Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2023, 18:26   #1
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard Koffie(verslaafd)

Ik ben Hamac en ik ben koffieverslaafd.
Ik drink gemiddeld 6 tot 10 heel sterke grote espresso's per dag en de laatste is soms net voor ik in bed kruip.

Ik heb tientallen verschillende merken/soorten geprobeerd en ik kom iedere keer terug naar de Dessert bonen van Douwe Egberts.
Als je die zak opentrekt en uw neus daar insteekt is wat mij betreft met niets te vergelijken.

Maar mijn beste anonieme koffie slurpers, ik moet een toegeving doen. Ik ben er niet trots op, maar sinds enkele maanden is onze volautomatische espressomachine naar de bonenhemel gegaan en sinds onze keuken volgend jaar vernieuwd wordt en we er nog niet uit zijn om de volgende espressomachine in te bouwen of niet, moet ik het voorlopig stellen met .... oploskoffie. Echt waar. Daar gaat het hart van de doorsnee koffieliefhebber van bloeden.

Ik heb het nog even geprobeerd met zelf bonen te malen in combinatie met zo'n Italiaanse percolator. Ook al komt dat nog het dichtst in de buurt van een goede espresso, het is wel een gedoe.
Filterkoffie is wat mij betreft niet te zuipen en ligt op mijn maag (volgens een goede koffiekenner komt dit door extra stoffen die vrijkomen bij het trager proces van koffiezetten).

Nu dus, oploskoffie. Ook hier verschillende merken geprobeerd en buiten om mokka ijs of milkshake mee te maken zijn de meeste simpelweg niet te zuipen.
Maar de Espresso van Nescafe is echt wel OK en zelfs beter dan echte espresso's die je in
sommige tavernes voorgeschoteld krijgt.

Dus een goede tip voor wie in nood .. nood heeft aan een makkelijke en aanvaardbare koffie (bv op trip), is deze echt wel nog te doen.

In tegenstelling tot de meeste andere oploskoffies wordt deze niet gevriesdroogd maar wordt deze droog geblazen wat een fijn poeder oplevert.

Zijn jullie koffieverslaafd? Zo ja, hoeveel drinken jullie er per dag?
Hoe zetten jullie je koffie?
Welk merk? Waarom? Smaak?

Laatst gewijzigd door hamac : 6 december 2023 om 18:27.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 19:22   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Volledig afgekickt, komende van twee liter espresso (colruyt) per dag. (Tikker en maag protesteerden almaar harder.)

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 19:28   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik drink "bitter weinig" koffie. Maar 14 jaar in de koffie-industrie heeft me wel een verslaving opgeleverd. Gelukkig dat het pure spul legaal te koop is, dan kan je zelf limonades mengen.
Oud 6 december 2023, 19:31   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Ik drink ook heel graag espresso-koffie, maar ben wel niet verslaafd.
Voorkeuren zijn Lavazza, Illy en Segafredo Zanetti.
Zet hem voornamelijk met ofwel ESE-Pads of Nespresso Compatible capsules.
Aangezien espresso-koffie redelijk tot erg sterk is, stop ik er wel mee vanaf 18h00.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 19:31   #5
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik drink "bitter weinig" koffie. Maar 14 jaar in de koffie-industrie heeft me wel een verslaving opgeleverd. Gelukkig dat het pure spul legaal te koop is, dan kan je zelf limonades mengen.
Je bedoelt Redbull?
Oud 6 december 2023, 19:37   #6
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Mijn grootste verslavingen zijn koffie en kaas (ik ben, ondanks dat ik de schijn tegen heb, maar een bescheiden alcoholgebruiker). Ik heb verschillende koffies die ik graag drink, waaronder Rombouts Cachet d'Or of Charles Liégeois Subtil (zachte maar smaakvolle koffie voor het ontbijt), verder Charles Liégeois Magnifico, Lavazza Lungo of Illy als het wat sterker mag zijn. Ik geef toe dat ik om snel te zijn capsules of pads gebruik, maar ik drink wel het liefst koffie uit een percolateur. Toegegeven, ik moet mijn nieuwe mokkapot nog klaarmaken voor gebruik.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 19:39   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aangezien espresso-koffie redelijk tot erg sterk is, stop ik er wel mee vanaf 18h00.
Zelfs Lamborghini verkoopt koffie: ik ga er vroeg of laat eens bestellen
Oud 6 december 2023, 19:41   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

‘S morgens voor het eten. Twee kopjes Senseo, momenteel Douwe Egberts espresso met drie klontjes Stevia en een scheutje Nutroma koffiemelk. Niet meer, niet minder.
Oud 6 december 2023, 19:44   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

https://www.lamborghini-beverages.co...rghini-coffee/
Oud 6 december 2023, 19:47   #10
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Mijn grootste verslavingen zijn koffie en kaas (ik ben, ondanks dat ik de schijn tegen heb, maar een bescheiden alcoholgebruiker). Ik heb verschillende koffies die ik graag drink, waaronder Rombouts Cachet d'Or of Charles Liégeois Subtil (zachte maar smaakvolle koffie voor het ontbijt), verder Charles Liégeois Magnifico, Lavazza Lungo of Illy als het wat sterker mag zijn. Ik geef toe dat ik om snel te zijn capsules of pads gebruik, maar ik drink wel het liefst koffie uit een percolateur. Toegegeven, ik moet mijn nieuwe mokkapot nog klaarmaken voor gebruik.
Maal je zelf?

Het vervelende aan een perculator is het gedoe. Het is goed voor een keer per dag of zo, maar meerdere keren? Pfft.
Oud 6 december 2023, 19:48   #11
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De meesten van ons zijn ietwat afhankelijk van koffie, maar we geven het niet graag toe. Het is evenzeer een drug. Probeer maar eens zonder koffie te gaan gedurende maanden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 20:01   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De moor op de houtkachel en zodra er warm water is koffie malen en in de koffiebezze, water opgieten, klaar
Oud 6 december 2023, 20:09   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je bedoelt Redbull?
Nope. Ik bedoel pure caffeïne.
Oud 6 december 2023, 20:12   #14
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope. Ik bedoel pure caffeïne.
Moet je voorzichtig doseren he.
Oud 6 december 2023, 20:15   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet je voorzichtig doseren he.
Maar 4 gram per halve liter Ice Tea.

Oud 6 december 2023, 21:13   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maal je zelf?

Het vervelende aan een perculator is het gedoe. Het is goed voor een keer per dag of zo, maar meerdere keren? Pfft.
We kopen gemalen koffie (hoewel mijn vrouw al lang zeurt om een koffiemolen te kopen ). Zo'n percolator geeft wel veel afwas achteraf.

Laatst gewijzigd door Libro : 6 december 2023 om 21:15.
Oud 6 december 2023, 21:15   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs Lamborghini verkoopt koffie: ik ga er vroeg of laat eens bestellen
Ga ik zeker eens proberen. Zulk illustere merknaam kan zich niet permiteren van rommel op de markt te brengen

https://www.kaffekapslen.be/lamborgh...RoClGYQAvD_BwE

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 21:20   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kopen gemalen koffie (hoewel mijn vrouw al lang zeurt om een koffiemolen te kopen ). Zo'n percolator geeft wel veel afwas achteraf.

Ik heb een Bialetti en die wordt ook nog maar sporadisch gebruikt omwille van de afwas.
Oud 7 december 2023, 09:48   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben Hamac en ik ben koffieverslaafd.
Ik drink gemiddeld 6 tot 10 heel sterke grote espresso's per dag en de laatste is soms net voor ik in bed kruip.

Ik heb tientallen verschillende merken/soorten geprobeerd en ik kom iedere keer terug naar de Dessert bonen van Douwe Egberts.
Als je die zak opentrekt en uw neus daar insteekt is wat mij betreft met niets te vergelijken.

Maar mijn beste anonieme koffie slurpers, ik moet een toegeving doen. Ik ben er niet trots op, maar sinds enkele maanden is onze volautomatische espressomachine naar de bonenhemel gegaan en sinds onze keuken volgend jaar vernieuwd wordt en we er nog niet uit zijn om de volgende espressomachine in te bouwen of niet, moet ik het voorlopig stellen met .... oploskoffie. Echt waar. Daar gaat het hart van de doorsnee koffieliefhebber van bloeden.

Ik heb het nog even geprobeerd met zelf bonen te malen in combinatie met zo'n Italiaanse percolator. Ook al komt dat nog het dichtst in de buurt van een goede espresso, het is wel een gedoe.
Filterkoffie is wat mij betreft niet te zuipen en ligt op mijn maag (volgens een goede koffiekenner komt dit door extra stoffen die vrijkomen bij het trager proces van koffiezetten).

Nu dus, oploskoffie. Ook hier verschillende merken geprobeerd en buiten om mokka ijs of milkshake mee te maken zijn de meeste simpelweg niet te zuipen.
Maar de Espresso van Nescafe is echt wel OK en zelfs beter dan echte espresso's die je in
sommige tavernes voorgeschoteld krijgt.

Dus een goede tip voor wie in nood .. nood heeft aan een makkelijke en aanvaardbare koffie (bv op trip), is deze echt wel nog te doen.

In tegenstelling tot de meeste andere oploskoffies wordt deze niet gevriesdroogd maar wordt deze droog geblazen wat een fijn poeder oplevert.

Zijn jullie koffieverslaafd? Zo ja, hoeveel drinken jullie er per dag?
Hoe zetten jullie je koffie?
Welk merk? Waarom? Smaak?
Ik was koffieverslaafd maar ben serieus geminderd.
Eigenlijk niet vanwege de koffie maar vanwege het beetje suiker dat ik er steeds bij doe.
En dat werd te veel, zo beaamde ook mijn laatste bloedonderzoekresultaten.
Suiker stond veeeel te hoog.
Maar ik dronk dan ook heel de dag koffie, nooit iets anders.
Ook uit zo'n volautomatische espressomachine (Jura E8)
Recht uit bed: koffie
Half uur later: koffie
In de tuin aan't werken en dorst: koffie
's middags na of bij het eten: koffie
...

Nu drink ik er nog hooguit 2.
Sowieso eentje 's morgens en af en toe nog eentje in de voormiddag of rond de middag.
Voor de rest water. Plat. Van de kraan. Uit een fles in de ijskast.
Suiker in bloed staat ondertussen weer normaal. 't Zat 'em dus echt puur in de suiker van bij de koffie.

De beste koffie voor mij is nog steeds Gran Maestro Italiano Celeste. Maar die is gruwelijk duur geworden. Bij koffiemarkt betaal je rond de €19/kg. Tenzij hij (zoals vorige week) aangeboden wordt in een proefpakket, samen met de Originale. Dan betaal je iets van een €13/kg.
Is de Gran Maestro niet te krijgen of te duur schakel ik wel eens met Segafredo Intermezzo. Die is sowieso goedkoper maar ook iets minder lekker dan de GMI.

Douwe Egberts vind ik te duur voor wat het is. Dan kan je voor dezelfde prijs bij Koffiemarkt of Koffieboon veel betere krijgen.
Al valt er over smaken natuurlijk niet te twisten.
Oud 7 december 2023, 10:39   #20
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Volledig akkoord. De Italiaanse koffie is zéér goed. Hier gebruiken we reeds sedert jaren Lavazza gemalen koffie. Illy is eveneens uitstekend. Mijn indruk is dat de Italianen hun koffie minder hard branden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be