![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=2][/size]
[size=2]Uit het BvL van vandaag![/size] [size=2] Citaat:
Citaat:
[size=2][/size] [size=2]Ik hoorde het vannacht al op radioI en vandaag staat het in de krant.[/size] [size=2]Wat hebben de Basken dat onze 'Vlaamse' parlementairen niet hebben?[/size] [size=2]Wanneer volgt ons Vlaams parlement dit voorbeeld?[/size]
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is een zeer groot verschil tussen baskisch nationalisme en vlaams nationalisme, mijn beste...
Mag ik er nogmaals aan herinneren, dat volgens een peiling dit jaar meer dan 80 procent van de Vlamingen geen onafhankelijk vlaanderen wil!
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Gelieve in het juiste subforum te posten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaams nationalisme is rechts en veeeeeeeeel te braaf!
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dat gebeurde ook niet....... (ook maar ter herinnering ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af of dat referendum gehouden en de uitslag gerespecteerd zal worden. Volgens de Spaanse grondwet is een referendum pas officieel als het Spaanse parlement ermee instemt.
Het zou natuurlijk mooi zijn als dit het einde van het ETA-geweld zou betekenen, maar ik vrees dat die geen genoegen nemen met een "vrije associatie". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De Belgische staat heeft ondanks al haar gebreken, nooit op grote schaal een open oorlog gevoerd met Vlaanderen of door foltering en massavervolging het Vlaams-nationalisme bestreden (de uitspattingen van de repressie, die dan weer een sterk overtrokken reactie waren op de uitspattingen van de collaboratie, niet te na gesproken). Daarom is het begrijpelijk dat het Vlaams-nationalisme zweert bij geweldloosheid en parlementarisme, en dat is maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Laatst gewijzigd door zorroaster : 1 januari 2005 om 04:15. Reden: dubbel |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de BUBbelkes moeten zeker niet in de regering stappen. Ze halen och arme 13.000 stemmen en daar bij gaan ze overal, waar ze vroeger reeds opkwamen op Leuven na, achteruit. In Antwerpen -169 (niet fameus hé Kim) In Oost-Vlaanderen -105 In BHV - 640 [font=Verdana] [/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FEIT is dat dit volk van zijn Spaanse bezetters af wil en zijn parlement zelfs voorziet in een referendum om zijn volk te raadplegen. Indien het Spaanse parlement zich niet bij de volkswil van de Basken neerlegt, is het datzelfde Spaanse parlement dat zichzelf, de Spaanse grondwet ten spijt, als nep-democratisch ontmaskert.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 januari 2005 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Het stilzwijgen van de BUB'ers vind ik treffend. We staan op de drempel van de eerste seccessie binnen de EU-grenzen en ze geven geen kik.
|
![]() |
![]() |