![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op politiekdebat.nl heb ik een heldere uiteenzetting gelezen over het waarom vd splitsing van BHV - nog wel door een NL-er.
Het is mss niet koosjer dat zo maar hier te pasten, maar 't is voor de "goeie zaak" - sorry.. Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontdaan van alle emoties, droog-politiek, droog historisch-wetenschappelijk zeer juist geformuleerd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Inderdaad interessant. Belgische hete hangijzers worden in het buitenland (nl.) objectiever bekommentarieerd dan de gepolitieseerde media in belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dimitri is een wijs man. Maar toch even de aandacht op volgende passage:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geldt die redenering trouwens ook voor de Vlamingen die op het Vlaams Belang stemmen? Of is dit eens te meer een redenering die de Franstaligen moet verontschuldigingen voor hun gebrek aan burgerzin en hun taalimperialisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstaligen hebben meer vanzelfsprekend meer vertrouwen in Franstaligen dan in Vlamingen.
Meer moet je daar niet van maken.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 maart 2005 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[FONT=Verdana]Nog god, noch meester ... en zeker geen dogma's ![/FONT] Laatst gewijzigd door Malcolm X : 6 maart 2005 om 15:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw lange bijdrage kan kort en bondig beantwoord worden: Dimitri heeft nooit beweerd namens de Vlamingen te spreken of gemeend een oordeel te kunnen over wat "de" Vlamingen denken. Yann Verbeeck meent dat echter wel. Hij meent te weten wat de Franstaligen beweegt bij hun keuze in het stemhokje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom heb ik nog nooit - en u kunt gerust al mijn bijdragen erop naslaan - enige waarde gehecht aan opiniepeilingen en waardeonderzoeken, welke de uitslag ook moge zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uitspraken doen over de beweegredenen van iemands kiesgedrag is altijd een hachelijke onderneming als je de betrokkene zelf daarover niet rechtstreeks ondervraagt en hij bovendien niet in de mogelijk verkeert om zich hierover vrij en zonder bedreiging of intimidatie uit te weiden. Overigens zou je best mijn bijdrage herlezen, ik heb mij (nog) niet ten gronde uitgesproken over de door Dimitri overgenomen uitspraken over Franstalig kiesgedrag en zijn uitleg. Ik zeg alleen maar dat je weerlegging van Yann's uitleg alleen maar gebaseerd is op een gebrek aan onderbouwde gegevens, kritiek dat je evengoed kunt stellen tegenover Dimitri's uitleg.
[FONT=Verdana]Nog god, noch meester ... en zeker geen dogma's ![/FONT] Laatst gewijzigd door Malcolm X : 6 maart 2005 om 15:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug naar af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dimitri stipt een aantal zaken aan zoals hij die ervaart en zoals hij die meent waar te nemen in Vlaanderen en het politieke landschap. Yann Verbeeck plaatst hier gewoon een dogmatische uitspraak als zou hij weten wat de Franstalige kiezer beweegt bij de stemkeuze. Een totaal andere benadering dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ondertussen heb ik dit nu al voor de derde maal herhaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom zou Dimitri of zelfs jij beter weten dan Yann om te weten wat de Franstaligen beweegt om voor partij X of Y te stemmen. Ik veronderstel dat je niet zou willen dat anderen in jouw plaats zouden gaan beweren en vertellen waarom je voor het VB stemt en dat is (enigszins) maar normaal ook. Maar dan heb jij of Dimitri ook niet het recht om een definitief oordeel te vellen over andersmans beweegredenen om voor welkeen andere partij te stemmen. En in die "andermans" houden ook de Franstaligen in. Logisch toch ?
[FONT=Verdana]Nog god, noch meester ... en zeker geen dogma's ![/FONT] Laatst gewijzigd door Malcolm X : 6 maart 2005 om 16:12. |
||
![]() |
![]() |