Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2005, 07:41   #1
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard Superboetes leveren toch heel veel geld op !

Volgens het Nieuwsblad leverden de verkeersboetes al 236 miljoen euro op in de de eerste elf maanden van 2004. Een prognose voor het hele jaar komt uit op 260 miljoen. Dat is tien procent meer dan vorig jaar en het hoogste bedrag ooit.

Verder meldt het Nieuwsblad dat deze verhoging te wijten is aan de superboetes en de nieuwe verkeerswet. Het grootste gedeelte werd geïncasseerd via minnelijke schikkingen : 131,7 miljoen. Daarna volgen de onmiddellijke inningen (57,22 miljoen) en de boetes die door de rechter uitgesproken werden (47,33 miljoen).

De eindejaarsperiode met de acoholcontroles zullen er nog een aardige duit meer in het zakje doen.
Hopelijk wordt dat geld geinvesteerd in echte verkeersveiligheid : voetpaden, fietspaden, straatverlichting, verkeerssignalisatie enz...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 10 januari 2005 om 07:41.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 07:54   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Als de controles echt dienden voor de verkeersveiligheid, waarom doet men eerst testen hoe hard de mensen op bepaalde plaatsen rijden?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 09:01   #3
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

dat is de handeling die men een controle noemt. Ook nuchtere mensen kunnen te snel rijden.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 09:23   #4
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
dat is de handeling die men een controle noemt. Ook nuchtere mensen kunnen te snel rijden.
ook in wallonië ?????????
want daar zijn géén controle's (lees flitspalen)......
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 09:30   #5
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
ook in wallonië ?????????
want daar zijn géén controle's (lees flitspalen)......
flitspalen flitsen. Snelheidsmeters zijn er nog steeds in Wallonië, en als ge een paar agenten bij zet krijgt een snelheidscontrole. Trouwens. Landdelen hebben hier niets van doen.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 09:42   #6
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
flitspalen flitsen. Snelheidsmeters zijn er nog steeds in Wallonië, en als ge een paar agenten bij zet krijgt een snelheidscontrole. Trouwens. Landdelen hebben hier niets van doen.
als landdelen hier niets vandoen hebben, waarom gaat dan de helft van de binnengerijfde buit dan naar de walen die niet meewerken aan het onsympathieke binnenrijven....... kan men dat geld niet besteden op de plaats waar het ontvangen (betrapt) is ????? moesten we de wet zodanig aanpassen dat dit wél het geval zou zijn dan zouden de flitspalen in de walen als champignons uit de grond schieten denk ik !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 12:39   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
dat is de handeling die men een controle noemt. Ook nuchtere mensen kunnen te snel rijden.
Nee, ik bedoel waarom men met zo 2 kabels over de weg eerst gaat meten hoeveel auto's er te hard rijden?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 13:37   #8
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Nee, ik bedoel waarom men met zo 2 kabels over de weg eerst gaat meten hoeveel auto's er te hard rijden?
bij mijn weten dienen die kabels om het aantal voertuigen te tellen, om zo de verkeersstroom in kaart te kunnen brengen en waar nodig infrastructuurveranderingen uit te voeren.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 13:51   #9
M@ddog
Vreemdeling
 
M@ddog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Berichten: 16
Standaard

idd de 2 kabels zijn er enkel en alleen om het aantal wagens te tellen.

bij het innen van de "superboetes" is het moeilijk om een rechtvaardige manier te vinden daarvoor.
wat wel eerlijk is dat het ontvangen bedrag in de regio alwaar de overtreding is vast gesteld blijft en niet naar een andere regio wordt getransfereert.
dat de walen daar niet zo happig op zijn is logisch,ze zijn dan weer een stuk sponsorgeld kwijt.
maar mocht de regering ECHT bekommert zijn om onze veiligheid ,dan zouden ze werk maken van een regel die bepaald dat elk automerk verplicht wordt om afgestelde wagens af te leveren aan de klanten.

wat nut heeft het dat er wagens zijn die meer dan 200 kunnen rijden als er geen enkel land is waar men deze snelheid legaal mag rijden op de openbare wegen.

dit is net hetzelfde als op elke hoek van de straat drugs aan te bieden ,maar een totaalverbod instellen voor verkoop en gebruik ervan,ridicuul en stupide.

er is daar maar 1 reden voor waarom dit nog niet is gebeurt,en dat is GELD.
__________________
[font=Comic Sans MS][size=3]MultiCultureel Werkt niet[/size][/font]
M@ddog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 15:21   #10
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Volgens het Nieuwsblad leverden de verkeersboetes al 236 miljoen euro op in de de eerste elf maanden van 2004. Een prognose voor het hele jaar komt uit op 260 miljoen. Dat is tien procent meer dan vorig jaar en het hoogste bedrag ooit.

Verder meldt het Nieuwsblad dat deze verhoging te wijten is aan de superboetes en de nieuwe verkeerswet. Het grootste gedeelte werd geïncasseerd via minnelijke schikkingen : 131,7 miljoen. Daarna volgen de onmiddellijke inningen (57,22 miljoen) en de boetes die door de rechter uitgesproken werden (47,33 miljoen).

De eindejaarsperiode met de acoholcontroles zullen er nog een aardige duit meer in het zakje doen.
Hopelijk wordt dat geld geinvesteerd in echte verkeersveiligheid : voetpaden, fietspaden, straatverlichting, verkeerssignalisatie enz...
[size=3]Prachtig toch? Minder verkeersdoden door een efficiënte aanpak van de wegpiraterij én een aardige stuiver voor de staatskas. Wie kan daar nu iets tegen hebben?[/size]
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 17:54   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
bij mijn weten dienen die kabels om het aantal voertuigen te tellen, om zo de verkeersstroom in kaart te kunnen brengen en waar nodig infrastructuurveranderingen uit te voeren.
Neenee, let de volgende keer maar eens goed op, auto's tellen doen ze met 1 kabel, snelheid meten doen ze met 2.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:05   #12
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Nee, ik bedoel waarom men met zo 2 kabels over de weg eerst gaat meten hoeveel auto's er te hard rijden?
Neen, ze doen dat met zwarte kastjes naast de weg.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:06   #13
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
[size=3]Prachtig toch? Minder verkeersdoden door een efficiënte aanpak van de wegpiraterij én een aardige stuiver voor de staatskas. Wie kan daar nu iets tegen hebben?[/size]
efficient, noem jij dat efficient? Ipv met strafpunten te werken, kan nu een onoplettendheid je handen vol geld kosten.
En dan zwijg ik nog van zone's 30,50,70 . Vantijd zijn die zon'es zo groot dat je vergeet dta je je in een zone bevind. Zone's 30 wanneer het geen school is is ook al belachelijk. Zone 50 op plaatsen waar bijna geen huizen staan eveneens. En zo zijn er nog duizende oplossingen.

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 10 januari 2005 om 18:08.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:30   #14
Jafar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
efficient, noem jij dat efficient? Ipv met strafpunten te werken, kan nu een onoplettendheid je handen vol geld kosten.
En dan zwijg ik nog van zone's 30,50,70 . Vantijd zijn die zon'es zo groot dat je vergeet dta je je in een zone bevind. Zone's 30 wanneer het geen school is is ook al belachelijk. Zone 50 op plaatsen waar bijna geen huizen staan eveneens. En zo zijn er nog duizende oplossingen.
Zolang men het systeem misbruikt om mensen uit te melken zoals de situaties die "lustige lezer" beschrijft is het voor mij duidelijk dan niet de verkeersveiligheid maar wel de financiële opbrengsten primordiaal zijn voor onze federale regering.
Tegenwoordig moet je op sommige plaatsen meer op verkeersborden letten dan op de andere weggebruikers. Leidt dit tot veiligheid??
Jafar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:54   #15
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Let maar op het steigend aantal ongelukken voor de verkeerslichten...
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:58   #16
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
efficient, noem jij dat efficient? Ipv met strafpunten te werken, kan nu een onoplettendheid je handen vol geld kosten.
En dan zwijg ik nog van zone's 30,50,70 . Vantijd zijn die zon'es zo groot dat je vergeet dta je je in een zone bevind. Zone's 30 wanneer het geen school is is ook al belachelijk. Zone 50 op plaatsen waar bijna geen huizen staan eveneens. En zo zijn er nog duizende oplossingen.
Vindt u maar gerust dat snelheidsbeperkingen "belachelijk" zijn (met zo'n mentaliteit is er wel heek gauw een "onoplettendheid" natuurlijk). Een voetganger die door een "onoplettendheid" overreden wordt tegen 30 i.p.v. 50 km/u vindt dat wellicht minder belachelijk. Maar zo'n verschilletje (een mensenleven) vindt u niet de moeite waard, waarschijnlijk?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 19:08   #17
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Vindt u maar gerust dat snelheidsbeperkingen "belachelijk" zijn (met zo'n mentaliteit is er wel heek gauw een "onoplettendheid" natuurlijk). Een voetganger die door een "onoplettendheid" overreden wordt tegen 30 i.p.v. 50 km/u vindt dat wellicht minder belachelijk. Maar zo'n verschilletje (een mensenleven) vindt u niet de moeite waard, waarschijnlijk?
Nope, verkeerde conclusie. Ik ben voorstander van snelheidsbeperkingen die redelijk zijn. Ik houd me ook altijd aan de snelheden, behalve als zone 30 niet stopt als ge tussen weilanden rijdt. De onredelijke snelheids beperkingen zijn belachelijk.
Als men zegt dat overal 30 moet gereden worden dan zullen er wellicht geen verkeersongevallen meer zijn. Maar is dat een oplossing? Een verkeersbord heb je rap gemist, als het druk is, of de bomen staan in de weg, of er staat een vrachtwagen voor... je moet maar een keer een bord gemist hebben op die wijze en ge hangt.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 19:16   #18
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

En hoeveel van dat geld gaat naar Wallonië
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 20:06   #19
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
En hoeveel van dat geld gaat naar Wallonië
't is zoals met alles wat van Vlaanderen komt: broederlijk delen, enkel zorgt het achterlijke broertje niet voor wederdiensten
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 20:17   #20
Jafar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Nope, verkeerde conclusie. Ik ben voorstander van snelheidsbeperkingen die redelijk zijn.
helemaal akkoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
behalve als zone 30 niet stopt als ge tussen weilanden rijdt.
En dat zijn nu juist de plaatsen waar het meest gecontroleerd wordt. Indien de politie (of degenen die hen hiertoe dwingen) hiermee zou willen ophouden is voor mij het probleem grotendeels opgelost.
Jafar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be