![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Moslims bekeren zich tot het christendom omdat ze islam te gewelddadig vinden.
Mohamed al Hoesseini werd geboren als moslim, net als bijna iedereen in Mali. Maar in de loop van de jaren tachtig, toen hij voor de christelijke Amerikaanse hulporganisatie World Vision werkte, begon hij te twijfelen. ,,De islam is me te gewelddadig'', zegt hij, terwijl hij zijn groene tulband afdoet. ,,De liefde die het christendom uitstraalt spreekt me veel meer aan.'' Al Hoesseini vindt de islam harder dan het christendom. ,,Moslims denken dat ze het recht hebben om in naam van Allah te straffen. Dus hakken ze ledematen af en stenigen ze. Ik vind dat verkeerd. Alleen God heeft in het hiernamaals het recht zulke straffen uit te voeren.'' Op 16 november 1989, hij weet het nog precies, liet Al Hoesseini zich dopen in de lokale baptistenkerk. ,,Dat was het beste besluit uit mijn leven. Door het christendom heb ik innerlijke rust gevonden. Ik hoef niet meer bang te zijn voor God.'' Elke zondag gaat Al Hoesseini naar de kerk, samen met de ongeveer honderd andere bekeerlingen in de stad. De dienst wordt geleid door een Malinese predikant; in de stad is een instituut dat dominees opleidt. Achter in de kerk zit altijd de Amerikaanse directrice van de school. ,,Mijn man heeft zich laten indoctrineren door die Amerikanen'', zegt de vrouw van Al Hoesseini, die moslim is gebleven. ,,Ze hebben net zo lang op hem ingepraat tot hij niet meer kon weigeren.'' Al Hoesseini ontkent dat het zo gegaan is. ,,Bekering was mijn eigen keus.'' Wat wel een rol speelde, zo vertelt hij, was dat de toenmalige directeur van World Vision erg inspirerend was. ,,Een Amerikaan die prachtig over het christendom kon vertellen.'' http://www.trouw.nl/religieenfilosof...423340974.html Misschien het christendom toch maar best niet geheel afschrijven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niemand heeft hier iets op aan te merken blijkbaar. Je verhaaltje (waar of niet) slaat de nagel blijkbaar op de kop. Het Christendom is vredelievend. Het moslimgeloof zaait terreur. Als atheïst meen ik dit objectief te kunnen beoordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
P.S: In elke cultuur vindt je verraders een sodemietjes zoals het "VB" dat ook is !! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 januari 2005 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alweer een bewijs van het extremistische standpunt wat de meeste 'gelovigen' innemen. Moet ik hieruit afleiden dat ik bij de volgende verkiezingen, wil ik me niet 'onderwerpen' aan jouw ideologie, beter op het VB stem dan op de andere partij waarop ik stem?
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 15 januari 2005 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees maar eens goed het onderstaand on-line boek: http://www.light-of-life.com/eng/ilaw/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
P.S: Hij is wel een konning met alle respect maar dat wil niet zeggen dat hij een uitverkorene is voor een khalifaat !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 januari 2005 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 januari 2005 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik heb mijn identiteit een ik ben er fier op voor andere beschavingen heb ik alleen interess om mijn gedrag aan te passen !!
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat immers niet over hoe de wetgevingen van de verschillende landen nu in elkaar steken (daar heel velen een recht hebben aangenomen dat nog gedeeltelijk stamt uit de koloniale tijden en zwaar verwesterd is), maar wel over de islam zelf. Hoe moeten de moslims omgaan met afvalligen VOLGENS HUN GODSDIENST. Er is daarin geen theologisch verschil: de grote rechtsscholen zijn het op dat vlak vrijwel met elkaar eens. |
|
![]() |
![]() |