![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Peter Boekx maakte dit programma voor het Vlaams Blok waarin hij gedurende zes maanden partijleider Dewinter gevolgd heeft.
Hierrond ontstond nogal wat commotie. De RTBF, beheerst door PS, weigerde dit programma uit te zenden wegens het ontbreken van off screen commentaar. Boekx is een man van cinéma vérité waar de beelden voor zichzelf moeten spreken. VRT en VTM weigerden eveneens de uitzending. Peter Boekx drong aan, en verkreeg de uitzending, nu morgen zondag RTBF 2, om 20:20 u. Er wordt een debat aan toegevoegd. Boekx verkreeg het feit dat de journalisten Vlaamse journalisten zouden zijn en dus met enig kennis van zaken zouden kunnen spreken. Het gaat om Johnny Vansevenant ( VRT radio), Koen Vidal ( De Morgen), Peter Vandermeersch ( De Standaard), Rik Van Cauwelaert ( Knack). Bij de selctie van de journalisten wed uiteraard rekening gehouden dat ze fatsoenljk Frans konden spreken. Boekx heeft aan diverse kranten intervieuws toegestaan. Onder meer verklaarde hij: " Bij het begin van de reportage was ik persoonlijk van mening dat het Blok moest kunnen deelnemen aan de macht. Na zes maanden in dat milieu durf ik dat niet meer te zeggen. Ik heb de opgehitste woede en frustraties bij de achterban gezien en fysisch zelfs gevoeld. Ik heb schrik gekregen van de extreem machiavellistische ingestelheid van een partij waarvoor alle middelen goed zijn om er te komen. Ik ben, eerlijk gezegd, echt bang geworden." |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 januari 2005 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vanaf 1986 werd het allemaal anders met FDW met een eerste doorbraak in 1988 (gemeenteraadsverkiezingen) toen het VB in Antwerpen van 2 naar 10 gemeenteraadszetels doorstootte wat later bevestigd werd op 24.11.1991 (Zwarte Zondag). Anno 2005 zijn er duizend redenen meer om bang te zijn van het VB. Die partij heeft zich intussen zo omzwachteld en gecamouffleerd dat alleen mensen zoals ik die zich nog de jaren tachtig en negentig herinnerenen nog weten hoe en met wat die partij groot is geworden. http://www.blokwatch.be probeert dat hoe en waarom levendig te houden. Ik verwacht in 2006 een dijkbreuk van het VB op alle locale niveaus. Bart Somers heeft goed geanticipeerd maar komt wel een paar jaar te laat. Ben ik bang? Als ik eerlijk moet zijn: JA, ik ben ook bang. We hebben het in blokwatch er ook al over gehad: we zijn allemaal bang. De dag dat het VB de macht grijpt zijn we allemaal vogelvrij verklaard. Geen dag zal meer hetzelfde zijn daarna.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() Rafke, *knip* heeft een diepteonderzoek gedaan naar de totaliteit van de kiezers van het VB en is tot het besluit gekomen dat (volgens zijn onfeilbare moraliteitsstudie) een groot gedeelte van het VB-kiezerskorps *knip* tuig van de richel is. *knip* Gelieve met argumenten te discussiëren ipv met persoonlijke aanvallen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door tronca : 30 januari 2005 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak me ook geen illusies omtrent het impact. Twijfelaars kunnen alle kanten worden opgetrokken. Velen dromen nog steeds van een sterke leider, een alleenheerser, die maar eens schoon schip moet maken. Die invulling van dat laatste (vraagteken) daar heeft iedereen die het VB opgeilt wel zo zijn eigen idee over: vreemdelingen buiten bv, maar ook iedereen in't gevang, of alle politiekers in den bak, minder belastingen, meer verdienen minder werken enz.... FDW geeft dan ook nooit oplossingen. Die ontnuchtering, wat het VB voor ons allen in petto heeft, zal pas komen nadat het VB aan de vetpotten zit. Maar dan zitten we er wel vier, vijf of zes jaar mee opgescheept. De schade die in die korte periode zal aangericht zijn zal ook nooit meer te herstellen zijn.
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als FDW geen oplossingen heeft waarom heb je dan zo een "beklemmend en beangstigend" gevoel?? Zouden die gevoelens niet voortkomen uit het feit dat Blokwatch niets opbrengt? .. een zoveelste nutteloze lasterpoging is? ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 30 januari 2005 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Kort gezegd kan ik de 'oplossingen' van het VB zo samenvatten: als je geen oplossingen hebt kan je het probleem maar beter liquideren of om het in het bekende VB-jargon uit te drukken: Ausrotten.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 januari 2005 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 januari 2005 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Gelieve met argumenten te discussiëren ipv met persoonlijke aanvallen.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door tronca : 30 januari 2005 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
komaan hé, de partij kan misschien uiterst rechts zijn, hitler evenaren is een ander zaak. Niet schelden aub. Laatst gewijzigd door tronca : 30 januari 2005 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Hieronder een foto van Steenokkerzeel: ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door tronca : 30 januari 2005 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je zeggen dat FDW zijn ministriele kabinetten zou outsourcen aan de cosa nostra, zoals de PS (Vanderbiest)? |
|
![]() |