![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Versoepelingen zijn nu niet meer tegen te houden, iedereen roept ervoor of volgt ze nu al niet meer. Halfslachtige rotzooi moeten we echter vermijden, zoals maskers in klas maar niet in de kantine. Dansen en sporten zonder masker maar wel winkelen en werken met masker, enzovoort.
Laat de mensen zelf beslissen en vooruit met de geit, nu iedereen besmet, gevaccineerd of geboosterd is, wordt het belangrijk om besmet te worden voordat de bescherming verdwijnt. Logica zelve, wachten maakt alles net erger. Dus, sla geen dom figuur met domme, tegenstrijdige maatregelen en doe gewoon alles open, punt. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220207_96874630 Cijfers blijven dalen, dus roep om versoepelingen klinkt steeds luider: werkgevers, horeca en artiesten voeren druk op. Vele sectoren maken nu al duidelijk dat een status quo totaal geen optie is. “De verwachtingen zijn absoluut hoog. Voor één keer is het oranje boven in ons land.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Afschaffen van ALLE maatregelen. punt.aan.de.lijn.
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Die barometer is azo ingesteld dat men spreekwoordelijk gezegd de burgerechten kan beknotten wanneer er een gewone griep in het land is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ondertussen worden de protesten tegen de maatregels afgedaan als antivaxxers of extreem rechts tuig van de richel. Ik ben benieuwd of Brussel deze zondag vol trucks gaat staan. Niet dat het iets gaat uitmaken. De artikels zijn waarschijnlijk al geschreven over hoe extreme-rechtse truckers onze hoofdstad terroriseren.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker binnen de huidige situatie. Beleidsmakers hebben er nogal een probleempje mee om hun zever in te slikken. Maar dan wel op de kap van de modale burger. Oh, weet je Gunther, er zijn geen woorden voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al een heel domme situatie geworden door corona.
Het is precies sterker aanwezig dan ik zelf vermoedde. Het boos zijn zit diep en het zou beter zijn als we tot verzoening konden komen. Maar dat geeft geen vertrouwen terug omdat je nu gezien hebt waartoe media en politiek in staat zijn en hoevelen dat nog serieus nemen ook. Een tragische devolutie van ons volk nam plaats. Corona is overal verbaal aanwezig en prikkelt mij tot over mijn limiet. Ik kan nergens meer komen. Toen ze hier met scherp schoten en granaten lieten vliegen had ik meer rust in mijn omgeving dan wanneer alles naar corona begon te wijzen. Madness, geen pandemie maar een pandemonium en het gaat alleen maar erger worden. Drama, tragedie, treurspellen voorbij alle waanzin.
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 8 februari 2022 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
We zijn allemaal oorlogsjournalisten nu. Vooral diegene die "stokken in de wielen steken" de zgn. agitproppers, moeten weten dat de ogen van de wereld op hen gericht zijn.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Be strong, Cufi!
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Eeuh, toch even daarmee wachten, want ik zoek een paar weken/maanden vandeeg te feesten. Kwestie van al die opgespaarde energie en centen ergens kwijt te kunnen.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat niet snel gebeuren, dat volledig opheffen. Ze zitten nu op droog zaad, maar ze moeten het rekken tot aan de volgende variant. Ze kunnen zich totaal niet permitteren van ermee te STOPPEN, ze moeten het vuurtje TRAAG GENOEG omlaag draaien dat het vlammeke nog een beetje brandt om bij de volgende variant heel heel snel weer vanalles kunnen in te voeren. Moesten ze nu helemaal STOPPEN met maatregelen en zo, dan zouden ze het niet meer kunnen opnieuw in gang steken, en dat is toch de bedoeling van gans dat circus, dat dat nooit meer verdwijnt he. Het was toch niet het idee om ooit nog naar "normaliteit" terug te keren he. Anders zou dat allemaal voor niks geweest zijn. Je denkt toch niet dat het om sanitaire dinges ging he
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Dat is de clou van het verhaal. Maar evengoed, de protesten gaan ook niet meer weggaan. En ik weet van geen enkel regime (buiten NKorea, maar het kan beargumenteerd worden dat dat regime ooit ook valt) dat protesten "ad infinitum" kan negeren. Ik heb ook stellig de indruk dat de protestanten ook duidelijk kiezen voor vrijheid, in plaats van voor meer "privileges." Zoals wij hier, op onze manier, ook doen.
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan de haat niet samenvatten die ik voel... Ik ben niet vrij nu, ik haat, walg en sta bol van agressie om te lossen op de eerste vaccinazi die denkt nog wat aan mijn haat toe te voegen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze baseren zich op een studie van de UA, dus dat is op zich wel relevanter dan ons buikgevoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad wel zo dat als je een vrijheidsbeperkende maatregel invoert, je altijd genante randgevallen zal ontdekken.
Dat is niet alleen in crisissituaties zoals een pandemie het geval. Maar met onze "alledaagse" beperkingen hebben we leren leven. Iedereen vindt het normaal dat je niet een klein of langer eindje in de berm langs de pechstrook van een autosnelweg mag wandelen. Dat je niet door een voetgangersstraat mag rijden of zelfs fietsen, in het midden van de nacht als er geen kat in een km omtrek te zien is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |