![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.035
|
![]() Het openbaar vervoer De Lijn wordt gedwongen om te rijden met vervuilende dieselbussen door de schuld van de vlaamse regering die weigerde te investeren in elektrische bussen voor het openbaar vervoer.
Hoe schijnheilig de politiekers zijn: eerst LEZ invoeren om zich heiliger als de paus voor te doen tegen vervuiling en voor het milieu (maar met het pluimen van de burgers die WEL mogen vervuilen als ze maar betalen!) en nu wordt het OPENBAAR VERVOER, De Lijn, gestraft met boetes voor de bussen op vuile diesel in LEZ omdat de vlaamse dievenbende verzuimde om te investeren en op tijd te zorgen voor de vervanging door elektrische bussen. Het is dus de schuld van de vlaamse regering dat De Lijn lez-boetes moet betalen. En nu gaat De Lijn dus de vervuilende bussen op diesel ruilen met de propere elektrische bussen op het platteland om de boetes te vermijden door de LEZ van de steden en het platteland mag nu wel vervuild worden?! ![]() Je wordt toch kotsmisselijk van de corruptie, de tweezakkerij, hypocrisie en het plichtsverzuim van de schijnheilige politiek in dit apenland! ![]() Citaat:
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 28 april 2023 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.377
|
![]() Ik zou willen zeggen dat het voor één keer niet direkt de schuld is van de Vlaamse Regering. Die LEZ zones worden ingevoerd door de burgemeesters van steden en gemeenten zonder de minste coördinatie met anderen of enige lange termijnplanning.
De burger is er al het slachtoffer van en mag ophoesten voor een nieuwe auto. En de Lijn mag nu al zijn nieuwere bussen naar Antwerpen en co sturen. De parking moet dan maar de verontreiniging opvangen. Die LEZ zoals ze nu zijn zijn gewoon egoistische beslissingen van burgemeesters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.057
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.803
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.035
|
![]() Citaat:
Wie heeft burgemeesters anders de uitbreiding van macht gegeven om voor hun stukske grond apart zelf wettelijke beslissingen (die anders door het federaal/vlaams parlement moeten genomen worden) voor LEZ te kunnen nemen? Toch de wetgevers en de politieke machthebbers in de regeringen, dat is zo handig om verantwoordelijkheden/schuld af te schuiven of een hete patat door te kunnen schuiven. ![]() Bovendien is het direct de schuld van de vlaamse regering door niet te investeren voor hun aankomende "groene transitie" door vervuilende dieselbussen tijdig te vervangen met elektrische bussen, ze hebben er 15 JAAR de tijd voor gehad....in elk geval toch al zeker voor bussen in steden met LEZ. Nu moet De Lijn, het OV, boetes betalen voor het plichtsverzuim van de vlaamse regering die had moeten zorgen dat de vervuilende diesel stadsbussen intussen volledig vervangen waren door elektrische bussen, voor die overgang hadden ze meer dan tijd genoeg. En het schandaligste: nu krijgt het platteland de vervuilende diesels door de schuld van de vlaamse regering en de burgemeesters met hun LEZ zever.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
|
![]() Citaat:
Dit is niet de fout van de overheid, wel van wie momenteel de meeste subsidies krijgt. De Lijn dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.856
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.440
|
![]() Trouwens, wanneer je zoals ik in Deurne Noord woont, dan moet je niet naar het centrum van de stad gaan om in Marokkaanse winkels te shoppen; we hebben die hier op elke hoek van elke straat.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.260
|
![]() https://www.standaard.be/cnt/dmf20220531_97587119
Citaat:
Heh nee, door de maatregelen van hun sponsors. Die boetes zijn net hetzelfde: vestzak broekzak operaties. Nepboetes. Als je iemand 11 ipv 10 euro geeft en je geeft die een boete van 1 euro dan is die 10 euro gewoon terug. Ook typerend: 1.3 van de 10 euro's waarmee De Lijn vanalles koopt incluis loon chauffeurs, komt van klanten. De andere 8.7 euro's komen van niet klanten. Dat is als de uitbating van een winkel die 8 keer zoveel kost als de inhoud van hun kassa, maar die kan blijven bestaan door de klanten van andere winkels meer te doen betalen.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 29 april 2023 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.835
|
![]() Waarom besloot De Lijn in eerste instantie om minder vervuilende elektrische bussen zo goed als leeg over het minder bevolkte platteland te laten rijden en de vervuilende kankerverwekkende diesels bomvol in de dichtbevolkte (rand)stad ? Dat zou men zich beter afvragen in plaats van te beginnen zeiken over de LEZ die mensenlevens redt, het leven in de stad ietsje dragelijker maakt en dringend dient uitgebreid te worden naar de stadsrand.
__________________
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.856
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
|
![]() Citaat:
Ge kunt dan niet verwachten dat berdrijf x dat lijn Y pacht zijn bussen gaat geven aan de mannen die in t stad rondrijden he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.953
|
![]() Citaat:
Dit is één van de typische gevolgen van de 'om-ter-groenste'-strijd. En als er iemand lelijk voor aangekeken mag worden zijn het wel degelijk de burgemeesters die zo'n LEZ ingevoerd hebben. Want die LEZ werden sneller ingevoerd dan dat een normaal mens er eens over na kan denken. Met als gevolg dat De Lijn nu nagenoeg met de rug tegen de muur wordt gezet. Op een paar maanden tijd het hele busarsenaal vervangen is natuurlijk niet haalbaar. Maar jaarlijks 30 miljoen betalen aan LEZ boetes is natuurlijk ook niet aan te raden. Of ze moeten de prijzen van de ticketten verhogen maar dan is het kot ook weer te klein. Hopelijk gaan door 'groene' uitzaaiingen als deze meer en meer mensen inzien dat men op het groene gebied stilaan het noorden kwijt is en maar wat in het wilde weg rondschiet. Dit wordt stilletjes aan absurd.
__________________
It's just a ride. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Ze zullen wel een onderling akkoordje maken.
Of de stad zit zonder volk en de lijn zonder geld. Hoewel ze sinds groen al lang zonder geld zitten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 mei 2023 om 19:09. |
![]() |
![]() |