![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() onder het deeltje argumentarium op de bub site vind ik het volgende
[size=4]1. Historisch argument[/size] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]België vormt één gebied sinds het einde van de Middeleeuwen en functioneert reeds als één Staat sinds 170 jaar. Het is dus niet waar dat België een artificiële Staat zou zijn.[/size][/font] groot was dus mijn verbazing als ik na enig zoekwerk deze posts terugvind van bub (bestuurs)leden.... hans1 :België is kunstmatig zoals alle staten ter wereld. Maar België zal niet gauw uiteenvallen. Integendeel, het zal het retrograde Vlaams-nationalisme gemakkelijk overleven. belgian warrior : Staten (die trouwens allen artificieel zijn) hebben geen enkele zin meer zonder georganiseerde solidariteit (en justitie). hoe willen jullie eigenlijk dat wij jullie partij serieus nemen als jullie nog niet eens jullie eigen programma serieus nemen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ook vond ik nog dit, ditmaal van de hand van patriot :
4) de mythe dat België een artificiële staat is Eén van de meest gebruikte slogans van de Vlaams-nationalisten. Los van de bedenking wat ‘artificieel’ inhoudt, kan men zich afvragen welke staat dan wel door God gewild is. Duitsland is pas in 1870 ééngeworden nadat Pruisen oorlogen uitvocht met zijn buurlanden en met andere deelstaten die honderden jaren autonoom geweest zijn. Net als Frankrijk dat gegroeid is vanuit het kroondomein rond Parijs. In werkelijkheid leven de bewoners van onze gewesten sinds 1430 op een vreedzame wijze naast mekaar. Niet dat er toen sprake was van een natievorming, uiteraard. De Belgische onafhankelijkheidsstrijd (cf. ‘de mythe dat de revolutie van 1830 een franstalige opstand was’) was een democratische opstand tegen een autoritair régime vanuit het noorden dat geenszins democratisch was. Bovendien is er nog een veel grotere kunstmatige staat in wording: De Europese unie- moeten we die nu ook opdoeken? hier slaagt hij er zelfs in van datgene dat hij tracht te bewijzen, namelijk dat belgie niet artificieel is, in zijn laatste zit tegen te spreken |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en het houdt maar niet op, nog een puntje uit het bub argumentarium :
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]4. Politieke argumenten [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]In de wereld ziet men sinds de twintigste eeuw een duidelijke tendens naar groter wordende kringen: VN, Europese Unie, wereldhandelorganisatie enz. waarom zou België deze tendens moeten omdraaien? [/size][/font] wat is het toch mooi theorieen te hebben die je zelf niet volgt : jullie programma zegt dat de huidige tendens neigt naar steeds grotere gehelen. maar in de thread "wat na de unitarisatie van belgie" lees ik dat voor jullie de belgische grenzen nooit mogen wegvallen ten voordele van een grotere unitaire staat. jullie wensen dus die tendens niet om te keren, maar jullie willen hem ook niet involgen? waar is de consequentie..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nog eentje :
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]6. Besluit [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]België is een model van meertalige en multiculturele sociale solidariteit en democratie. België heeft een voorbeeldfunctie te vervullen voor Europa en de wereld.[/size][/font] we kennen allemaal nog de door de bub zeer gewaardeerde (en ondertussen gebande) meneer carlos die zijn "waardering" voor "hollanders", "moffen" en fransen moeilijk onder stoelen en banken kon steken. nooit is hierop enige commentaar gegeven door de bub, is dat jullie idee van multiculturaliteit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood. ![]() Laatst gewijzigd door Koning Pinteman : 28 december 2004 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U hebt er daarentegen niets van begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom staat het dan letterlijk op jullie site dat belgie GEEN artificiele staat is??????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |