![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Van Brempt wint strijd tegen reclame voor borstvergrotingen
14/2/2003 Kathleen Van Brempt heeft een reclameverbod voor borstvergrotingen kunnen afdwingen in het Europees parlement. Er komt ook een minimumgrens van 18 jaar voor een operatie voor cosmetische redenen, een wettelijke bezinningsperiode van 4 weken en nationale registers voor een betere traceerbaarheid. Borstimplantaten die vanaf 1 september 2003 op de markt komen, zullen bovendien moeten voldoen aan strengere kwaliteitsnormen. Heel wat vrouwen die een om cosmetische redenen hun borsten laten vergroten, krijgen te vaak te maken met complicaties. sp.a-politica Kathleen Van Brempt wijt dit aan het gebrek aan informatie voor de ingreep. Ze vecht al langer tegen de reclame voor borstvergrotingen. "Borstimplantaten zijn geen gewone consumentenproducten, maar medische hulpmiddelen", zegt ze. "Zij zijn daarom vergelijkbaar met bijvoorbeeld medicijnen op voorschrift, waarvoor reeds een reclameverbod geldt." Het Europees parlement volgt Van Brempt en keurde een aantal maatregelen tegen reclame voor borstvergrotingen goed. "De strengere regels moeten er ook voor zorgen dat charlatans in de plastische chirurgie verdwijnen. Die regels dienen niet om vrouwen te beletten borstimplantaten te nemen, wel dienen ze om deze vrouwen te beschermen tegen misbruiken." Het EP vraagt daarnaast om nationale registers. Van Brempt: "Vrouwen bij wie borstimplantaten werden ingeplant, moeten medisch gevolgd worden. Dit kan door de ingrepen bij te houden in een nationaal register met respect voor de privacy van de patiënt. Zo kunnen in geval van problemen met producten patiënten onmiddellijk teruggevonden worden." Kamerlid Magda De Meyer zal al deze Europese voorstellen indienen in de Kamer. "Het is nu aan minister Tavernier om deze problemen ernstig te nemen. Zijn uitlatingen dat dit duur en heel ingewikkeld is, zijn flauwe excuses. Het wordt tijd dat hij dit dossier eens bestudeert." Verder komt er een nieuwe richtlijn voor veiligere borstimplantaten. Vooraleer implantaten op de markt worden gebracht, moeten fabrikanten een dossier klaarmaken met alle klinische gegevens en moeten ze een risico-analyse hebben uitgevoerd. Die risico-analyse moet de mogelijkheid van scheuring, kapselvorming en lekken van implantaten testen. Dit dossier moet goedgekeurd worden door diensten afhankelijk van de overheid. Ook na het op de markt brengen, blijven de fabrikanten verantwoordelijk voor hun producten. Als er problemen opduiken, moeten lidstaten op de hoogte gebracht worden en patiënten via de registers contacteren. Dit kan ertoe leiden dat de fabrikanten verplicht worden producten van de markt te halen.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koop een borst, krijg de tweede gratis! (dit is een advertentie op de radio hier)
Me dunkt dat men het probleem op de verkeerde plaats aanpakt. Kan men niet gewoon een licentie verplicht maken?
#3 |
Vreemdeling
|
![]() nu blijkt ook nog eens uit scandinavisch onderzoek dat vrouwen die om cosmetische redenen hun borsten laten vergroten meer zelfmoord plegen. psychisch minder stabiele gevallen dus en reden te meer om ze goed te informeren vooraleer ze er aan beginnen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Anders die boekjes zoals flair en toestanden verbieden ? Die helpen de vrouwen ook niet veel ...
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Waarom zijn alle lelijke wijven tegen zo'n dingen, die gunnen anderen echt niks he.
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gewoon het feit dat ze hun persoonlijk geluk gaan relateren aan grote borsten (de venten moeten op mij geilen...weet wel) is al duidelijk genoeg dat het psychische gevallen zijn die effectief moeten geholpen worden.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
lelijke wijven zitten enkel vanbinnen, de rest doet er niet zoveel toe !
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#10 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Dus jij vindt jezelf lelijk VL72... ![]() Terecht natuurlijk, want zoals ik al zei, de lelijkheidsgraad zit vanbinnen, en aangezien jij rot bent vanbinnen... oelalalala ![]() ![]() ![]()
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ben ook verplicht, niewaar ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() ziet er inderdaad niet slecht uit, die van bremt
|
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Waar jaloezie al niet naartoe leiden kan! ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#17 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op wat slaat dat nu !!!! hahahaha wat niet gebruiken ?????? Geestelijk proletarisme ??? whaaaaahahahahahaahaa niet te doen...
![]() |
#18 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En die sillykes moet gij die allemaal eten geven zoveel familie ! ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
whoehaahahahaha ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En ja, 'k moet die elke dag eten geven met quotes van Vlaanderen-72
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() hmmm, ik dacht dat de discussie over het afschaffen van reclame voor borstvergrotingen ging. moet me vergist hebben 8)
|
![]() |