Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2023, 09:45   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard Vlaamse Overheid/Somers schendt taalwetgeving

Bart Somers houdt een ondervraging bij de bevolking genaamd Barometer samenleven. Hij doet dit in meerdere talen wat in strijd zou zijn met de taalwetgeving volgens Nadia Sminate (N-VA). Het helpt de nieuwkomers natuurlijk ook niet de Nederlandse taal onder de knie te krijgen.

Wie heeft de ondervraging al mogen invullen ?

Ik niet maar ik heb wel een ondervraging van de stad Antwerpen mogen invullen. Die was als ik me niet vergis enkel in het Nederlands. Nochtans is de kans dat mensen de Nederlandse taal nog niet volledig onder de knie hebben pakken groter in Antwerpen dan in Vlaanderen in zijn geheel. Dikke buis voor Bart Somers.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 16:15   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Laat Somers zich nu nog altijd adviseren door El Kaouakibi?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 17:43   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat Somers zich nu nog altijd adviseren door El Kaouakibi?
Somers is een bekeerde Belgicist.

Die zijn nog Franskiljonser dan de echte Belgicisten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2023, 18:12   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

En dat voor een ex-VUer wiens grootvader nog gewestleider was van het VNV.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 10:29   #5
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bart Somers houdt een ondervraging bij de bevolking genaamd Barometer samenleven. Hij doet dit in meerdere talen wat in strijd zou zijn met de taalwetgeving volgens Nadia Sminate (N-VA). Het helpt de nieuwkomers natuurlijk ook niet de Nederlandse taal onder de knie te krijgen.

Ik niet maar ik heb wel een ondervraging van de stad Antwerpen mogen invullen. Die was als ik me niet vergis enkel in het Nederlands. Nochtans is de kans dat mensen de Nederlandse taal nog niet volledig onder de knie hebben pakken groter in Antwerpen dan in Vlaanderen in zijn geheel. Dikke buis voor Bart Somers.
Ik heb hier heel even Bartometer gelezen. Niet dat het mij verbaasd had van Bartje Somers, de bekeerde Belgicist.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2023, 12:08   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Ik denk niet dat dat in Duitsland Frankrijk of waar dan ook het geval zou zijn. Ook in Wallonie niet. Het is op taalgebied overal buigen of barsten. Alleen in Vlaanderen doet men die toegevingen.

En het is net in al die andere taalgebieden dat nieuwkomers heel snel de taal spreken en of begrijpen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be