Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2024, 08:15   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard Contraire gemeentebesturen: taks op laadpalen

Ongelooflijk.
Een gemeente met een groenselburgemeester, en een andere met een ps-burgemeester.
(doet me denken aan de taks op bancontactautomaten. Hoe geldhongerig asociaal kan je zijn?)

link: Hoge taks op stekkers in Brussel schrikt installateurs van laadpalen af
titel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240705_95659421


De Brusselse gemeenten Elsene en Sint-Gillis hebben een belasting op laadpalen ingevoerd. “In dat geval zullen zeker geen laadpalen bijzetten”, klinkt het bij aanbieder EnergyVision.
Wim Winckelmans
Vandaag om 03:00

“We overwegen laadpalen weg te halen of buiten dienst te stellen. De prijs voor de consument verhogen, willen we niet doen.” Maarten Michielssens, ceo van aanbieder EnergyVision, is niet te spreken over de taksen die de Brusselse gemeenten Elsene en Sint-Gillis hebben ingevoerd op de laadpalen op hun grondgebied.

In Sint-Gillis gaat het om een belasting van 180 euro per stekker en per jaar, dus 360 euro per laadpaal met twee stekkers. In Elsene gaat het zelfs om 281 euro per stekker en 562 euro per laadpaal. “Dat is meer dan de winst die we maken per stekker. Die bedraagt in het beste geval 50 euro per jaar”, zegt Michielssens. “In Brussel moet je er ook rekening mee houden dat autobestuurders fout parkeren, waardoor de laadpaal een hele tijd niet bereikbaar is. Op de politie hoef je niet te rekenen om dan op te treden.”
Rotatietarief

De belasting gaat ook verder dan wat eerder aangekondigd was. Eerst was sprake van een rotatietarief, een belasting op het bezet houden van een parkeerplaats om elektrisch te laden. Dat moest gebruikers aanmoedigen om hun wagen te verplaatsen zodra ze klaar zijn met laden. Laadpalen kunnen zo efficiënter worden ingezet.
Lees ook

Iedereen wil uitpakken met ultrasnelle laadpaal, al heeft geen enkele auto er iets aan

Eind vorig jaar kwamen de Brusselse burgemeesters nog bijeen voor een conferentie over het thema. Op tafel lag toen een belasting van 1 cent per kilowattuur, goed voor maximaal 125 euro per jaar. “Het is maar logisch dat de gemeenten vergoed worden voor die bezetting van het publieke domein”, zei burgemeester van Sint-Pieters-Woluwe Benoît Cerexhe (Les Engagés) toen. “We hebben belastingen op brandstofpompen. Dan is het normaal dat we ook laadpalen belasten.”

Uiteindelijk is er geen akkoord over een uniform tarief uit de bus gekomen en doen de gemeenten hun eigen zin. Ze werken op die manier wel het Brussels Gewest tegen, dat via Sibelga, de netbeheerder van het Brusselse elektriciteits- en aardgasnetwerk, een aanbesteding had uitgeschreven voor een concessie van tien jaar voor Brusselse laadpalen, waarop EnergyVision had ingetekend. De bedoeling is om tegen 2035 11.000 laadpalen te hebben op het Brusselse grondgebied.

Het is nu de vraag of dat nog zal lukken. “Toen we met EnergyVision op de aanbesteding inschreven en miljoenen investeerden, was de taks nog nul”, merkt Michielssens op. Sint-Gillis en Elsene blijven waarschijnlijk ook niet de enige gemeenten die laadpalen belasten. Nog acht andere Brusselse gemeenten zouden vergelijkbare plannen koesteren. Bij de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) is geen enkele laadpaalbelasting van een Vlaamse gemeente bekend.

De kans is overigens reëel dat ook de federale overheid ingrijpt, maar dan om een andere reden. Door de groei van het elektrische wagenpark loopt de federale overheid steeds meer accijnzen op brandstoffen mis. Bovendien worden elektrische auto’s fiscaal gunstiger behandeld. De belastingen lopen op die manier tot 1,5 miljard euro per jaar mis.
“Contraproductief”

Uittredend Brussels minister van Financiën Sven Gatz (Open VLD) heeft al gereageerd op de houding van de Brusselse gemeenten. “Dat is niet bevorderlijk voor de rechtszekerheid en het ondernemingsklimaat. Het is zelfs contraproductief in het kader van de klimaattransitie”, laat hij weten op Linkedin. “Hoewel de gemeenten (juridisch, helaas) de bevoegdheid hebben om dat te doen, moet de volgende Brusselse regering een antwoord vinden om het terug te draaien. Indien ik mee aan tafel zit, zal ik dat op de agenda plaatsen.”

Michielssens wijst erop dat de Brusselse taksen niet alleen gelden voor aanbieders van laadpalen, maar ook voor laadpalen op privéterreinen die publiek zijn opengesteld. Ondernemers en vrije beroepen doen dat om een fiscale aftrek te kunnen genieten.

Net nu lanceert netbeheerder Sibelga een campagne om de Brusselaars ertoe aan te zetten hun laadpaal te laten registreren. Dat is verplicht om te kunnen monitoren hoe zwaar elektrisch laden het net belast, maar veel gebruikers blijken niet op de hoogte te zijn van de aangifteplicht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2024, 08:51   #2
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 24.412
Standaard

Benzinepompen worden belast, maar elektrische laadpalen zouden niet mogen belast worden. Met andere woorden, de gewone man mag belast worden maar de bobo's (dixit Georges-Louis) moeten belastingsvrij blijven.

In een tijd dat LEZ's teruggedraaid worden, pakt dat soort elektrisch elitisme gelukkig niet meer.
__________________
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?"
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2024, 12:16   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Benzinepompen worden belast, maar elektrische laadpalen zouden niet mogen belast worden. Met andere woorden, de gewone man mag belast worden maar de bobo's (dixit Georges-Louis) moeten belastingsvrij blijven.

In een tijd dat LEZ's teruggedraaid worden, pakt dat soort elektrisch elitisme gelukkig niet meer.
Ga liever wat in op mijn vergelijking met belastingen op bancontacten.

Of desnoods: je mag amper Brussel nog in met een brandstofauto, je betaalt er vet voor maar ... als je dan komt met een elektrische auto, dan ... ook weer belastingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2024, 16:40   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga liever wat in op mijn vergelijking met belastingen op bancontacten.

Of desnoods: je mag amper Brussel nog in met een brandstofauto, je betaalt er vet voor maar ... als je dan komt met een elektrische auto, dan ... ook weer belastingen.
Amper?
vbtje:
benzinewagens euronorm 4 mogen tot en met 2029 de Brusselse LEZ binnen.
Die werden nieuw vanaf 2004 verkocht, of tegen dan 26 jaren gereden aan pakweg 15.000 km per jaar maakt 390.000 km.

Bij veel korte ritten of overwegend stadsverkeer is de slijtage navenant veel hoger, dus weinig dagelijkse kms rijden maakt niet veel uit, de motor kan dan reeds bij 250.000 km problematisch worden:
https://www.motointegrator.be/blog/d...-wint-de-race/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2024 om 16:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2024, 16:53   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.255
Standaard

Euronorm 5 diesel/hybrides zijn vanaf volgend jaar in Brussel verboden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 6 juli 2024 om 16:56.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2024, 17:09   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Euronorm 5 diesel/hybrides zijn vanaf volgend jaar in Brussel verboden.
Klopt.
Die eigenaars weten dit al sinds december 2015:
https://www.euromex.be/safety-world/...k-binnenrijden
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2024, 17:52   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt.
Die eigenaars weten dit al sinds december 2015:
https://www.euromex.be/safety-world/...k-binnenrijden
Dan ben jij niet op de hoogte van het aantal mensen die met verstomming geslagen zijn als je ze vertelt dat ze vanaf 1 jan. Brussel niet meer binnen mogen.
Maar ja dat zal weer de schuld van de burger zijn die zijn dagen moet doorbrengen met op internet gaan zoeken wat de overheid weer allemaal bekokstoofd heeft.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 10:02   #8
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 24.412
Standaard

In Londen betalen de EV's binnenkort ook de "congestion charge":

https://www.timeout.com/london/news/...-charge-070424

Citaat:
London’s electric vehicle drivers will soon have to pay the congestion charge

TfL is scrapping the congestion charge discount for electric vehicles from the end of next year

Thursday 4 July 2024

Regularly drive an electric vehicle (EV) through central London? Get ready for it to get quite a bit more expensive. From December 25 2025, TfL says EVs will no longer be able to drive through the city for free and will be subject to the same £15-a-day congestion charge currently incurred by other drivers.

Zero-emission vehicles haven’t had to cough up the hefty fee since October 2021, instead paying just £10 a year to cruise through Congestion Charge Zone areas including Westminster, Holborn, Farringdon, Marylebone and the City. Mayor of London Sadiq Khan introduced the exemption for battery-powered motors hoping that more road users would make the switch to EVs, and the incentive worked: thousands of motorists were convinced to trade their fuel-hungry cars for cleaner alternatives.

TfL’s decision could potentially impact up to 100,000 e-car owners in London. It claims that extending the fee to all vehicles will improve traffic flow on roads in the centre of the capital.

A TfL spokesperson defended the decision and said: ‘Ending the Cleaner Vehicle Discount from 25 December 2025 will maintain the effectiveness of the Congestion Charge, which is in place to manage traffic and congestion in the heart of London.’

Predictably, TfL’s change in policy has drawn criticism. The AA described the new policy as ‘a turkey bone in the throat for EV owners who heeded his call to switch to green vehicles and improve air quality in the capital’.

TfL stands by its eco-friendly policies and credits the Low Emission and Ultra-Low Emission Zones for 70,000 fewer non-compliant vehicles on London roads.

So, EV drivers – enjoy 18 more months of congestion zone discount while you can! The congestion charge zone is active between the hours of 7am and 6pm on weekdays and 12pm to 6pm on weekends.
__________________
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?"
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 10:36   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Benzinepompen worden belast, maar elektrische laadpalen zouden niet mogen belast worden. Met andere woorden, de gewone man mag belast worden maar de bobo's (dixit Georges-Louis) moeten belastingsvrij blijven.

In een tijd dat LEZ's teruggedraaid worden, pakt dat soort elektrisch elitisme gelukkig niet meer.
Waar worden die LEZ's teruggedraaid?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 10:38   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga liever wat in op mijn vergelijking met belastingen op bancontacten.

Of desnoods: je mag amper Brussel nog in met een brandstofauto, je betaalt er vet voor maar ... als je dan komt met een elektrische auto, dan ... ook weer belastingen.
Hier was de discussie of een elektrische auto, die aan een laadpaal hangt aan een openbare (betalende) parking, evenzeer parkeergeld zou moeten betalen.

De stemming was unaniem: "Natuurlijk moeten die parkeergeld betalen".
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 10:47   #11
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 24.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar worden die LEZ's teruggedraaid?
Een greep uit de vele berichten:
__________________
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?"
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 11:45   #12
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.031
Standaard

In woonwijk met betalend parkeren:

12 parkeerplaatsen verdwenen om groene perkjes te maken.
2 parkeerplaatsen verdwenen aan autodelen.
2 parkeerplaatsen verdwenen, voorbehouden elektrisch laadpunt.

Dit in een straal van 200 meter.

Leve de groensels met hun bakfietsen op het voetpad.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:27   #13
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.986
Standaard

Deze artikelen zijn van de volgende datums:
Augustus 2023
Juni 2024
Februari 2020
Januari 2020: rotterdam: de milieuzone LEZ geldt uitsluitend nog voor vrachtwagens, nadat meetresultaten van de luchtkwaliteit getoetst werd met de invoering van een milieuzone.
Het ging om een disproportionele maatregel die te weinig aantoonbaar resultaat opleverde.

Er is dus al van in 2020 geweten dat LEZ te weinig resultaat oplevert maar er gebeurt niks tot....lepe bdw er gebruik van kan maken in zn startnota om stroop te smeren bij de bevolking want hij loert op het premierschap...
Waarvoor diende LEZ alweer?
De LEZ is vooral een maatregel voor de luchtkwaliteit, die blijft proper in de LEZ want vervuiling door uitstoot en industrie waait immers niet van buiten de stad in....
Bovendien bekent de politiek zelf dat het om de poen gaat want als je betaalt mag je wel de LEZ vervuilen.
Wie kreeg de bevoegdheid om LEZ te bepalen?
Elke burgemeester voor hun grondgebied.
"Vlaanderen" heeft dus niks af te schaffen.
De startnota van pinokkio de pezewever, die het stokje overnam van pinokkio de croo, is de bevolking misleiden door nu kritiek te hebben op zn eigen (wan/afbraak)beleid.
Citaat:
Volgens de startnota moet er “geen nieuwe renovatieplicht komen, ook niet voor warmtepompen”.
Dat betekent dat de renovatieplicht, exclusief voor vlaanderen en door de vlaamse nva-regering zelf ingevoerd, wel blijft bestaan maar alleen voor warmtepompen zou er nu geen nieuwe renovatieplicht komen.

Dikke bullshit die hele bedrieglijke startnota die met haken en ogen aan elkaar hangt om het volk te misleiden. Bdw doet net alsof hij nu eens iets gaat oplossen dat ie zelf beslist heeft als vlaamse nva-regering of heeft nagelaten om tegen te houden als federale oppositie.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:29   #14
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.986
Standaard

En dan de taksen op laadpalen, willekeur troef door ook weer de bevoegdheid door te schuiven naar elke burgemeester om zich als vlaamse/federale overheid achter te kunnen verschuilen.
Voor installateurs is dat meer taks betalen dan het opbrengt....562 euro per laadpaal voor maar 50 euro winst...de gulzige roverheid, tot op het laagste niveau, melkt iedereen en alles van de E-KOE.
Installateurs overwegen dan om laadpalen weg te halen of buiten dienst te stellen waardoor stekkerautootjes niet meer kunnen opladen en nergens meer kunnen geraken....oops, wég is die reikwijdte...'t wordt voor de burger alleen nog e-rijden rond de kerktoren...

En netbeheerder Sibelga gaat nog wat verder en wil geregistreerde laadpalen zodat er dan ook nog taksen geheven kunnen worden voor particulieren met laadpalen om gemolken te kunnen worden als E-MELKKOE.
We kennen dat allemaal van subsidies die dienen om achteraf telkens te kunnen belasten.
Weten is belasten....
Subsidies voor een regenput? Dan zul je achteraf belasting betalen.
Subsidies voor zonnepanelen? Dan zul je achteraf belasting betalen...enz..
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:33   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.967
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
In woonwijk met betalend parkeren:

12 parkeerplaatsen verdwenen om groene perkjes te maken.
2 parkeerplaatsen verdwenen aan autodelen.
2 parkeerplaatsen verdwenen, voorbehouden elektrisch laadpunt.

Dit in een straal van 200 meter.

Leve de groensels met hun bakfietsen op het voetpad.
In Vilvoorde zijn op 2 jaar tijd zo'n 180 "centrum"parkeerplaatsen verdwenen.
En verschillende levensgevaarlijke "fietsostrade afritten/oversteekpunten" bijgekomen. (het tijdelijke stalen oprijplaten overgangsstuk tussen fietsostrade en de paradeboulevard langs het kanaal heeft ook al een reputatie van bottenbreker/uitschuiver)
Het fietspad over de Europabrug was zo goed uitgedacht, dat men er nu borden heeft gezet "fietsers afstappen".

Publieke laadpalen, een Nederlandse bezoeker heeft daar welgeteld 1 keer gebruik van gemaakt bij de sporthal hier. Nergens werd er een kWU prijs geafficheerd, de app was een onduidelijk kluwen van opties die verschillende prijzen gaven voor verschillende laadpalen en lokaties, maar uiteindelijk had hij er ferm spijt van. Volgens zijn schrijven, 5 keer duurder dan wanneer hij die kilometers brandstof-hybride had gereden en zijn accu zelf geladen. (hij had een een paar stukjes in de omgeving gereden, en vond elektrisch wel fijn)

Binnenkort mogen we genieten van een dubbelrichtingstrambusbaan die 2 belangrijke verkeersaders kruisen.

Jubel ende juich, de vooruitgang is niet te stoppen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:44   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga liever wat in op mijn vergelijking met belastingen op bancontacten.

Of desnoods: je mag amper Brussel nog in met een brandstofauto, je betaalt er vet voor maar ... als je dan komt met een elektrische auto, dan ... ook weer belastingen.
Ja, maar Brussel heeft geld nodig, véél geld. Je weet toch ook hoe het met de Brusselse openbare financiën gesteld is?
Enfin, troost u, binnen hooguit één tot twee maanden verhuis ik naar 1050 Brussel (Elsene). Ik kan u evenwel niet garanderen dat daardoor Brussel in de goede richting zal evolueren…
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 17:08   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dan ben jij niet op de hoogte van het aantal mensen die met verstomming geslagen zijn als je ze vertelt dat ze vanaf 1 jan. Brussel niet meer binnen mogen.
Heb je daar cijfers van?

Citaat:
Maar ja dat zal weer de schuld van de burger zijn die zijn dagen moet doorbrengen met op internet gaan zoeken wat de overheid weer allemaal bekokstoofd heeft.
Dat werd zeker 10 jaar lang streng geheim gehouden voor de autorijdende burger. Niet in de kranten niet op TV, en al die mensen die het wisten hielden het ook voor zich. Zelfs in straat of op café werd dat allemaal verzwegen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2024 om 17:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 17:13   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je daar cijfers van?

En waarom zou dat enkel op het internet gestaan hebben?
Cijfers ? Nee, gewoon iemand met een C3 diesel met 30000 km die elk jaar bij de garage onderhoud laat doen en daar dit jaar gezegd werd dat ze volgend jaar niet meer Brussel in mocht. Vervolgens dit meegedeeld aan personen in mijn omgeving die er ook niet van op de hoogte waren.

De cijfers zullen misschien pijnlijk tevoorschijn komen na 1 jan. 2025.
Noteer dat alleen Brussel dit doorvoert. In Vlaanderen en Wallonië zijn ze teruggekeerd van dit plan.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 17:13   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.967
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je daar cijfers van?
Als ge ziet wat er voornamelijk in Brussel rondrijd, verbaasd me niks meer qua onwetendheid.

Citaat:
En waarom zou dat enkel op het internet gestaan hebben?
Bij gebrek aan belleman, en leesbare pamfletten, en het gebrek aan interesse of zelfs de praktische mogelijkheid het staatsblad te gebruiken lijkt een rondzendbrief via facebook, X, telegram en tiktok, alswel het betalen van de Imans om het te verkondigen de betere optie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 17:16   #20
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ge ziet wat er voornamelijk in Brussel rondrijd, verbaasd me niks meer qua onwetendheid.


Bij gebrek aan belleman, en leesbare pamfletten, en het gebrek aan interesse of zelfs de praktische mogelijkheid het staatsblad te gebruiken lijkt een rondzendbrief via facebook, X, telegram en tiktok, alswel het betalen van de Imans om het te verkondigen de betere optie.
De Brusseleirs zelf zullen wel een folderke in de bus gekregen hebben. (Moeten ze natuurlijk wel Frans kunnen lezen) Maar al wie buiten Brussel woont is afhankelijk van zelf gaan zoeken op internet. En aangezien Vlaanderen en Wallonië besloten hebben om dit niet uit te voeren is het niet vanzelfsprekend dat het in Brussel wel zo is.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be