![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Heb het onlangs in bijna 1 ruk uitgelezen. Wou het al langere tijd eens gelezen hebben, ondanks het reeds enkele maanden ergens op een stapel 'to read' hier stof lag te vergaren but I digress. Conclusie: naar alle waarschijnlijkheid werd ze verlinkt door een also jewish notaris die dus het onderduikadres reeds in zijn database had. Heel triest allemaal. Op het einde biggelden de tranen van mijn wangen. I will never forget this horrible part of history. Laatst gewijzigd door bembem : 17 juni 2023 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook: ik begrijp maar niet waarom het boek in Nederland uit de handel is gehaald. Enfin ik 'begrijp' het wel, maar ik versta niet hoe dit in de praktijk mogelijk is. Er is toch vrijheid van meningsuiting of begrijp ik dit verkeerd, xD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoveel jaar na datum plots met deze theorie afkomen, waarbij de vermeende dader zich niet meer kan verdedigen. Ik snap dat zijn kinderen daar niet echt blij mee waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een prikje.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is in Nederland nog steeds een duidelijk spoor van schaamte en wroeging over het feit dat tijdens WO2 proportioneel meer joodse mensen verlinkt werden aan de Nazi's dan bijvoorbeeld in België.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het siert u (niet) vast te stellen dat u zelfs Anne Franck kunt minimaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die notaris deed het uiteindelijk om z'n eigen hachje te redden; het was inherent geen slecht mens -het is ook bijna op het einde vd bezetting gebeurd, toen ie dus echt geen andere uitweg meer zag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid heeft ook haar rechten. Ik vind dat ze dat boek er niet moeten verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was dat niet omdat er serieuze twijfels waren over de geloofwaardigheid van de schrijver?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() wat een hollander al niet zou doen voor geld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft hoeft dat boek hoegenaamd niet verboden te worden. Ik weet overigens niet welke reden ze daarvoor aanvoeren. Het tragische aan Anne Franck is dat ze op een laat tijdstip in de oorlog werd opgepakt (ik dacht februari 1945, maar ik kan mij vergissen) en naar het concentratiekamp van Bergen-Belsen werd afgevoerd. Daar werd ze snel besmet met typhus, wat haar dood kostte.
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 juni 2023 om 14:36. |
||
![]() |
![]() |