé. Het is een dikke schande dat de vakboungden zo'n discriminatie in de hand gewerkt hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde liedje als dat waarin men beweert vrouwen minder worden betaalt als mannen. Dat is ook zever in pakskes. Feit is dat een ambtenaren loopbaan heel dikwijls standvastiger verloopt zeker voor de vastbenoemden. Ook moet je niet vergeten dat veel mensen jaren allerhande voordelen genieten die ambtenaren niet hebben. Zo hebben ambtenaren geen recht op vakantiegeld bij hun pensioen. Krijgen ambtenaren geen salariswagens ( dat scheelt hem hem klein eigen huis over een carriere) en niet moeten rekenen op een groepsverzekering Ook is een gezinspensioen onbestaande voor ambtenaren Een gepensioneerde postbode heeft echt niet meer pensioen dan een normale werknemer uit de prive. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 april 2023 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen die niks uitvoert hetzelfde op de rekening.
Simpel. Over het bedrag moeten ze maar eens overeenkomen.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt van de categorie af nietwaar.
Een kuisvrouwke of koffiemadammeke zonder diploma of dienstjaren gaat geen hoge toppen scheren. Een diensthoofd of een afdelingschef, die 10 jaar voor pensioenering nog een categorie stijgt in hoofde van bewezen capaciteiten... Da's een ander verhaal. En natuurlijk, cabinetscheffen en dergelijke, da's een heel ander idee. Het zijn die middenmoters en hoge piefen, die het gemiddelde ambtenarenpensioen ferm omhoog trekken. Want de meeste koffiemadammekes en kuisvrouwen, dat zijn geen benoemden meer, en in steeds meer en meer gevallen, artikel 60'ers, of ingehuurd van de laagstaanbiedende firma.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een en ander klopt niet eh.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() er zijn niet veel ambtenaren die hun pensioen halen
die mensen zijn doodgewerkt
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds erkend werd dat de pensioenen van de ambtenaren hoger waren, omdat er een gedeelte "uitgestelde wedde" toe behoort.
Ik kan niet direct een link geven. De gazetten e.d.m. van de jaren 50 zijn niet zo vlot consulteerbaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() die artikels waren zekers int frans
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn pensioen is berekend op a) aantal jaren gewerkt b) 75 procent van het gemiddelde van c) mijn laatste vijf jaren (voor jongere ambtenaren is dat tien laatste jaren. In de privé is het a) aantal jaren gewerkt, b) 60 procent c) van gans de loopbaan. Let op: ik vind dat iedereen een pensioen zou moeten hebben dat even gul is als dat van mij. Met een link naar hoeveel je ooit afgedragen hebt, gemilderd of gepeperd met solidariteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met gemiddelden trek je ook wel de zaak scheef.
Als je nu kijkt naar de universiteiten: een hele bende benoemde proffen. Neem in detail: alleen al de proffen geneeskunde. Dat zijn er heel wat hé. Het andere onderwijs, dat zijn niet alleen kleuterjuffen. Daar zijn lesgevers in gewone hogescholen voor verpleegkundigen, industriële ingenieurs, sociale assisten, technici en laboranten allerhande, daar zijn de laatste jaren van de humaniora met allemaal masters-lesgevers. Kijk naar de gerechtelijke macht. Een flink pak rechters en procureurs. Buitenlandse zakken met zijn legertje ambassadeurs en diplomaten. In het leger heb je nog redelijk wat gewoon voetvolk. De staat heeft gewoonweg meer top-functies. Logisch dat die top-pensioenen hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iedereen kon of kan ambtenaar worden.
Diegene die in de privé zijn begonnen hebben anders beslist. Ikzelf ben na 42 jaar bij de nmbs gewerkt te hebben in pensioen gegaan. Ik heb ook 42 jaar afgegeven. Ik ken personen die 10 jaar of langer in het zwart in de café van hun echtgenoot hebben gewerkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mare, zo laag was uw loon toch niet, en de "ziekenkas" van de NMBS, da's toch ook iets speciaals...
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u werkt een loket bediende bij een bank veel harder dan een loket bediende bij een Brussels OCMW ? Uw gedacht zeggen is prima maar eerst eens nadenken alvorens dat te doen is nog beter. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 april 2023 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |