Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2023, 12:14   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard Open oorlog tussen ‘t Scheldt en NVA/Van der Paal.

Jaawadde seg.

https://www.tscheldt.be/breaking-een...e-bij-de-n-va/

Citaat:
De bom viel op 30 juni 2021. Op die dag verscheen een artikel op ‘tScheldt over Peter De Roover en Els Van Doesburg. Klik hier.

In het artikel werd geëvoceerd dat deze schone mensen een relatie hadden.

Binnen de N-VA sloeg het artikel in als een ontspoorde raket.

Van der Paal werd op het matje geroepen.

“Met wat ben jij bezig?” tierde een radeloze topper van de N-VA, terwijl hij een kopie van het artikel naar het hoofd van Van der Paal wierp.

“Heu… dat heeft de redactie gedaan”, piepte Van der Paal.

“WTF, dat is jouw blad, wat zit jij de partij te compromitteren?”

“Heu… nee, echt eigenlijk, heu… ik wist van niets”, stamelde Van der Paal, plots nuchter.

“Wat heu… Hoe kan jij nu van ‘niets’ weten?”, werd er gebruld.

“Heu… ‘tScheldt is niet van mij”, prevelde Van der Paal.

Stilte.

“Hoe, ‘tScheldt is niet van jou???? Komaan Erik, jij zit hier als sinds 2018 tegen iedereen te zeggen dat ‘tScheldt van jou is”, zei Bart De Wever.

“Nee, Bart, sorry, …. sorry, dat komt door mijn cocaïneverslaving. Ik zeg soms dingen waarvan ik denk dat ze waar zijn, maar die achteraf niet blijken waar te zijn….”, fluisterde Erik Van der Paal.

Bart De Wever ijsbeerde door de kamer. “Tja, kameraad, dat gaat ge toch moeten rechtzetten dan”, zei Bart De Wever.
Zie ook:

https://www.demorgen.be/nieuws/achte...elen~b3dacc91/

Bij de NVA dachten ze dat ‘t Scheldt hún blad was, maar het blijkt van het VB te zijn.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 oktober 2023 om 12:17.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2023, 12:35   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de NVA dachten ze dat ‘t Scheldt hún blad was, maar het blijkt van het VB te zijn.
Bij de N-VA dachten ze ook dat de kiezers van het VB van hen waren he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2023, 13:13   #3
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaawadde seg.

https://www.tscheldt.be/breaking-een...e-bij-de-n-va/

Zie ook:

https://www.demorgen.be/nieuws/achte...elen~b3dacc91/

Ik lees dat soort vodden eigenlijk niet dus ik kan er weinig van meespreken.
Het is een satirische krant dus ik raad u aan alles met een korrel zout te nemen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2023, 14:23   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze schoffeerden de ex-VB kiezers en stuurden ze terug naar waar ze vandaan kwamen, het VB. Want die stemmen moesten ze niet, aldus o.a. Valerie van Peel en BDW. Al doende waren ze zeer tevreden toen ze een derde van de N-VA stemmen verloren.

Nu klinkt het weer, niet op VB stemmen want dat zijn stemmen voor vivaldi.

N-VA denkt dat ze de Vlaming ongestraft kunnen blijven belachelijk maken.
We gaan zien of dat dit juist is.
Oud 10 oktober 2023, 15:32   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik lees dat soort vodden eigenlijk niet dus ik kan er weinig van meespreken.
Het is een satirische krant dus ik raad u aan alles met een korrel zout te nemen.
Ja, maar de Morgen geeft er meer tekst en uitleg aan, dus deze keer zal het wel waar zijn denk ik.
Oud 10 oktober 2023, 15:36   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar de Morgen geeft er meer tekst en uitleg aan, dus deze keer zal het wel waar zijn denk ik.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2023, 15:50   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
N-VA denkt dat ze de Vlaming ongestraft kunnen blijven belachelijk maken.
We gaan zien of dat dit juist is.
Het dient gezegd dat er een flink deel van Vlaanderen daar wel voor geschikt is he
Oud 10 oktober 2023, 15:50   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook een satirische krant, dacht ik ?
Oud 10 oktober 2023, 16:24   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het dient gezegd dat er een flink deel van Vlaanderen daar wel voor geschikt is he
Ja, niettemin tonen de peilingen en verkiezingen de omgedraaide beweging aan, steeds minder Vlamingen laten zich nog vangen door de N-VA.
Oud 10 oktober 2023, 16:25   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- lol -

Ah, ik merk net dat we in K&K zitten. Doe gerust verder met de stand up comedy, zeer grappig.
Oud 10 oktober 2023, 17:29   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Ah, ik merk net dat we in K&K zitten. Doe gerust verder met de stand up comedy, zeer grappig.
Als Alex Agnew zich door u laat vervangen pas ik toch hoor.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 10:03   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vervolgartikel:
https://www.demorgen.be/nieuws/achte...-vld~be80381b/

Tis ontzettend grappig.

Citaat:
Kort daarvoor heeft redactiecoördinator van ’t Scheldt én Vlaams Belang-militant Rudi Franssens een sms naar hoofdredacteur Gert Van Mol gestuurd: ‘VB dient klacht in tegen K De Gucht na zijn VTM-interview. Heb je deze namiddag stukje gestuurd.’

Franssens, alias ‘Jef Van As’, levert zijn werkstuk af met deze titel: ‘Karel komt klaar met live-haatorgasme’, opgeleukt met een gefotoshopt beeld van Karel De Gucht en zijn vrouw Mireille Schreurs in SS-uniform.

Op zaterdag 3 augustus 2019 ontvangt Gert Van Mol een nieuwe sms van Rudi Franssens. Hij maakt een afspraak: ‘Tot dinsdag met J. Penris (Jan Penris, Antwerps gemeenteraadslid voor Vlaams Belang, red.), Eilandje oké of elders?’

‘Ik geef informatie door aan ’t Scheldt’, zegt Jan Penris tegen Humo.

Jan Penris: “Onder de vorige hoofdredacteur, Bert Murrath, heb ik ook veel geschreven, maar sinds Gert Van Mol de leiding heeft overgenomen, doe ik dat niet meer. De kwaliteit moet hoog genoeg blijven, hè (lacht).”

Onder welke naam schreef u?
Penris: “Henri du Boisdupeuple.”

Op 3 februari 2020, anderhalf jaar na de overname door Van Mol, verschijnt op ’t Scheldt een interview met de controversiële joodse ‘rabbijn’ en Holocaust-ontkenner Moshe Friedman. Auteur van het interview: ‘Boisdupeuple’.
Citaat:
Op 5 september appt Van Mol naar Van der Paal: ‘Heb het artikel over de onderwijsmedewerkster van Bart De Wever gelezen. Weet je wie dat is? Greet Valck, de vriendin van Gunnar Riebs!!! (Riebs is een compagnon de route van Van Mol, red.) Van Akeleyen (Vincent, hun medewerker die ze samen aan de deur hebben gezet, red.) is dat dossier aan het rondsturen. Riebs niet gelukkig. Kan een schouder gebruiken. Ik hoor geruchten dat Van Akeleyen mails aan het sturen is naar Bart De Wever. Klopt dat?’

Greet Valck zelf wenst niet te reageren op de kwestie. Gunnar Riebs ook niet, maar hij zegt wel Greet Valck en Gert Van Mol te kennen. Van Mol en Riebs werken al 25 jaar samen. In het filmmagazine Teek, dat Van Mol in de jaren 90 uitgaf, stond de naam van Riebs in het colofon als ‘adviseur’. In het roemruchte filmpje van Apache uit 2017, dat de genodigden voor Erik Van der Paals verjaardagspartijtje in sterrenrestaurant ’t Fornuis voor de eeuwigheid vastlegt, arriveert Riebs als een van de eerste gasten. Gunnar Riebs is een wandelend adressenboek: hij is directeur van het Centrum Jozef Cardijn (dat zich bezighoudt met religieuze vorming bij jongeren) in Antwerpen, ereconsul-generaal van Slowakije, kind aan huis bij de koninklijke familie en intimus van het Vaticaan. De hoogste kerkvorsten spreken hem aan met de voornaam. Vincent Van Akeleyen: ‘Gunnar Riebs heeft een zoon van Gert Van Mol laten dopen in het Vaticaan.’

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 oktober 2023 om 10:18.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 10:18   #13
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Verhaaltjes van drie/vier jaar geleden over een hoop zielige figuren.... boeiend

Laatst gewijzigd door DIBO : 18 oktober 2023 om 10:18.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2023, 09:42   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vervolg:

https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-t...ang~b53bedec0/

De Russiche Connectie van het VB:
Citaat:
Jan Penris: “Via mijn Russische vriendin had ik met Ekaterina kennisgemaakt in een Merksems volkscafé. Ik heb haar getipt omdat ze daar als serveuse onder haar niveau werkte.”

U maakt deel uit van ‘de Russische connectie’ binnen Vlaams Belang, de sympathisanten van Vladimir Poetin.
Penris: “Dat is juist.”

U ging weleens een vorkje prikken met de Russische consul in restaurant De Nachtegaal in Wilrijk?
Penris: “Niet in De Nachtegaal, wel een eindje verderop bij de Italiaan.”

Wat besprak u onder het eten?
Penris : “Dat waren gewone politieke gesprekken.”

Was Filip Dewinter daar ook bij?
Penris: “U hebt een goede radar.”

En Frank Creyelman?
Penris: “Frank is een boezemvriend. Hij kwam ook bij de Italiaan, ja. Wij zijn bourgondiërs, hè. Wij eten graag.”

Vincent Van Akeleyen beweert dat Gert Van Mol hem, met verwijzing naar Gunnar Riebs, een consulaire titel aanbood. ‘Van Mol deed me het voorstel ereconsul te worden in ruil voor 25 ?* 30.000 euro. Hij had een lijst van kandidaat-landen, met verschillende prijzen: voor een arm land hoefde je minder te betalen dan voor een rijk. Als consul kun je onkosten declareren, een diplomatiek paspoort aanvragen en zakendoen.’

Humo is in het bezit van WhatsApp-verkeer dat de thesis over een handel in consultitels ondersteunt.

Gunnar Riebs wil niet ingaan op vragen over een mogelijke handel in consulaire titels of de vernietigende reeks over Mia De Schamphelaere in ’t Scheldt.

En dan is er nog de bewering van Gert Van Mol tegenover Humo dat het woord ‘consul’ in de WhatsApp-berichten codetaal zou zijn: ‘Het betekende iets totaal anders.’
Van der Paal en NVA:

Citaat:
Zowel voormalig staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) als toenmalig minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) beweert later niet op de hoogte te zijn geweest van de omstandigheden waarin Jozef Chovanec omkwam. Maar op 25 augustus 2020 schrijft Het Laatste Nieuws dat de Slowaakse ambassade drie dagen na Chovanecs arrestatie in een brief aan Buitenlandse Zaken uitleg vroeg over ‘een ernstig consulair incident op de luchthaven van Charleroi’.

‘En Buitenlandse Zaken heeft op zijn beurt, zoals het hoort, de collega’s op de hoogte gebracht’, zegt Andrej Michalec, consul-generaal van Slowakije, tegen Humo.

Drie dagen na de arrestatie laat Gert Van Mol aan Erik Van der Paal weten: ‘Hebben info van meeting Jan Jambon, ambassadeur Slowakije en Waalse consul Slowakije. Niemand weet blijkbaar van die meeting… Brengen of niet? Zou schadelijk kunnen zijn voor Jan Jambon.’

Van der Paal reageert meteen: ‘Niet brengen. Bellen morgen.’
Oud 25 oktober 2023, 10:06   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Framing door kersenpikken om enkel relaties met het VB te tonen en niet die met andere partijen + bij andere media gaat het er net zo aan toe + regelrechte leugens (bvb over de naaktfoto's van BV's - die nooit zonder blur verschenen). De schrik zit er goed in dat Humo en De Morgen zulke artikels brengen. Van Mol mag nog blij zijn dat hij niet net als Yannick Vandyck vermoord werd.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2023, 11:38   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 25 oktober 2023, 15:16   #17
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het artikel op de site van De Morgen vandaag had ik al eens gelezen. 't Is daar precies FC De Kampioenen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2023, 15:36   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu niet meer want Valerie Van Peel wil ze niet meer terug.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be