Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2005, 22:42   #1
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard Moslims bekeren zich tot het christendom omdat ze islam te gewelddadig vinden

Moslims bekeren zich tot het christendom omdat ze islam te gewelddadig vinden.

Mohamed al Hoesseini werd geboren als moslim, net als bijna iedereen in Mali. Maar in de loop van de jaren tachtig, toen hij voor de christelijke Amerikaanse hulporganisatie World Vision werkte, begon hij te twijfelen. ,,De islam is me te gewelddadig'', zegt hij, terwijl hij zijn groene tulband afdoet. ,,De liefde die het christendom uitstraalt spreekt me veel meer aan.'' Al Hoesseini vindt de islam harder dan het christendom. ,,Moslims denken dat ze het recht hebben om in naam van Allah te straffen. Dus hakken ze ledematen af en stenigen ze. Ik vind dat verkeerd. Alleen God heeft in het hiernamaals het recht zulke straffen uit te voeren.''

Op 16 november 1989, hij weet het nog precies, liet Al Hoesseini zich dopen in de lokale baptistenkerk. ,,Dat was het beste besluit uit mijn leven. Door het christendom heb ik innerlijke rust gevonden. Ik hoef niet meer bang te zijn voor God.''

Elke zondag gaat Al Hoesseini naar de kerk, samen met de ongeveer honderd andere bekeerlingen in de stad. De dienst wordt geleid door een Malinese predikant; in de stad is een instituut dat dominees opleidt. Achter in de kerk zit altijd de Amerikaanse directrice van de school. ,,Mijn man heeft zich laten indoctrineren door die Amerikanen'', zegt de vrouw van Al Hoesseini, die moslim is gebleven. ,,Ze hebben net zo lang op hem ingepraat tot hij niet meer kon weigeren.'' Al Hoesseini ontkent dat het zo gegaan is. ,,Bekering was mijn eigen keus.'' Wat wel een rol speelde, zo vertelt hij, was dat de toenmalige directeur van World Vision erg inspirerend was. ,,Een Amerikaan die prachtig over het christendom kon vertellen.''

http://www.trouw.nl/religieenfilosof...423340974.html

Misschien het christendom toch maar best niet geheel afschrijven?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 22:11   #2
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Niemand heeft hier iets op aan te merken blijkbaar. Je verhaaltje (waar of niet) slaat de nagel blijkbaar op de kop. Het Christendom is vredelievend. Het moslimgeloof zaait terreur. Als atheïst meen ik dit objectief te kunnen beoordelen.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 00:15   #3
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Moslims bekeren zich tot het christendom omdat ze islam te gewelddadig vinden.

Mohamed al Hoesseini werd geboren als moslim, net als bijna iedereen in Mali. Maar in de loop van de jaren tachtig, toen hij voor de christelijke Amerikaanse hulporganisatie World Vision werkte, begon hij te twijfelen. ,,De islam is me te gewelddadig'', zegt hij, terwijl hij zijn groene tulband afdoet. ,,De liefde die het christendom uitstraalt spreekt me veel meer aan.'' Al Hoesseini vindt de islam harder dan het christendom. ,,Moslims denken dat ze het recht hebben om in naam van Allah te straffen. Dus hakken ze ledematen af en stenigen ze. Ik vind dat verkeerd. Alleen God heeft in het hiernamaals het recht zulke straffen uit te voeren.''

Op 16 november 1989, hij weet het nog precies, liet Al Hoesseini zich dopen in de lokale baptistenkerk. ,,Dat was het beste besluit uit mijn leven. Door het christendom heb ik innerlijke rust gevonden. Ik hoef niet meer bang te zijn voor God.''

Elke zondag gaat Al Hoesseini naar de kerk, samen met de ongeveer honderd andere bekeerlingen in de stad. De dienst wordt geleid door een Malinese predikant; in de stad is een instituut dat dominees opleidt. Achter in de kerk zit altijd de Amerikaanse directrice van de school. ,,Mijn man heeft zich laten indoctrineren door die Amerikanen'', zegt de vrouw van Al Hoesseini, die moslim is gebleven. ,,Ze hebben net zo lang op hem ingepraat tot hij niet meer kon weigeren.'' Al Hoesseini ontkent dat het zo gegaan is. ,,Bekering was mijn eigen keus.'' Wat wel een rol speelde, zo vertelt hij, was dat de toenmalige directeur van World Vision erg inspirerend was. ,,Een Amerikaan die prachtig over het christendom kon vertellen.''

http://www.trouw.nl/religieenfilosof...423340974.html

Misschien het christendom toch maar best niet geheel afschrijven?
Blijkbaar zijn het maar alleen smeerlappen die zich terugtrekken zoals ayaan & co ....!

P.S: In elke cultuur vindt je verraders een sodemietjes zoals het "VB" dat ook is !!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 januari 2005 om 00:21.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 00:42   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Blijkbaar zijn het maar alleen smeerlappen die zich terugtrekken zoals ayaan & co ....!
Hirsi Ayaan heeft zich niet tot het christendom bekeerd!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 00:59   #5
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hirsi Ayaan heeft zich niet tot het christendom bekeerd!
Tenmiste teruggetrokken !!!
Oud 15 januari 2005, 01:02   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenmiste teruggetrokken !!!
Bij mijn weten staat het iedereen vrij een religie aan te hangen of zich ervan te verwijderen. Alleen bij de islam is dat blijkbaar niet het geval: daar wordt iemand die zich tot een ander geloof bekeert tot de dood veroordeeld.
Oud 15 januari 2005, 01:12   #7
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten staat het iedereen vrij een religie aan te hangen of zich ervan te verwijderen. Alleen bij de islam is dat blijkbaar niet het geval: daar wordt iemand die zich tot een ander geloof bekeert tot de dood veroordeeld.
Als dat waar is, waarom loopt al Hoesseini dan vijftien jaar na zijn bekering nog rond in Mali, waar bijna iedereen moslim is?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 12:11   #8
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
P.S: In elke cultuur vindt je verraders een sodemietjes zoals het "VB" dat ook is !!
Dus als ik het goed voor heb, worden al wat gematigd is, verraders en sodemietjes genoemd.
Alweer een bewijs van het extremistische standpunt wat de meeste 'gelovigen' innemen.

Moet ik hieruit afleiden dat ik bij de volgende verkiezingen, wil ik me niet 'onderwerpen' aan jouw ideologie, beter op het VB stem dan op de andere partij waarop ik stem?
Oud 15 januari 2005, 13:09   #9
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dus als ik het goed voor heb, worden al wat gematigd is, verraders en sodemietjes genoemd.
Alweer een bewijs van het extremistische standpunt wat de meeste 'gelovigen' innemen.

Moet ik hieruit afleiden dat ik bij de volgende verkiezingen, wil ik me niet 'onderwerpen' aan jouw ideologie, beter op het VB stem dan op de andere partij waarop ik stem?
idd, zal dus ook voor de eerste keer V.B. stemmen.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 13:14   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Als dat waar is, waarom loopt al Hoesseini dan vijftien jaar na zijn bekering nog rond in Mali, waar bijna iedereen moslim is?
Omdat deze zekere al-Hoesseini zich waarschijnlijk heel discreet houdt. Immers, de islamitische wet schrijft voor de doodstraf slechts moet worden toegepast wanneer een bekeerling uit de islam ook nadien gaat strijden tegen de islam. Nu wordt dat "strijden" in de islamwereld soms eens eng dan weer heel breid geïnterpreteerd. Volgens sommigen is het kritiek leveren op de islam al onder dat "strijden" te verstaan. Anderen menen dat "strijden tegen de islam" ook betekent dat die nieuwbekeerde zelf bekeerlingen gaat maken. In dat geval moet hij ter dood worden gebracht.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 15 januari 2005 om 13:14.
Oud 15 januari 2005, 13:29   #11
Lincoln

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is deze wet toepasbaar in een tijd waar veel vijandigheid bestaat tegenover de islaam ,een uit vrees voor verraad m.a.w uw stelling is weer fout !
Oud 15 januari 2005, 13:33   #12
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus

Ayaan is niet meer dan een extremist van haar eigen ideologie , Gematigd zijn is zeker niet afkeren tegen je eigen identiteit maar een afwegende stroming die een ruime interpretatie weergeeft binnen de islaam , Ayaan is integendeel rechtsaf tegen de islaam een neemt radicaal standpunten zoals die van het "VB" !!!
Oud 15 januari 2005, 13:38   #13
Lincoln

Standaard

Citaat:
Omdat deze zekere al-Hoesseini zich waarschijnlijk heel discreet houdt. Immers, de islamitische wet schrijft voor de doodstraf slechts moet worden toegepast wanneer een bekeerling uit de islam ook nadien gaat strijden tegen de islam. Nu wordt dat "strijden" in de islamwereld soms eens eng dan weer heel breid geïnterpreteerd. Volgens sommigen is het kritiek leveren op de islam al onder dat "strijden" te verstaan. Anderen menen dat "strijden tegen de islam" ook betekent dat die nieuwbekeerde zelf bekeerlingen gaat maken. In dat geval moet hij ter dood worden gebracht.
Ayaan voert niet alleen een strijd omwille van emacipatie , Er zit meer achter dan strijd voeren , Het is een strijd die gestuurd wordt een ayaaneke is een pop achter die strijd , Voor mij is ayaan enkel een symbool maar degene die zich verschuilen achter de deurtjes een gordijnen , zijn het diegene die aan de touwtjes trekken !!
Oud 15 januari 2005, 13:40   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is deze wet toepasbaar in een tijd waar veel vijandigheid bestaat tegenover de islaam ,een uit vrees voor verraad m.a.w uw stelling is weer fout !
Neen, die stelling is helemaal niet fout.

Lees maar eens goed het onderstaand on-line boek:

http://www.light-of-life.com/eng/ilaw/
Oud 15 januari 2005, 13:41   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ayaan voert niet alleen een strijd omwille van emacipatie , Er zit meer achter dan strijd voeren , Het is een strijd die gestuurd wordt een ayaaneke is een pop achter die strijd , Voor mij is ayaan enkel een symbool maar degene die zich verschuilen achter de deurtjes een gordijnen , zijn het diegene die aan de touwtjes trekken !!
In democratische landen met echte vrijheden mag Ayaan Hirsi Ali dat doen. Alleen in jullie islamitische dwangstaat worden mensen van hun vrijheden ontnomen. Dat u nog steeds redeneert, toont aan dat u heel ver staat van onze westerse beschaving.
Oud 15 januari 2005, 13:49   #16
Lincoln

Standaard

Citaat:
In democratische landen met echte vrijheden mag Ayaan Hirsi Ali dat doen. Alleen in jullie islamitische dwangstaat worden mensen van hun vrijheden ontnomen. Dat u nog steeds redeneert, toont aan dat u heel ver staat van onze westerse beschaving.
Er bestaat geen islamistische staat waar haalt u dat vandaan , u denkt toch niet dat Hassan II de khalifaat van de moslim is ?!

P.S: Hij is wel een konning met alle respect maar dat wil niet zeggen dat hij een uitverkorene is voor een khalifaat !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 januari 2005 om 13:51.
Oud 15 januari 2005, 13:55   #17
Lincoln

Standaard

Citaat:
Neen, die stelling is helemaal niet fout.

Lees maar eens goed het onderstaand on-line boek:

http://www.light-of-life.com/eng/ilaw/
Ja maar u vergeet toch dat deze stelling niet internationaal herkend is bij de moslim, dit is wel een interpretatie die mogelijk zou kunnen zijn maar niet toepasbaar is! Elke land kent haar situatie maatschappelijk (politiek als economisch ) een dat het theologisch verschilt van land tot land !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 januari 2005 om 13:57.
Oud 15 januari 2005, 14:01   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
P.S: Hij is wel een konning met alle respect maar dat wil niet zeggen dat hij een uitverkorene is voor een khalifaat !!!
Hij is of wordt tenminste beschouwd als een bloedverwant van Mohammed. Volgens de soennitische traditie kan hij dus een uitverkorene zijn om over het kalifaat te heersen.
Oud 15 januari 2005, 14:01   #19
Lincoln

Standaard

Ik heb mijn identiteit een ik ben er fier op voor andere beschavingen heb ik alleen interess om mijn gedrag aan te passen !!
Oud 15 januari 2005, 14:03   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar u vergeet toch dat deze stelling niet internationaal herkend is bij de moslim, dit is wel een interpretatie die mogelijk zou kunnen zijn maar niet toepasbaar is! Elke land kent haar situatie maatschappelijk (politiek als economisch ) een dat het theologisch verschilt van land tot land !
Dit is wel grappig, hoor. Het boek baseert zich juist op de islamitische rechtsscholen. Maar ik stel duidelijk vast dat u het boek eigenlijk niet heeft doorgenomen.

Dit gaat immers niet over hoe de wetgevingen van de verschillende landen nu in elkaar steken (daar heel velen een recht hebben aangenomen dat nog gedeeltelijk stamt uit de koloniale tijden en zwaar verwesterd is), maar wel over de islam zelf. Hoe moeten de moslims omgaan met afvalligen VOLGENS HUN GODSDIENST.

Er is daarin geen theologisch verschil: de grote rechtsscholen zijn het op dat vlak vrijwel met elkaar eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be