Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2023, 12:15   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Zelfverklaardee zakenpartner van Donald Trump ....

Er zouden héél wat Belgische (Vlaamse) gedupeerden zijn.

Dit is Rob Jarrett: zelfverklaarde zakenpartner van Trump en CEO van de hotelgroep in Kaapverdië waarin honderden Belgen investeerden
Rob Jarrett is de CEO de ontwikkelaar van luxehotels "The Resort Group" in Kaapverdië. Honderden Belgen investeerden in de resorts van de groep. Alleen kregen de Belgen nooit de "gegarandeerde" rendementen die beloofd waren op hun investering. Een luxeresort waarvoor ze betaalden staat al jaren onafgewerkt op een Kaapverdisch strand. Wie is de flamboyante zakenman, die recent nog opdook op de Vlaamse televisie?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...-resort-group/

Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 april 2023 om 12:16.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 13:06   #2
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Je hebt per ongeluk een foto van Prins Laurent gepost.

Kan je je post even aanpassen aub?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 13:49   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch weer een gevalletje van goedgelovigheid en blinde hebzucht.

gegarandeerde inkomsten in iets dat we nog moeten bouwen, niet tevreden geld kwijt !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 13:56   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

gegarandeerde inkomsten in iets dat we nog moeten bouwen, niet tevreden geld kwijt !
wie in zoiets blindelings 400.000€ investeert, zoekt problemen. Wie is er zo dom om geld te storten voor iets dat nog gerealiseerd moet worden ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 13:58   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Erg eh?

Ik snap ook niet dat mensen in zo'n verhaaltjes trappen.
En toch hebben ze er elke keer zo weer tientallen.
Hoe hoger de voorgespiegelde gegarandeerde rendementen, hoe meer 'gedupeerden'.
En gedupeerden zet ik tussen aanhalingstekens want eigenlijk hebben ze het zuiver aan zichzelf.
Oud 20 april 2023, 14:02   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Erg eh?

Ik snap ook niet dat mensen in zo'n verhaaltjes trappen.
En toch hebben ze er elke keer zo weer tientallen.
Hoe hoger de voorgespiegelde gegarandeerde rendementen, hoe meer 'gedupeerden'.
En gedupeerden zet ik tussen aanhalingstekens want eigenlijk hebben ze het zuiver aan zichzelf.
Ah maar dat kunt ge hier ook voorhebben in den appartementenbouw he, mijnen nonkel ook zo iets gekocht dat ze nog moesten bouwen, ...

ja die mannen beginnen maar als ze hun komplete blok verkocht hebben (om minstens X %)

Dus wachten , nog wat wachten, nog wat meer wachten, covid, nog wat langer wachten,

allee ja uiteindelijk met een paar jaar vertraging is het wel in orde gekomen, ...

Maar dat in Kaap Verdie gaan doen, en dan kopen van zo ne gladde sales boy of girl .... Ik stap al de winkel uit als ze mij ne toaster op die manier proberen verlappen laat staan een appartement.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 20 april 2023 om 14:04.
Oud 20 april 2023, 14:13   #7
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Maar dat in Kaap Verdie gaan doen, en dan kopen van zo ne gladde sales boy of girl .... (...)
Inderdaad. In Kaap Verdië, via ne gladde gelikte verkoper en dan nog op voorhand ALLES betalen ook.. LOL. Wie betaalt er nu het volledige bedrag nog voor er een steen gelegd is??? Dat ge met voorschotten werkt of schijven naargelang de vordering van de werken, maar alles op voorhand?

Maar goed.. ik vraag me even goed af wie de sukkeltjes zijn die investeren in een appartement op een eiland waar niets te beleven valt..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 april 2023 om 14:14.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 14:16   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Inderdaad. In Kaap Verdië, via ne gladde gelikte verkoper en dan nog op voorhand ALLES betalen ook.. LOL. Wie betaalt er nu het volledige bedrag nog voor er een steen gelegd is??? Dat ge met voorschotten werkt of schijven naargelang de vordering van de werken, maar alles op voorhand?

Maar goed.. ik vraag me even goed af wie de sukkeltjes zijn die investeren in een appartement op een eiland waar niets te beleven valt..
zelfs dat zou ik nooit doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 14:19   #9
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zelfs dat zou ik nooit doen.
Dat begrijp ik, ik ben daar ook niet voor te vinden, maar tegenwoordig hebt ge bij veel nieuwbouw (sleutel-op-deur-gevallen) geen keuze meer.. veel mensen kopen hun appartement op basis van een plan en wat render-beelden.. in 't beste geval -maar lang niet altijd- is er al een kijkwoning klaar om nen indruk op te doen. Betalen doet ge dan naargelang de vorderingen.. en de sleutel krijgt ge als alles betaald werd.. zo ken ik er verschillenden die nadien met bouwgebreken geconfronteerd werden, maar wel al alles betaald hadden.. in het beste geval werkt ge dan met een firma die te betrouwen is en alles oplost zoals het hoort.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 april 2023 om 14:24.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 14:48   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah maar dat kunt ge hier ook voorhebben in den appartementenbouw he, mijnen nonkel ook zo iets gekocht dat ze nog moesten bouwen, ...

ja die mannen beginnen maar als ze hun komplete blok verkocht hebben (om minstens X %)

Dus wachten , nog wat wachten, nog wat meer wachten, covid, nog wat langer wachten,

allee ja uiteindelijk met een paar jaar vertraging is het wel in orde gekomen, ...

Maar dat in Kaap Verdie gaan doen, en dan kopen van zo ne gladde sales boy of girl .... Ik stap al de winkel uit als ze mij ne toaster op die manier proberen verlappen laat staan een appartement.
Dat kan hier ook gebeuren ja, dat weet ik wel maar ik ben van't zelfde principe als u; ik ga al lopen als ze mij nen broodrooster aan willen smeren.

Niet dat ik een afkeer van beleggen heb maar nooit in zo'n dingen.
Ik hou het wel een ETF en links en rechts een aandeel.
Wat trouwens ook fout kan aflopen eh, maar de kans is kleiner als wanneer je je geld aan zo'n figuur als hierboven toevertrouwd om ergens, een halve wereldbol verder, "iets" mee te gaan doen.

Ik denk altijd maar zo: als die figuren inderdaad een opbrengst van pakweg 10% (ik zeg maar iets) kunnen garanderen, waarom gaan die dan zelf niet gewoon lenen (pakt dan nog aan 5%) om dat geld in hun belegging te steken?
En waarom zouden die net mij uitkiezen als het gaat over massa's geld verdienen? Ikke, een arme arbeider. Terwijl die gasten een hoop volk met een al even grote hoop geld kennen.

Neenee, dat is zoals hondestront. Zolang je er rond wandelt is dat geen probleem maar eens je er in trapt...
Oud 20 april 2023, 15:01   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wie in zoiets blindelings 400.000€ investeert, zoekt problemen. Wie is er zo dom om geld te storten voor iets dat nog gerealiseerd moet worden ???
Er staat al wel iets hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 15:43   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er staat al wel iets hé.
Met moeite een ruwbouw, gezet met het geld van mensen die dat gaven voor er iets stond.
Een Ponzi, maar met beton als glijmiddel.

Voor mij is het simpel, als ge mij vraagt iets te maken, zal ik een voorschot vragen om het ruwe materiaal te bekostigen.

Het afgewerkte product zal voldoen aan de afspraak, en als die afspraak goed gemaakt is, voldoen aan mijn eisen, die over het algemeen ver uitstijgen boven die van de klant. (in het algemeen een stuk kiesvee dat er sowieso niks van kent)

Laatst gewijzigd door maddox : 20 april 2023 om 15:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 22:35   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat kan hier ook gebeuren ja, dat weet ik wel maar ik ben van't zelfde principe als u; ik ga al lopen als ze mij nen broodrooster aan willen smeren.

Niet dat ik een afkeer van beleggen heb maar nooit in zo'n dingen.
Ik hou het wel een ETF en links en rechts een aandeel.
Wat trouwens ook fout kan aflopen eh, maar de kans is kleiner als wanneer je je geld aan zo'n figuur als hierboven toevertrouwd om ergens, een halve wereldbol verder, "iets" mee te gaan doen.

Ik denk altijd maar zo: als die figuren inderdaad een opbrengst van pakweg 10% (ik zeg maar iets) kunnen garanderen, waarom gaan die dan zelf niet gewoon lenen (pakt dan nog aan 5%) om dat geld in hun belegging te steken?
En waarom zouden die net mij uitkiezen als het gaat over massa's geld verdienen? Ikke, een arme arbeider. Terwijl die gasten een hoop volk met een al even grote hoop geld kennen.

Neenee, dat is zoals hondestront. Zolang je er rond wandelt is dat geen probleem maar eens je er in trapt...
exactly

trouwens beleggen dat moet ge doen met geld dat ge kunt missen.

ik vraag mij af hoeveel zwarte jiejiepen dat daar verdampt zijn, ...
Oud 20 april 2023, 22:37   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er staat al wel iets hé.
Ja als ge er een bache over trekt en met het rudimentaire content zijt is het daar wel te doen ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be