![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs op de Franstalige kant spreken ze nu over die man en zijn site, www.geen200jaar.be. "Vlaanderen is democratie, België niet...... De monarchie rijmt niet met democratie" kunnen we als zever lezen. En dat is zeker niet de enige zever : Demesmaeker zegt dat hij "akkoord met de solidariteit gaat" maar dat hij "niet akkoord met de diefstal gaat". Op zijn site is de Waal voorgesteld als een Belg die te veel aan Vlaanderen kost.
Bovienden vernemen de Franstaligen dat die Mark Demesmaeker jarenlang VTM-nieuwspresentator was. In andere woorden, een BV (Bekende Vlaming) voor de Vlamingen, een TOV (Totaal Onbekende Vlaming) voor de Franstaligen. Maar ja, hij is zeker niet de enige op dat gebied. In de Franstalige magazine "Le Soir Illustré" beschouwen ze Mark Demesmaeker als het boegbeeld van een "anti-waalse operatie" die twee episodes vorige week heeft gekend. Op de ene kant, hun zinloze carnaval-actie in Strépy-Thieu met Bart De Zever op kop. En op de andere kant, de site van Mark Demesmaeker waarin we de kaart van België met een zaag tussen Vlaanderen en Wallonië kunnen zien. Van zaag naar gezag is er maar een stap. Met gezag bedoel ik natuurlijk de essentie van zijn site. Laatst gewijzigd door Everytime : 12 januari 2005 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Leg mij dan eens uit hoe de monarchie volgens jou dan wel democratisch is ?
En je begint stilaan wel uit je rol te vallen hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Gelieve dan eens uit te leggen waarom het gezaag en gezever is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb tot nu toe altijd op de enige echte consequente en solidaire centrum rechtse Vlaams Nationalistische partij het Vlaams Belang gestemd. Maar als ik De Wever vorige week bezig heb gezien en Everytime komt dan ook nog reklame maken voor De Mesmaeker dan heb ik toch spijt dat Bourgeois zijn ziel aan de CD&V heeft verkocht en niet voor zijn ideologie heeft gekozen. Maar niet getreurd: De Wever en De Mesmaeker zijn welkom bij hun thuiskomen bij het Belang. ... On verra bien!
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij Everytime, het zijn niet de Vlaamse partijen die zagen over B-H-V hé. Het zijn de Waalse partijen die er een ganse polemiek van maken, moesten ze dat niet doen zo het al lang gesplitst zijn zonder die belachelijke discussies. Echte problemen? Zijn de problemen in Wallonië dan geen echte problemen? Zoals Demesmaeker en De Wever zeggen: we willen wel solidair zijn, maar het mag geen diefstal worden. Als Wallonië ondanks die transfers er niet op vooruit gaat en er buitensporigheden zijn zoals die scheepsliften, een metro in Charleroi, profitariaat bij bepaalde werklozen, ongeoorloofde tewerkstelling door de overheid en de buitensporigheden van de ziekenhuizen en ziektezorg, is er wel een probleem niet? Gelukkig zijn er Walen die hun oogkleppen niet ophouden en erkennen dat er wel degelijk problemen zijn, veroorzaakt door het wanbeleid van franstalige politici en de Belgische elite. Misschien eens je oor te luister leggen bij RWF. Dat zijn echte problemen, en de transfers transparant maken kan ook een oplossing voor jullie betekenen. Ik ben althans een flamingant die geen onafhankelijk Vlaanderen wil met een ramp in Wallonië als gevolg. Wat ik ook belangrijk vind is de welvaart in Wallonië, maar ik ben er van overtuigd dat het zo niet verder kan. Laatst gewijzigd door instromaniac : 12 januari 2005 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Gezag dan. Miereneuker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De starter van de draad is in ieder geval bedankt om mij te tippen die site eens gaan te bezoeken, en nog wel aan de hand van een handige link.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |