![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe moet Wallonië ontwikkeld worden? | |||
Onze economische hulp laten afhangen van het kiezen van Vlaamse bestuurders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Militair de PS uitschakelen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,52% |
Wapens verdelen onder tegenstanders van het PS-regime |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Stoppen met geld sturen naar Wallonie(vluchtelingenstromen, criminelen die in vlaanderen komen roven, overbevolking hier blijft,...) |
![]() ![]() ![]() |
11 | 52,38% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Tot mijn grote blijdschap las ik dat een grote meerderheid van de bevolking mijn idee tot vervlaamsing van Wallonië genegen is.
(http://forum.politics.be/showthread.php?t=29337) Het is dus duidelijk dat we niet bij de pakken moeten blijven zitten. Daarom deze peiling over hoe we dat best aanpakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Richt dan een missiepost op in Wallonië hé, ga de kleine waaltjes beschaven als je dat dan nodig vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Zelf ben ik voor de 1e optie, en als die faalt de 3e en 2e in die volgorde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() misschien een "verdeel en heers" principe, en de tegenstanders van de PS helpen????
Laatst gewijzigd door rodeo : 24 februari 2005 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Wallonië beschaven? Bah, welke Vlaming gaat daar zijn handen aan vuil maken. Men zou beter van Wallonië een natuurreservaat maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien is het een idee om elk Vlaams gezin een pleegwaal te geven, die dan bij hen thuis komt kuisen enzo, zodat die mensen zelf meer kunnen werken en onze economie erop vooruitgaat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Zelf woon ik niet meer in Belgie (ben naar Italie gevlucht).
Waar ik vroeger woonde, zag men de Franstalige opmars, en kon men er spijtig genoeg niets aan doen,( door de lakse politiek van het Vlaamse parlement, en de hoop dat dat zou veranderen had ik al lang opgegeven.) Probeer die politiekers eens duidelijk te maken dat de rand rond Brussel al verloren is!!! Ga eens naar de Carrefour in Kraainem en probeer eens Vlaams te spreken. ( dat is verdorie een VLAAMSE gemeente) en als je hiervoor niet het minste Vlaamse nationalisme kan terugvinden, heb je geen zelfrespect. (Nationalisme is de meest natuurlijke drang die in elk land leeft, in Vlaanderen wordt dat door sommigen precies als negatief beschouwd. ) Brussel en omstreken is al verloren. En als de politiekers zo blijven voortdoen zal Vlaanderen op korte termijn historie zijn. BHV zal weeral de zoveelste flop worden op rij. de Vlamingen zullen weer het onderspit delven aan Monsieur PS. Ge moogt lachen met die 'visiteur van de bars in st-jos' (ELIO DE RAPPE),maar hij heeft spijtig genoeg de touwtjes in handen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom mag er in Wallonië niet vervlaamst worden maar wel in Vlaanderen verfranst worden? Valt me wel op vanaf dat zo'n onnozelaar als Wallonië Vlaams zijn fanatieke zever over Wallonië vervlaamsen komt uitslaan dat de Walen of franskiljons hier meteen op reageren dat Wallonië nooit en niet mag vervlaamsen terwijl ze zaken als faciliteiten in Vlaanderen doodnormaal vinden. Selectieve verontwaardigheid? Enig idee waarom meer en meer Vlamingen willen scheiden? Moesten jullie eens van ingesteldheid veranderen dan kan jullie geliefde België blijven voortbestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat Everytime doet hebben we in het 'Vlaams' (van het woord alleen moet hij ongetwijfeld gruwen) een schoon woord: "hypocrisie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door instromaniac : 24 februari 2005 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Misschien kunnen de bemanners van de nog op te richten missiepost, naast het aanbieden van zaken als voedselhulp en het aanleren van eenvoudige ambachten, de symathie die ze hierdoor bij de plaatselijke bevolking opwekken ook gebruiken om de Vlaamse taal aan te leren en de basisbeginselen van de superieure Vlaamse cultuur bij te brengen.
Wanneer Wallonië dan, binnen pakweg 100 jaar, op hetzelfde beschavingsniveau komt als Vlaanderen zal de Vervlaamsing van Wallonië een feit zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Ik kies de 1e optie. De verdeel en heers strategie lijkt me wel wat. De bestuurders zijn vVlaams en kennen frans. Verder melken we wallonië even stevig uit. Kwestie van die verloren miljarden terug te winnen.
|
![]() |
![]() |