![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat die vorig jaar is aangepast, maar is er ergens een lijst beschikbaar met de producten die daar in zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
gevonden via: http://www.statbel.fgov.be/press/cpi04_nl.asp en dan doorklikken naar productenlijst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt. Nu even testen of ik dat gedoe eigenlijk correct interpreteer. Ik heb me hier altijd al vragen bij gesteld maar het kan zijn dat ik een redeneerfout maak.
Stel nu dat de gasprijs idd met 20% stijgt. Gas krijgt een weging van 18.71 op een totaal van 1000 punten. Dit betekent dus een stijging van de index met (18.71*0.2=3.74) 0.37%. Het leven wordt dus zogezegd 0.37% duurder. Dit is natuurlijk niet zo voor mensen die geen aardgas gebruiken wat dus betekent dat het leven meer dan 0.37% duurder wordt voor de gebruikers van aardgas. Deze gaan dus moeten hopen dat produkten waar ze geen gebruik van maken ook met 20% stijgen? Tenzij het natuurlijk zo is dat de stijging van de aardgasprijs minder dan 0.37% van je beschikbare loon is. Klein vb. Stel dat aardgas je nu 80 euro per maand kost, dan zal dit 96 worden. Als je 16/0.37% dan moet je 4324 netto verdienen om je koopkracht te behouden. Verdien je meer dan zal je koopkracht zelfs stijgen, verdien je minder dan daalt je koopkracht. Zie ik dit correct? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zie je correct, story of your life
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |