![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weg Karetsas
Weg Talbi Wie hier geboren en getogen is moet voor hier spelen, mijn gedacht.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen Belg, door nipt wat kilometers Nederlander, maar ik begrijp uw sentiment, Nederland kampt met hetzelfde probleem. Hier geboren en getogen, maar overgrootvader kwam uit mboko mboko (om Ron Scheepers te quoten), dus ik kies daar voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() absoluut, maar het gaat breder dan dat hé: dubbele nationaliteit moesten ze gewoon verbieden. Ik zou ook graag tegelijk Gentenaar en Wijtschatenaar zijn, maar dat kan nu éénmaal niet. Tegelijk en Belg en Marokkaan, Turk, weet-ik-wat zijn, dat is dan weer perfect mogelijk. In het leven moet men kiezen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 maart 2025 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Belgen hebben een zwakke identiteit en weinig nationale trots.
Voorbeeld: Kevin De Bruyne sprak zijn landgenoten toe in het ENGELS voor de match tegen Oekraïne. Hoe beschamend is dat? Een land met drie officiële talen en toch moeten Belgen onderling een vreemde taal gebruiken om elkaar te verstaan. Het is een triest symbool van een natie die haar eigen verdeeldheid niet kan overstijgen. Dan moet je ook niet verwachten dat migranten zich trots Belg noemen als zelfs autochtone Belgen geen greintje fierheid tonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel hoofdprijzen hebben ze ook weer binnengehaald ?
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
EK 2016: kwartfinale WK 2018: brons EK 2020: kwartfinale WK 2022: groepsfase EK 2024: 1/8ste finale Luidop gelachen met "10 jaar het wereldvoetbal ingepakt". Mercikes. Ontopic: Moreira, een Waalse Portugees die Nederlandsonkundig is, kiest voor de Rode Smurfen. Met dit soort voetballers mogen 'we' het dus doen in de toekomst: spelers die te zwak zijn voor het thuisland en dan maar lekker opportunistisch voor België kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals onze Vlaamse buren van vlak over de grens voor ons hebben gejuicht, hebben we ook voor onze buren gejuicht. Tuurlijk België een WK voor Nederland zou zwaar zijn geweest, maar ook een EK voor België was eigenlijk een perfecte beloning geweest (ook voor ons ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik gezegend zijn met het talent van een Debruyne of zo dan zou ik vriendelijk bedanken voor de nationale ploeg. Dat betaalt niet treffelijk en je kan er nog geblesseerd door raken ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 28 mei 2025 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |