![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: wie is de betere film kenner | |||
Cdude |
![]() ![]() ![]() |
4 | 17,39% |
Styllo Ben |
![]() ![]() ![]() |
11 | 47,83% |
zolang in mijn films tientallen doden vallen, de dialogen bestaan uit "shit" "fuck" "damn" en "I'll kill ya" , kan het me echt niet schelen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 34,78% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() In het topic "welke film heb je als laatste gezien", zijn Cdude en ik in een discussie verwikkeld over wie nu de beste film smaak heeft en top-klasse films herkent.
We hebben beide filmtitels naar elkaars hoofd gesmeten om die discussie op die manier te beslechten maar politics.be zou politics.be niet zijn als de andere forummers er hun zeg in zouden doen. dit zijn de titels van Cdude: - bunny and the bull - wristcutters - raise the red lantern - la cité des enfants perdus - la vie revee des anges - the unbearable lightness of being - mondo weirdo - 1984 - forbidden planet - akira Mijn titels zijn: - the blues brothers - one flew over the cuckoo's nest - the color purple - the english patient - yol - le fabuleux destin d'amelie poulain - dead poet society - the name of the rose - la bicicletta de beslissing is aan jullie Laatst gewijzigd door styllo_ben : 6 mei 2010 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aangezien noch Con Air, noch Titanic in jullie lijstjes staan, kennen jullie er allebei niks van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Heyy waar zijn mijn Dardennes, Coenes en Von Triers : Antichrist, Dogville, Idiots en Dancer in the Dark
Coen : A Serious Man (2009), Burn After Reading (2008), No Country for Old Men (2007) , Intolerable Cruelty (2003), The Man Who Wasn't There (2001), O Brother, Where Art Thou? (2000) (written by) EN The Big Lebowski (1998) Fargo (1996) The Hudsucker Proxy (1994) Barton Fink (1991) Miller's Crossing (1990) Laatst gewijzigd door Cdude : 6 mei 2010 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Je kent er niets van. Het verhaal van een onmogelijke liefde, van menselijke hybris en de verschrikkelijke gevolgen daarvan. Ijzersterk acteerwerk van DiCaprio en een betoverende Kate Winslet. Bovendien ook een huzarenstukje van technologisch vernuft, een bewijs van de fotografische superioriteit van James Cameron. Terecht 11 Oscars in de pocket voor dit meesterwerk. Maar Con Air is eigenlijk nog iets beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
je moet nu niet lukraak titels beginnen copy pasten vanuit wikipedia ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
con air is barslecht. ik heb het gisteren nog van mijn computer gewist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Morgen Coene collection gemist? ![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/1008/Sh...-Cruelty.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Waarmee je bewijst dat je niks van film kent. Heb ik het trouwens al gehad over de glansrol die Colm Meany in dit miskende pareltje speelt? Half komische noot, half striemende aanklacht tegen de blinde genadeloosheid van de bureaucratie. Con Air is dus niet alleen een toppunt in de geschiedenis van de cinema, maar ook een puik voorbeeld van een kritische aanklacht tegen de fundamentele tekortkomingen in het systeem. Hiermee zet Simon West een traditie in de westerse kunst voort en moet daarbij niet onderdoen voor zijn gelijken, zoals bijvoorbeeld Emile Zola.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 6 mei 2010 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Hum, beiden één stem.
Ook voor jezelf gestemd Ben? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() helaba, ik zie dat je voor je eigen gestemd hebt. is niet eerlijk hé
![]() je had sportief moeten zijn en op mij stemmen. en aan de overige forummers: bij het bepalen van jullie keuze, let er wel op dat ik sinds 2004 tot jullie gemeenschap behoor terwijl Cdude slechts een nieuwkomer is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Eventjes inzake enkele boekverfilmingen van de bovenstaande lijstjes:
Akira: de strips waren véél beter, de film was een zware ontgoocheling. The name of the Rose: Connery is op dreef, goed geregisseerd ook maar het boek was anders en beter. The unbearable lightness of being: het boek heb ik enkele jaren geleden gelezen, en ik heb toen een plechtige eed gezworen om nooit meer één werk te lezen of bekijken dat iets te maken heeft met Milan Kundera. Dit was echt het meest saaie, overschatte boek ooit. 1984: boek en film zijn ok. One flew over the cuckoo's nest: goed boek, uitstekende film. |
![]() |
![]() |