![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan al degene hier op dit forum die tegen abortus zijn. Indien jullie tegen abortus zijn, waarom word er dan nooit een begrafenis gedaan na een miskraam?
Laatst gewijzigd door illwill : 26 januari 2005 om 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet voor abortus, maar ik ga van het principe uit, mijn vrijheid eindig waar die van een ander begint.
Ergo, ik moet me niet moeien in het leven van een ander ,indien niet gevraagd. Indien ik ergens een reden ben, dan gaat het een serieuze hoop uitleg worden waarom wel of niet. Maar in dat geval ben je met 2.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er zijn geen wettelijke bepalingen omtrend begraven na miskramen, maar soms gebeurt dat wel, om de ouders te helpen in het rouwproces. Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar dat wil niet zeggen dat je je gelijk moet proberen halen door bullshit-argumenten.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er soms niks te begraven valt. Een kikkervis klein hoopje cellen in een poel van vruchtwater en andere vrouwelijke sappen kan je bezwaarlijk begraven of cremeren. Een doodgeboren en "afgevoerd" 6 maandertje zou ik wel aanzien als een harde klap voor de ouders.
Ook is een miskraam geen abortus. Misschien is die regeling zo dat de vrouw zichzelf niet, of minder schuldig gaat voelen over het verlies van een toekomstig mensenleven. Eneuh Illwill, ik ben niet voor. Ikzelf zal het dus nooit voorstellen. Zulke beslissingen maat ik over aan de dame , maar indien ik er iets mee te maken heb, zal ik duidelijk zeggen dat ik het geen goed idee vind. En vanaf daar zal het wel verder bekeken worden. Er is een uitzondering.De medische, als aangetoond word dat het kind een levenskwaliteitbedreigende handicap ([size=1]objectieve criteria van op dat moment- we zijn maar mensen he[/size])heeft, of de moeder haar gezondheid het niet toelaat, dan ga ik minder tegenpruttelen. Maar waarover maak ik me druk, ik ga geen zaad verspillen aan het maken van een semie copie van mezelf en mijn partner. Indien de kinderwens te onhoudbaar word, zullen we wel een pechvogeltje adopteren.De bijhorende bureaucratie zal de hele boel wel in een juist perspectief schuiven.Namelijk, een kind is een hele hoop gezever.
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Oh? Is het dan in Nederland dat er geen zijn? Lastig om in twee landen tegelijk te zitten. In ieder geval, m'n punt was dat die begrafenissen erg vaak wél gebeuren. Bedankt dus.
![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T'is moeilijk uit te leggen maar ik doe mijn best. Ik ben dus niet geinterresseerd in wie hier nu allemaal voor en tegen is, ik wil gewoon een uitleg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil enkel een antwoord op een vraag. Leren lezen stel ik je dus voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Illwill, neem me niet kwalijk dat ik hier geen wit of zwart standpunt inneem.
Van mijn part heeft een willekeurige vrouw 3 abortussen op een maand,met de zygoty/foutus/baby op een niet levensvatbare leeftijd. Maar ik ga dat standpunt niet verdedigen. Het is pas op het moment ik er persoonlijk bij betrokken ben dat ik mijn anti standpunt duidelijk maak.
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik ga het deftig houden en geen foto's plaatsen, maar één verwijzing moet mij toch van het hart : www.mttu.com/abort-pics/ . Het is waarschijnlijk de enige manier om zelfs de meest rabiate tegenstanders te overtuigen. Géén baas in eigen buik !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 26 januari 2005 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() En om welke reden wordt die grens op 12 weken gelegd en niet op pakweg 30 weken ?
|
![]() |
![]() |