Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 15:29   #1
M@ddog
Vreemdeling

M@ddog's schermafbeelding

Standaard Quota voor allochtonen op tv

Citaat:
Allochtonen onevenwichtig gespreid over genres op Vlaamse tv (Belga) De manier waarop gekleurde mensen inhoudelijk aan bod komen op de Vlaamse tv-zenders, is niet evenwichtig gespreid. Bij non-fictie komen ze het meest aan bod in informatie en entertainment. Bij fictie situeren ze zich vooral in series. Dat blijkt uit een studie van de VRT-studiedienst, die dinsdag bij de openbare omroep werd voorgesteld.

De studie 'Kleur bekennen' peilt naar de aanwezigheid van mensen van andere origine op de Vlaamse televisie. Het onderzoek vond plaats tussen 5 januari en 8 februari 2004. Er werden 245 uren televisie onderzocht, zowel fictie als non-fictie. Algemeen beschouwd komen gekleurde mensen slechts in beperkte mate aan bod op de Vlaamse netten. In non-fictie blijkt ongeveer 11 procent van alle sprekende personen op het scherm gekleurd. Bij fictie is bijna 15 procent van andere origine. VRT tekent voor 61 procent van de gekleurde sprekende personen in non-fictie. In fictie is 74 procent van hen te vinden op de commerciële netten. Op basis van het onderzoek stelde de VRT een aantal inhoudelijke aanbevelingen op naar programmamakers toe. Die moeten een goed diversiteitsbeleid bij de openbare omroep ondersteunen. (lan)
weer een staaltje van hoe de politiek zich laat verwoorden in strijd tegen rechts.
een verplichte quota voor vreemdelingen op ons scherm,en ik die dacht dat er al veel te veel te zien waren in het nieuws en dan nog meestal met een wapen in de hand.
dit land is klaar voor de totale overgave aan gelijk welke cultuur als ze maar niet vlaams is.

nu nog voorbehouden parkeer plaatsen bij de supermarkten en openbare gebouwen voor onze vreemde medemensen,dan nog discotheken waar alleen allochtonen binnen mogen,het totale verbod van het verhandelen en verbruiken van varkensvlees,elke autochtoon verpilcht en om elke maand zeker 1 keer naar de moskeen te gaan (dit om onze integratie te bevorderen),verplichte arabische taalles voor onze peuters,en onze vrouwen verplicht gesluierd de straat op,enz ....

maar durf daar niks over zeggen want je bent rascist en je kan worden vervolgt !!!!
Oud 11 januari 2005, 15:56   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit land is klaar voor de totale overgave aan gelijk welke cultuur als ze maar niet vlaams is.
't Is erg om het te moeten toegeven, maar daar lijkt het idd sterk op.
Oud 11 januari 2005, 16:08   #3
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Sta op Belgische Raymann !!!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 16:09   #4
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

In het voetbal is het verboden om wettelijk een minimum-quota te bepalen voor eigen jeugdspelers. Maar in de omgekeerde zin lijken quota's altijd verplicht te worden. Waar zijn de linkse rukkers nu eigenlijk mee bezig. Is het hun bedoeling om het land naar de knoppen te helpen ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 16:30   #5
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

11%... 15%... Dat zou toch moeten overeenstemmen met het aandeel dat onze gekleurde medemens heeft in de totaliteit van onze bevolking?

Of schat ik het volledig verkeerd in?

Trouwens, gaat men een onderscheid maken naar "kleur"? Of -nee toch- "ras"???? Ik denk da'k mijnen telefoon iets dichter naast m'n zapperke ga leggen; kwestie van sneller het CGKR te kunnen bellen zodra ik één of andere vorm van "systematische rascistische politiek" zie opduiken bij onze zenders...
Oud 11 januari 2005, 16:33   #6
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

dat ze eens beginnen met een maximum-quota van het aantal homo's op tv!8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 16:38   #7
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
11%... 15%... Dat zou toch moeten overeenstemmen met het aandeel dat onze gekleurde medemens heeft in de totaliteit van onze bevolking?

Of schat ik het volledig verkeerd in?
Als ik het artikel hierboven lees, zie ik althans nergens iets staan dat er "meer zouden moeten komen", of dat die percentages hoger moeten zijn/worden...
Oud 11 januari 2005, 16:39   #8
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Helaba... ge moet Karel Dillen niet van het scherm proberen te bannen hé !!!
Oud 11 januari 2005, 16:45   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
In het voetbal is het verboden om wettelijk een minimum-quota te bepalen voor eigen jeugdspelers. Maar in de omgekeerde zin lijken quota's altijd verplicht te worden. Waar zijn de linkse rukkers nu eigenlijk mee bezig. Is het hun bedoeling om het land naar de knoppen te helpen ?
Natuurlijk, je kan dit toch niet meer toevallig noemen, ... of zouden ze echt zo lomp zijn... ? ? ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 16:59   #10
M@ddog
Vreemdeling

M@ddog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Als ik het artikel hierboven lees, zie ik althans nergens iets staan dat er "meer zouden moeten komen", of dat die percentages hoger moeten zijn/worden...
wat versta jij onder dit dan :
Citaat:
Op basis van het onderzoek stelde de VRT een aantal inhoudelijke aanbevelingen op naar programmamakers toe. Die moeten een goed diversiteitsbeleid bij de openbare omroep ondersteunen.
het feit dat men nog maar eens de naam heeft verandert van Vlaamse Radio en Televisie (kortweg VRT) naar gewoon "één" is ook al een bewijs dat men de vlaamse cultuur gewoon onder linkse druk verloochent.
die V van vlaamse was er waarschijnlijk te veel aan.

het begint er meer en meer op te lijken dat al wat vlaams is vies zal worden bekeken.

Laatst gewijzigd door M@ddog : 11 januari 2005 om 17:03.
M@ddog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 17:09   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Hyoens brengt de mensheid andermaal ten schande 8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 11 januari 2005 om 17:10.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 17:12   #12
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M@ddog
wat versta jij onder dit dan :
Management-gezwets. Nog nooit in een (echt) bedrijf gewerkt misschien?

Citaat:
het feit dat men nog maar eens de naam heeft verandert van Vlaamse Radio en Televisie (kortweg VRT) naar gewoon "één" is ook al een bewijs dat men de vlaamse cultuur gewoon onder linkse druk verloochent.
die V van vlaamse was er waarschijnlijk te veel aan.

Die uitleg had ik nog niet gehoord. Misschien kunt u zich wel kandidaat stellen als fictie-schrijver?

FEIT is echter dat de VRT HOEGENAAMD NIET van naam verandert, het is enkel "TV1" dat vanaf ergens eind januari kortweg "Eén" zal heten.

Citaat:
het begint er meer en meer op te lijken dat al wat vlaams is vies zal worden bekeken.
Het begint er meer en meer op te lijken dat de fantasie bij eng-nationalisten ongekende vormen begint aan te nemen.
Oud 11 januari 2005, 17:17   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weer een staaltje van hoe de politiek zich laat verwoorden in strijd tegen rechts.
een verplichte quota voor vreemdelingen op ons scherm,en ik die dacht dat er al veel te veel te zien waren in het nieuws en dan nog meestal met een wapen in de hand.

nu nog voorbehouden parkeer plaatsen bij de supermarkten en openbare gebouwen voor onze vreemde medemensen,dan nog discotheken waar alleen allochtonen binnen mogen,het totale verbod van het verhandelen en verbruiken van varkensvlees,elke autochtoon verpilcht en om elke maand zeker 1 keer naar de moskeen te gaan (dit om onze integratie te bevorderen),verplichte arabische taalles voor onze peuters,en onze vrouwen verplicht gesluierd de straat op,enz ....

maar durf daar niks over zeggen want je bent rascist en je kan worden vervolgt !!!!
Dergelijke quota zijn idd overdreven en dragen waaschijnlijk nergens toe bij.
Wel is het zo dat in allerlei series, films en feuilletons (of tv in het algemeen) weinig vreemdelingen aan bod komen. Voor mij geen probleem, maar als je ziet hoe groot de invloed van de media tegenwoordig is, zouden sommige mensen toch de indruk kunnen krijgen dat er in het echte leven (net als op tv) ook maar weinig vreemdelingen zijn. En dat is (like it or not) niet zo.
Ik begrijp waarom sommige mensen daardoor zulke quota willen opleggen, maar dat vind ik persoonlijk niet dé oplossing om die mensen in de samenleving te integreren. Afvoeren dus...(die quota)
Net als deze zever;
Citaat:
Dat gelooft toch geen kat?
Oud 11 januari 2005, 17:22   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
................

Als dat zo is ben jij daar zelf mee de oorzaak van door o.a. uitlatingen die ik in mijn vorige post 'zever' heb genoemd. Misschien nog net niet 'Vies Vlaanderen' dan wel 'Arm Vlaanderen'.
Oud 11 januari 2005, 17:26   #15
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
belachelijke demagogische opmerking
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 17:35   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijke quota zijn idd overdreven en dragen waaschijnlijk nergens toe bij.
Wel is het zo dat in allerlei series, films en feuilletons (of tv in het algemeen) weinig vreemdelingen aan bod komen. Voor mij geen probleem, maar als je ziet hoe groot de invloed van de media tegenwoordig is, zouden sommige mensen toch de indruk kunnen krijgen dat er in het echte leven (net als op tv) ook maar weinig vreemdelingen zijn. En dat is (like it or not) niet zo.
Het exacte aantal vreemdelingen (niet-belgen? allochtonen? andersgekleurden?) is blijkbaar een zeer goed geheim. Afhankelijk van wat men wil bewijzen is het toch SLECHTS 5 �* 10%? Ik kan ook mis zijn, maar nooit heb ik cijfers gehoord van 20 of 25%.

Wat is er dan mis met 11% en 15% GEKLEURDE(!) mensen op VRT?
Lopen er in België (Vlaanderen?) dan toch al meer dan 20% andersgekleurden (dus buiten witte "vreemdelingen" (Rusland, Oost Europa etc.) rond?
Tiens.....tiens....

Waarom krijg ik nu ineens het stoute idee dat de kleurdiversiteit op TV misschien zou moeten overeenstemmen met de kleurdiversiteit in de gevangenissen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 17:39   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Maar het is wel goed gevonden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 17:41   #18
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, da's juist... maar ik hoor ze al komen aanschuifelen door de wandelgangen op hun geitenharenwollensokken... De VRT als "instrument" ter "volksverheffing"; de VRT die ons moet gaan doordringen van de vele wonderen en voordelen der multicultureele maatschappij.

Tussen de regels door lezen en je het taalgebruik wat eigen maken... da's ook een kunst hoor.
Oud 11 januari 2005, 17:47   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het begint er meer en meer op te lijken dat de fantasie bij eng-nationalisten ongekende vormen begint aan te nemen.
Heb eerder den indruk dat de mediaopvoeding ongekende vormen begint aan te nemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 17:52   #20
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Heb eerder den indruk dat de mediaopvoeding ongekende vormen begint aan te nemen.
Zeg wel, in de populaire TV 1 soap thuis lopen er momenteel al een Pool en een Marokkaan en zijn dochter rond. Wat dan leuke stukjes opleverd over de ramadam en of kleine Aïcha wel een relatie mag hebben met een autochtone jongen en waarom Mohamed geen boterhammen met hesp eet. Ben gestopt met naar Thuis te kijken, zoveel "volksverheffing" kon ik echt niet meer aan.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be