![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Zopas op het nieuws: de burgemeester van Linkebeek is niet van plan om de omzendbrief van Peeters, bekrachtigd door de Raad van State uit te voeren!!
En dat durft hij dus in de media schaamteloos verklaren! Dus waarom zouden ze dan de splitsing toelaten? In het omgekeerd geval zouden ze triomferen en zelfs verder gaan in hun veroveringstocht van Vlaanderen. Eigenlijk toch wel arrogant die francofonen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het tekent eens te meer de mentaliteit van de Franstaligen: ze beroepen zich op de instellingen wanneer ze gelijk krijgen (toen de omzendbrief eerst werd geschorst, klonk er luid feestgedruis aan Franstalige kant en loofde men de rechters...), maar ze leggen de beslissingen van diezelfde instellingen schaamteloos naast zich neer wanneer ze in het ongelijk worden gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VANEYCKEN: "PAS RONDZENDBRIEF NIET TOE"
De Franstaligen reageren erg negatief op het arrest van de Raad van State over de rondzendbrieven Peeters. FDF-burgemeester Christian Vaneycken van gemeente Linkebeek, dat het beroep aanspande, noemt de uitspraak van de Raad van State politiek geïnspireerd. Hij heeft al aangekondigd dat hij de rondzendbrief niet zal toepassen. De Raad van State verwierp dinsdag het Franstalig beroep tegen de brieven. De brieven verplichten Franstalige in- woners van de faciliteitengemeenten om Franstalige documenten steeds opnieuw aan te vragen. Vroeger moest dat slechts een keer. de franstaligen zijn wel zeer selectief als het er op aan komt om uitspraken of wetten te respecteren. bij de uitspraak tegen het VB moest dat direct uitgevoerd worden en op de eerbiediging van de grondwet ivm B-H-V wachten de Vlamingen al jaren . eens benieuwd of de minister van binnenlandse zaken nu ook even rap zal optreden als toen de de Vlaamse burgemeesters dreigden met een boycot van de verkiezingen, die kregen zelfs het parket op hun nek |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men kan alvast op basis van zijn uitspraken het parket naar Van Eycken sturen.
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vind de uitspraak van de rechtbank van Gent ook politiek geinspireerd. Dus die negeer ik ook maar. ![]()
Vlaanderen onze thuis. ... ![]() Laatst gewijzigd door Tjolder : 29 december 2004 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar moogde zeker van zijn, dus nu is het aan onze Vlaamse politici om even kordaat te reageren en anders zijn ze de naam Vlaamse NIET waard ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: leer eens deftig posten aub... Wat moet DIT bvb. voorstellen: Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Belachelijke houding van de Vlamingen. Gewoon kinderachtig. Ze laten zichzelf weer eens van hun beste kant zien......
Die burgemeester moet doen wat voor zijn gemeente het beste is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onnozele pesterijen. Die Peeters is samen met Happart en andere communautaire loopgravenstrijders het gif dat onze samenleving verziekt.
Waarmee ik hoegenaamd geen standpunt inneem over faciliteitengemeenten. Maar als deze correct worden toegepast, moet die omzendbrief er niet zijn. Voor mijn part mogen die faciliteiten uitdoven, als dan de individuele tweetaligheid sterk wordt aangemoedigd. Laatst gewijzigd door Patriot! : 29 december 2004 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat de Raad van State kinderachtig doet vermits zij het was die zich 'van haar beste kant liet zien' in deze?
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ze er onverwijld iets aan gaan doen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat het jullie koud, zijn jullie voor, zijn jullie tegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Opperbubbel Hans I komt er openlijk voor uit dat hij Brüssel grösser maken wil.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb wat aan mijn vorige reply toegevoegd:
Onnozele pesterijen. Die Peeters is samen met Happart en andere communautaire loopgravenstrijders het gif dat onze samenleving verziekt. Waarmee ik hoegenaamd geen standpunt inneem over faciliteitengemeenten. Maar als deze correct worden toegepast, moet die omzendbrief er niet zijn. Voor mijn part mogen die faciliteiten uitdoven, als dan de individuele tweetaligheid sterk wordt aangemoedigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus, voor de BUB: = opkomen voor het Nederlandstalig karakter van Vl-Brabant not done = uitbreiding Franstalig gebied bespreekbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het unitaire Belgique is nog niet aan de nieuw patatjes.
![]() |