Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2023, 10:40   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard Peeters pleit voor kilometerheffing en premie voor groene wagens.

Blijkbaar moet de wagen nog meer de melkkoe gaan worden.
Naast Europa, dat een benzine- en dieseltaks wilt invoeren, pleit Peeters nu voor de kilometerheffing.

Eerst gooit die totaal onbekwame minister het heel openbaar vervoer door elkaar, waardoor nog minder mensen gebruik kunnen maken van het OV en dan stelt ze vast dat er meer mensen de wagen gebruiken.

Daarbij zijn de talrijke taksen die nu al geheven worden, een vorm van kilometertaks.


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230421_96238386

Minister Peeters pleit voor kilometerheffing en premies voor groene wagens
Brussel - De Vlaamse regering blijft ver onder haar klimaatdoelstelling. Nieuwe maatregelen dringen zich op. Open Vld pleit voor een kilometerheffing en premies voor zero-emissiewagens, N-VA staat op de rem.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 11:20   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Rest de vraag hoe dat moet gebeuren. Politiek is er allerminst eensgezindheid. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) zegt voluntaristisch te zijn en heeft een pakket aan maatregelen op tafel gelegd. De belangrijkste is de slimme kilometerheffing, waarover al een hele tijd wordt gesproken. Peeters mikt voor de invoering op 2028.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 11:35   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.669
Standaard

Wel...

Ooit was ik daar voor te vinden.
Nu weet ik al zeker dat het de werkende mens zal zijn die belast wordt en,geleidelijk aan,een lijst van uitzonderingsmaatregelen zal komen voor "behoeftigen" waardoor de werkende mens (die heeft geen behoeftes hé,werken gdvrdmme!)nog meer belast wordt...

En zoals JMDD al jaren geleden opmerkte:

Er BESTAAT al een kilometerheffing,het heet "Brandstofprijs aan de pomp"....


En vooral,teleurstellend: Er BESTAAN geen "groene" wagens,er bestaan inderdaad electrische wagens,maar die zijn niet "groen" of het zou moeten zijn dat ze groen geschilderd zijn....

Ons blaaskens wijsmaken,dat kan blijkbaar nog steeds...Een pensioenbonus moet je verdienen,elke dag!

Ik ben enthousiast e-fietser.MIJ ga je NOOIT horen beweren dat dat "groen" is(hij is champagnekleurig overigens).....hij is ELECTRISCH....dat is het enige wat juist is...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2023 om 11:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 12:44   #4
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel...

Ooit was ik daar voor te vinden.
Nu weet ik al zeker dat het de werkende mens zal zijn die belast wordt en,geleidelijk aan,een lijst van uitzonderingsmaatregelen zal komen voor "behoeftigen" waardoor de werkende mens (die heeft geen behoeftes hé,werken gdvrdmme!)nog meer belast wordt...

En zoals JMDD al jaren geleden opmerkte:

Er BESTAAT al een kilometerheffing,het heet "Brandstofprijs aan de pomp"....


En vooral,teleurstellend: Er BESTAAN geen "groene" wagens,er bestaan inderdaad electrische wagens,maar die zijn niet "groen" of het zou moeten zijn dat ze groen geschilderd zijn....

Ons blaaskens wijsmaken,dat kan blijkbaar nog steeds...Een pensioenbonus moet je verdienen,elke dag!

Ik ben enthousiast e-fietser.MIJ ga je NOOIT horen beweren dat dat "groen" is(hij is champagnekleurig overigens).....hij is ELECTRISCH....dat is het enige wat juist is...
Je ziet wat de hele politieke praatbarak tegenwoordig enkel nog maar doet:
Misleiden met voorspellingen en wishful thinking om al jaren vooruit blufpoker te spelen en de bevolking blaaskes wijs te maken met nieuwe woordjes.
En dat voert de leugenmedia dan op als nieuwsgaring en objectieve berichtgeving....

Zolang er geen wet in het Staatsblad verschijnt, is dat allemaal koude en hete lucht blazen, fantasiekes en leugens.
Alles wat politiekers nu uitkramen is zelfs de moeite niet meer om te lezen want het is pure bluf uit verkiezingskoorts om aan de vetpotten te kunnen blijven zitten of om eraan te geraken, om speculaties en verdeeldheid te zaaien onder de bevolking over zaken die niet aan de orde zijn om de werkelijkheid en huidige problemen maar niet te hoeven aanpakken.
En dan is het veilig om te liegen over iets dat mogelijk, misschien, ver in de toekomst zou kunnen liggen...politiekers willen vanalles in 2027, 2028, 2035....om maar geen oplossingen te moeten geven voor de huidige problematieken die ze bewust verder laten verrotten.

Peeters pleit voor een kilometerheffing die reeds betaald wordt aan de pomp en premies voor elektrische wagens die ook reeds bestaan...
Ze denkt zeker dat mensen idioten zijn door elektrische wagens nu opeens groene wagens te noemen alsof er dan premies zouden bijkomen...

Merk op dat politiekers telkens dat goochelen met woordjes gebruiken om te kunnen misleiden.
Zo betalen we nu dubbel voor gebruik, uitbreiding en onderhoud van het elektriciteitsnet door het capaciteitstarief dat hetzelfde is als de transport- en distributiekosten....en dan bekennen ze ook nog openbaar dat ze nog steeds weigeren om het net uit te breiden!
We worden dus dubbel bestolen maar het probleem van te weinig capaciteit wordt nog steeds niet opgelost.
En zo zijn er tal van voorbeelden waarmee de schijnheilige politiekers ons bestelen, enkel door wat te goochelen met woordjes:
Transport- en distributiekosten wordt capaciteitstarief
Klimaatopwarming wordt klimaatverandering
Co2-neutraal wordt klimaat-neutraal
Co2-uitstoot wordt broeikasgas-uitstoot
Elektrische auto's worden groene auto's....het is te belachelijk voor woorden..
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 13:13   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Blijkbaar moet de wagen nog meer de melkkoe gaan worden.
Naast Europa, dat een benzine- en dieseltaks wilt invoeren, pleit Peeters nu voor de kilometerheffing.

Eerst gooit die totaal onbekwame minister het heel openbaar vervoer door elkaar, waardoor nog minder mensen gebruik kunnen maken van het OV en dan stelt ze vast dat er meer mensen de wagen gebruiken.

Daarbij zijn de talrijke taksen die nu al geheven worden, een vorm van kilometertaks.


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230421_96238386

Minister Peeters pleit voor kilometerheffing en premies voor groene wagens
Brussel - De Vlaamse regering blijft ver onder haar klimaatdoelstelling. Nieuwe maatregelen dringen zich op. Open Vld pleit voor een kilometerheffing en premies voor zero-emissiewagens, N-VA staat op de rem.
Ik vind dat er nog ruimte is voor :
- SUV taks boven 1750 Kg
- Pick-up taks.
- Dieseltaks
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 13:55   #6
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat er nog ruimte is voor :
- SUV taks boven 1750 Kg
- Pick-up taks.
- Dieseltaks
Ik vind dat er nog ruimte is voor taksen op (zelfbedienende) politiekers.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 14:14   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat er nog ruimte is voor :
- SUV taks boven 1750 Kg
- Pick-up taks.
- Dieseltaks
U treft dat niet zeker? Solidair als het maar uit uw zak niet hoeft te komen?
Nu, mij ook niet maar we betalen al genoeg voor onze mobiliteit. Al weegt die van mij en die van mijn madam wel 2 ton, t zijn geen suv’s, laat staan diesels.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 14:27   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat er nog ruimte is voor :
- SUV taks boven 1750 Kg
- Pick-up taks.
- Dieseltaks
Taksen en belastingen, daar worden socialisten pas vrolijk van.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 14:36   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Taksen en belastingen, daar worden socialisten pas vrolijk van.
Zolang ze zelf niet de dupe zijn.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:24   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat er nog ruimte is voor :
- SUV taks boven 1750 Kg
- Pick-up taks.
- Dieseltaks
Een NAUWKEURIGE bepaling van wat "bedrijfswagen" nog kan zijn en ik garandeer U dat veel van die dingen vanzelf gaan verdwijnen...pwoeppp....bijna volledig weg in 5 jaar tijd....

ZONDER taks,meer nog,zonder verdere belasting van de sociale zekerheid ook....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:45   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat er nog ruimte is voor :
- SUV taks boven 1750 Kg
- Pick-up taks.
- Dieseltaks
Pech voor u beste Henri, mijne pick-up is een dienstvoertuig, de taks zal dus niet pakken.
BTW: voor nieuwe pick-ups is er een BIV en een echte taks ingevoerd.
U komt dus iets te lat.

Dieseltaks is al hoog genoeg, de zelfstandigen trekken die af, degenen die hun dieselvoertuig nodig hebben om te gaan werken, zullen de pineut zijn.
Groot gelijk, we moeten ervoor zorgen dat werken vooral niet loont.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:47   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat er nog ruimte is voor :
- SUV taks boven 1750 Kg
- Pick-up taks.
- Dieseltaks
En makakkentaks.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:47   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik vind dat er nog ruimte is voor taksen op (zelfbedienende) politiekers.
Dat vind ik dus niet.
Ik vind dat iedere euro, die naar de politiek gaat, in het licht gehouden mag worden.
Ik denk zelfs dat er heel veel dingen afgeschaft mogen worden voor politiekers, en voor mij mag het met een pak minder politiekers.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:47   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Taksen en belastingen, daar worden socialisten pas vrolijk van.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:47   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zolang ze zelf niet de dupe zijn.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:47   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En makakkentaks.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 17:48   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Groot gelijk, we moeten ervoor zorgen dat werken vooral niet loont.
Dat is nodig omdat die onnozelaars moeten genudged worden om meer van het leven te genieten he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 18:53   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Weg met die dikke SUV's.
Ze zijn door hun gewicht en hoogte levensgevaarlijk voor andere weggebruikers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 08:05   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weg met die dikke SUV's.
Ze zijn door hun gewicht en hoogte levensgevaarlijk voor andere weggebruikers.
Blijkt nu dat de elentrike wagen niet moet onderdoen voor het gewicht.
De hoogte van de wagen kan er net voor zorgen dat de voetganger / fietser het ongeval kan overleven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 09:51   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weg met die dikke SUV's.
Ze zijn door hun gewicht en hoogte levensgevaarlijk voor andere weggebruikers.
Citaat:
https://www.euroncap.com/nl/results/seat/ibiza/47135

Seat Ibiza
Kleine gezinsauto



Inzittende Volwassene 83%
Inzittend Kind 82%
** Kwetsbare weggebruikers 66%
Safety Assist 70%


Getest model SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 'Style', LHD
Type carrosserie - 5 door hatchback
Bouwjaar 2022
Leeggewicht: 1079kg
VIN vanaf welke de beoordeling van toepassing is - VSSZZZKJ0PR000432
Klasse Kleine gezinsauto

** https://cdn.euroncap.com/media/72298...-datasheet.pdf blz 10 details, blz 12 commentaar

Opmerkingen

De motorkap bood overwegend goede of voldoende bescherming aan het hoofd van een aangereden voetganger, met enkele slechte resultaten de basis van de voorruit en op de stijve voorruitstijlen. De bumper bood goede bescherming aan de benen van voetgangers maar bescherming van het bekkengebied was gemengd. Het autonome noodremsysteem (AEB) van de Ibiza kan ook reageren op kwetsbare weggebruikers als bij andere voertuigen. Het systeem presteerde adequaat in tests van zijn reactie op voetgangers en fietsers
Citaat:
https://www.euroncap.com/nl/results/...cherokee/47749

Jeep Grand Cherokee
Grote SUV




Inzittende Volwassene 84%
Inzittend Kind 89%
** Kwetsbare weggebruikers 81%
Safety Assist 81%

Getest model: Jeep Grand Cherokee 2.0 PHEV 'Overland', LHD
Type carrosserie - 5 door SUV
Bouwjaar 2022
Leeggewicht: 2532kg
VIN vanaf welke de beoordeling van toepassing is - all Grand Cherokees
Klasse Grote SUV

**https://cdn.euroncap.com/media/76906...-datasheet.pdf blz 10 , blz 12 commentaar

Opmerkingen

De bescherming van het hoofd was overwegend goed tot voldoende. De bumper bood een goede bescherming aan de benen van voetgangers en bescherming van het bekken was ook goed op alle testlocaties. Het autonome noodremsysteem (AEB) van de Jeep kan reageren op kwetsbare personen weggebruikers en andere voertuigen. Het systeem presteerde goed in tests van zijn reactie op voetgangers en ook in tests van zijn reactie voor fietsers, waarbij botsingen in de meeste gevallen worden vermeden.
1,1 ton vs. 2,5 ton
1,45 m vs. 1,8 m.

0 : 4 net bij kwetsbare weggebruikers was het verschil het grootste, 15 %-ptn. De redenen staan in de opmerkingen...

Uiteraard zijn er ook veel minder veilige SUVs bij kwetsbare weggebruikers.
Maar veralgemenen kan men niet meer.
Citaat:
https://www.euroncap.com/nl/veilighe...ebruikers-vru/

Bescherming van kwetsbare weggebruikers (VRU)

Naast de beoordeling vanEuro NCAP beoordeelt niet alleen de bescherming die auto'sauto’s hun inzittenden bieden, beoordeelt Euro NCAPmaar ook hoe ze kwetsbare weggebruikers - voetgangers en fietsers - waar ze mee in aanraking zouden kunnen komen, bescherming bieden.

Bij deze tests wordt de potentiële kans op letsel aan het hoofd, het bekken en de boven- en onderbenen van de voetganger beoordeeld. Auto's die goed presteren, kunnen nu extra punten scoren als ze een autonoom noodstopsysteem (AEB) hebben dat voetgangers en fietsers herkent.

Klik hieronder voor meer informatie over deze tests.

Impact op het hoofd
Impact op de bovenbenen
Impact op de onderbenen
AEB Voetganger
AEB Fietser
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 april 2023 om 10:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be