![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een normale sterveling kan z'n rijbewijs inleveren en kan opnieuw examens gaan afleggen. Een ex politiecommissaris, die eigenlijk een voorbeeldfunctie heeft (had), mag ongestraft meer dan dubbel zo snel rijden zonder een straf te krijgen.
Is dit een precedent dat je kan aanhalen voor het gerecht? Gelden wetten niet voor iedereen? Ex-politiecommissaris rijdt 109 km/u door bebouwde kom, maar krijgt toch geen straf Commissaris Eric Naudts (67) werd na zijn pensioenfeestje vorige zomer geflitst toen hij tegen 109 km per uur door de bebouwde kom reed. De rechter was mild en verleende hem opschorting van straf. https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...13b88942&ei=21 Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 april 2023 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Soms zijn de opgelegde snelheidslimieten ook absurd. We rijden allen wel eens te snel als de beperkingen geen steek houden en de weg rustig genoeg of de groepsdruk hoog genoeg is. Ik rij ook wel eens 130 km/u op een provinciale weg waar ik maar 80 mag. Als er toch geen kat is. Ik steek ook wel eens een straat over als het rood is wanneer er in de verste verte niemand is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mijn vragen gingen daar niet over hé. De vragen:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 14 dagen zijn rijbewijs ingetrokken, bij de betrapping.
Het was wel snel dat hij reed. Nu, half Vlaanderen kent die plaats wel, de Watersportbaan. Dat is nu niet direct een centrum. Afijn, een beperkte boete had er wel bij gekund.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maarja, 109 is wel snel maar ik ken de verkeerssituatie niet. Heeft hij ook geen geldboete gekregen? Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 april 2023 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vraag me af hoe landelijk de plek is. Daarvan is mijn oordeel afhankelijk. Een provincieweg in Nederland met veel overtreders en geen natuur noch zwakke weggebruikers, kilometers lang enkel een baan. Dat is niet gemakkelijk 80 te blijven rijden, soms. Als je echt alleen bent, dan.
Laatst gewijzigd door Weyland : 17 april 2023 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De laatste jaren en door de ontwikkeling van activiteiten rond de watersportbaan zijn er, op de Noorderlaan alleen al, een stuk of 4 oversteekplaatsen voor voetgangers en fietsers er bij gekomen - samen met een 5-tal nieuwe verkeersdrempels. Langs de watersportbaan moet ik met de pedelec verplicht op de rijbaan fietsen - veilig is dat dan niet, als daar flauwe zotten meer dan 100 per uur achter je aan rijden, terwijl er een inhaalverbod heerst. "Hij kwam van een feestje"... hopelijk zal het bij 0 promille gebleven zijn dan. Langer intrekken van het rijbewijs is op zijn plaats. Het drama van Strépy-Bracguegnies is precies al uit het collectief geheugen verdwenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 april 2023 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 april 2023 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom werd daar 50 km/ ingevoerd? Was dat maar om te lachen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou denken veel zwemmers daar.
Beter hernoemen naar Atletieksportbaan dan.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat al iemand anders daar nu geflitst wordt? Wordt die op dezelfde wijze "gestraft"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder ben ik van oordeel dat hij toch minstens de geldboete voorzien bij een minnelijke schikking zou moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals altijd is het niet zo zwart wit. De watersportbaan kan best druk zijn. Er gaat daar veel volk gaan lopen. De blaarmeersen zijn daar, de topsporthal is daar, Jan Palfijn is daar vlakbij, de hockeyclub is daar en uiteraard wordt daar ook geroeid. Je kan je dus voorstellen dat het daar soms druk is qua voetgangers, fietsers en autos. Dan is 50 soms zelfs al teveel. Als je daar echter passeert om 2u snachts als er geen kat is, dan is 50 echt traag want uiteindelijk is het een recht stuk van 2 km. 109 is echter veel te snel want het betreft 1 rijvak in beide richtingen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het bijvoorbeeld tussen 22u00 en 6u00 veilig is om daar 90 km/u te rijden, moet de overheid daar een snelheidsbord plaatsen van 50 km/u met een blauw onderbord waarop staat van 6u00 tot 22u00. In ieder ander geval geldt daar de snelheid van 50km/u, VOOR IEDEREEN! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hln.be/gent/onberispelij...-kom~a1368e3b/
Komt zo een beetje over als een bedankje voor alle mooie snelheids opbrengsten in de stadskas. Dat zal niet weinig zijn geweest.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 april 2023 om 13:43. |
![]() |
![]() |