![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat zo'n fraudegeval toch iets later zou verjaren.
De directie heeft hier uiteraard geflaterd, maar fraude blijft fraude, zeker als het over belastinggeld gaat. https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...5f983c8ec&ei=6 Eind 2015 werd ontdekt dat de NUOD Financiën, een aftakking van de onafhankelijke vakbond Nationale Unie van Openbare Diensten (NUOD), hun ledenaantal via een constructie hadden opgekrikt, van 1.940 naar 2.835. Op die manier ontving de vakbond van de overheid 5 miljoen euro. Acht leden van de NUOD Financiën en een achterliggende vzw, Modus Vivendi, werden vervolgd. Vijf van hen werden schuldig bevonden, drie kregen 15 maanden cel met uitstel. Eén van de laatste drie werd ontslagen door de FOD Financiën, maar hij stapte naar de Raad van State. Die oordeelde dat het ontslag onterecht was: de FOD Financiën had sneller actie moeten ondernemen en niet pas twee jaar na de eerste melding van de fraude. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() geen binnenlandse politiek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan we nu ook de partijen doorlichten op fraude ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het met jouw woorden te zeggen: we wéten welke Belgische partij olympisch kampioen IS wat betreft fraude en corruptie.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er trouwens op tegen om politieke partijen te doorlichten fraude?
Probeer je de PS uit de wind te zetten? ![]() ![]() ![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zo zeggen: waarom zouden we niet doen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal maar niet naar de reden vragen waarom Henri het antwoord zal schuldig blijven op die vraag.
![]()
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() In het extreme Linkse China is het simpel: al wie met voorbeeldfunctie fraude pleegt en dat kan bewezen worden krijgt automatische de doodstraf >>> die daadwerkelijk uitgevoerd wordt.
Drastisch ja, maar effectief!!! Hier heerst aaneenschakeling van corruptie om alles onder de mat te vegen, met rechtbank Brussel op kop.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 augustus 2023 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben de tel kwijt. Ik verwijt niet eens de rechterlijke macht,maar wel onze Volksvertegenwoordigingen die,draadjes genoeg,ook INTERNE problemen met henzelf niet meer kunnen oplossen......laat staan,ik vernoem maar iets,corruptie in de staatsadministraties,de migratiecrisis...bwoaf...eigenlijk niks meer. De Volksvertegenwoordiging is verondersteld ons te vertegenwoordigen,wetten te maken,de werking van de regering en dus de administraties te overzien. We zien enkele het belerende wijsvingertje van hen,en eigenlijk kunnen we het als een opgestoken middenvinger beginnen interpreteren. Democratie wurgt zichzelf zo... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2023 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Parti Scandal eerst ?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik? Niks legaals, anders had ik het al lang gebruikt.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zal nog niet zijn.
Hoe die politici van de oude machtspartijen met ons belastingsgeld omgaan, door a) ambtenaren zoveel geld te kunnen laten verduisteren, en b) daarna die ambtenaar niet eens te kunnen ontslaan. De nva probeert al zo lang het ambtenarenstatuut te moderniseren, maar ... wie wringt er tegen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien on-topic even zeggen dat het om een loophole in het tuchtreglement gaat. Men had effe vergeten een overgangsregeling te voorzien:
https://www.demorgen.be/nieuws/ambte...ving~b47417e0/ Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2023 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |