![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nogal wat te doen over de VRT reeks.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220901_97061721 Citaat:
En dat is uiteraard wat FIRE doet: lucht verkopen. Is er hier een FIRE volgeling?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 september 2022 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat over de inhoud van een tv uitzending. Meer niet.
Iets voor K&K. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel FIRE adepten zullen door de inflatie en woelige beurzen wel in nauwe schoentjes komen te staan vermoed ik. Beetje ongelukkige timing van het programma.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 2 september 2022 om 05:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een serie op een staatszender lijkt me amper een relevante informatiebron voor eventuele FIRE-geinteresseerden.
Maar dat gaan de "echten" ook wel weten... Ondertussen,ten gronde,vraag ik me af waarom de staatszender dat bekostigt,ik zie nog RUIME besparingsmogelijkheden dus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal intussen wel al een miljoen of 2 zijn om op uw dertigste 2 miljoen Euri te hebben, .... wel behalve drugs dealen , uzelf prostitueren , huisjes te melken (imobilien) of internationale wapenhandel, gaat het niet gemakkelijk worden. Ja een technologisch success boeken, dat helpt ook, maar van wat te influencen , gaat dat niet goed komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op uw 30ste lijkt me moeilijk. Op uw 40ste moet het wel lukken. Startup beginnen op uw 30ste, 10 jaar keihard werken en u dan laten uitkopen door een grote speler. Paar van mijn vrienden zijn daar toch in geslaagd, maar die gaan wel niet in pensioen. Die investeren opnieuw.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ‘echte’ First’ers zouden dat proberen door vrekkerig te leven en alles te sparen en ‘verstandig te beleggen’, maar daarmee haal je geen miljoen binnen op je dertigste.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op je veerstigste met een eigen zaak op 40 ‘binnen’. Dat zal ook maar ern 10% zijn van wie eraan begint schat ik.
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Crypto heeft FIRE alleszins in een slecht daglicht geplaatst. Voor mij persoonlijk is FIRE spaarzaam leven en geld (gespreid) investeren in aandelenmarkten en vastgoed. De gevorderde belegger schrijft daartegen ook covered calls op aandelen en beschermt vermogen d.m.v. een collar in neerwaartse beurzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of zoals reeds gezegd met een geweldige vondst waarbij je wordt uitgekocht maar dan a ratto van enkele miljoenen 2 zal inderdaad te weinig zijn, 5 a 10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn gasten in de biotech en it en dan meerbepaald security of een of andere niche waar de amerikanen nog niet op gekomen zijn en dik geld voor willen betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed businessplan, keihard werken en ondernemerstalent zijn zaken die je wel nodig hebt natuurlijk. Je kan eigenlijk vaak al van bij de start zien of iemand gaat slagen of niet. Maar laat ons zeggen dat zelf ondernemen een geloofwaardigere weg is naar rijkdom dan die paar onnozelaars die ik gezien heb in die FIRE reportage. Tenenkrullende typetjes zaten daar tussen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedoelt dat geld verzamelen in een zeer horizontale lijn gaat met weinig pieken. De Curve is veelal plat of een beetje in stijgende lijn. Alleen in criminaliteit zit snel geld. Maar dan begin je ook nog altijd als "muilezel" of "soldaat". Zelf ondernemer worden? Waarom? Omdat je daar nog het meeste kan verdienen? Ik zou zot worden van die telefoon en het niet gerust gelaten worden. Als je dan wat succes hebt komen God en klein pierke aan uw trekken en duwen. En je kan alles nog kwijtraken ook, dus veel zorgen. Kijk, een machtspositie of gezagpositie. Dat is veelal voor het leven gebeiteld. Minder zorgen... Ja, je moet ook nog door de rangen. Maar 1 echt grave move en je gaat van "soldaat" naar "majoor" bij wijze van spreken. Neen, dat klopt niet. Dat is nog altijd met medailles, titels, status, diploma's. Dus ondernemer heeft op dat vlak voordelen ofwa? Iedereen kan er aan beginnen. Gezag of macht, daar moet een hele fundatie van diploma's, titels, status, medailles achter zitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() ''Wat veel mensen ook niet weten, is dat een werknemer vanaf een inkomen van 64.000 euro wel nog sociale bijdragen en belastingen betaalt, maar geen pensioenrechten meer opbouwt. Met andere woorden, hij spekt wel de pensioenpot, maar krijgt er geen cent voor terug.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Als ik pensioen dan ik 1600 euro
|
![]() |
![]() |