Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe moet Wallonië ontwikkeld worden?
Onze economische hulp laten afhangen van het kiezen van Vlaamse bestuurders 4 19,05%
Militair de PS uitschakelen 2 9,52%
Wapens verdelen onder tegenstanders van het PS-regime 4 19,05%
Stoppen met geld sturen naar Wallonie(vluchtelingenstromen, criminelen die in vlaanderen komen roven, overbevolking hier blijft,...) 11 52,38%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2005, 17:11   #1
Wallonië Vlaams!
Vreemdeling

Standaard Hoe Wallonië beschaven?

Tot mijn grote blijdschap las ik dat een grote meerderheid van de bevolking mijn idee tot vervlaamsing van Wallonië genegen is.
(http://forum.politics.be/showthread.php?t=29337)

Het is dus duidelijk dat we niet bij de pakken moeten blijven zitten. Daarom deze peiling over hoe we dat best aanpakken.
Wallonië Vlaams! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 17:14   #2
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wallonië Vlaams!
Tot mijn grote blijdschap las ik dat een grote meerderheid van de bevolking mijn idee tot vervlaamsing van Wallonië genegen is.

Het is dus duidelijk dat we niet bij de pakken moeten blijven zitten. Daarom deze peiling over hoe we dat best aanpakken.
Gek, totaal gek

Richt dan een missiepost op in Wallonië hé, ga de kleine waaltjes beschaven als je dat dan nodig vindt.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 17:17   #3
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jaja, Wallonië vervlaamsen. Waarom niet de hele wereld vervlaamsen? Nee, serieus, dit onderwerp moet naar Koetjes en Kalfjes. Misschien bent je dom om te begrijpen dat men het Frans in Wallonië spreekt en dat zoiets nooit zal veranderen. Et si ca te plait pas, on te le fera comprendre autrement!8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 17:20   #4
Wallonië Vlaams!
Vreemdeling

Standaard

Zelf ben ik voor de 1e optie, en als die faalt de 3e en 2e in die volgorde.
Oud 24 februari 2005, 17:31   #5
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

misschien een "verdeel en heers" principe, en de tegenstanders van de PS helpen????

Laatst gewijzigd door rodeo : 24 februari 2005 om 17:31.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 17:34   #6
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
misschien een "verdeel en heers" principe, en de tegenstanders van de PS helpen????
Nee, de Walen moeten zo'n zieligen laten begrijpen dat hun voertaal het Frans is en dat er NIETS in Wallonië is te vervlaamsen. Wallonië is Franstalig landgebied. Punt aan de lijn.
Oud 24 februari 2005, 17:36   #7
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Nee, de Walen moeten zo'n zieligen laten begrijpen dat hun voertaal het Frans is en dat er NIETS in Wallonië is te vervlaamsen. Wallonië is Franstalig landgebied. Punt aan de lijn.
uiteraard, maar topicstarter lijkt me een onnozelaar te zijn
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 17:39   #8
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
uiteraard, maar topicstarter lijkt me een onnozelaar te zijn
Uiteraard.
Oud 24 februari 2005, 18:11   #9
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Wallonië beschaven? Bah, welke Vlaming gaat daar zijn handen aan vuil maken. Men zou beter van Wallonië een natuurreservaat maken.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 18:17   #10
Wallonië Vlaams!
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Wallonië beschaven? Bah, welke Vlaming gaat daar zijn handen aan vuil maken. Men zou beter van Wallonië een natuurreservaat maken.
Waar blijf je dan met de Walen?

Misschien is het een idee om elk Vlaams gezin een pleegwaal te geven, die dan bij hen thuis komt kuisen enzo, zodat die mensen zelf meer kunnen werken en onze economie erop vooruitgaat!
Oud 24 februari 2005, 18:23   #11
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien is het een idee om elk Vlaams gezin een pleegwaal te geven, die dan bij hen thuis komt kuisen enzo, zodat die mensen zelf meer kunnen werken en onze economie erop vooruitgaat!
Geen idee, maar ik vind alvast, dat een safaritreintje dwars door Wallonië veel succes gaat hebben.
Oud 24 februari 2005, 18:23   #12
jugie
Vreemdeling

Standaard

Zelf woon ik niet meer in Belgie (ben naar Italie gevlucht).
Waar ik vroeger woonde, zag men de Franstalige opmars, en kon men er spijtig genoeg niets aan doen,( door de lakse politiek van het Vlaamse parlement, en de hoop dat dat zou veranderen had ik al lang opgegeven.)

Probeer die politiekers eens duidelijk te maken dat de rand rond Brussel al verloren is!!!
Ga eens naar de Carrefour in Kraainem en probeer eens Vlaams te spreken. ( dat is verdorie een VLAAMSE gemeente) en als je hiervoor niet het minste Vlaamse nationalisme kan terugvinden, heb je geen zelfrespect.
(Nationalisme is de meest natuurlijke drang die in elk land leeft, in Vlaanderen wordt dat door sommigen precies als negatief beschouwd. )

Brussel en omstreken is al verloren.
En als de politiekers zo blijven voortdoen zal Vlaanderen op korte termijn historie zijn.
BHV zal weeral de zoveelste flop worden op rij. de Vlamingen zullen weer het onderspit delven aan Monsieur PS.
Ge moogt lachen met die 'visiteur van de bars in st-jos' (ELIO DE RAPPE),maar hij heeft spijtig genoeg de touwtjes in handen.
jugie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 18:24   #13
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik sta versteld van u briljantheid.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 18:28   #14
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jugie
Zelf woon ik niet meer in Belgie (ben naar Italie gevlucht).
Waar ik vroeger woonde, zag men de Franstalige opmars, en kon men er spijtig genoeg niets aan doen,( door de lakse politiek van het Vlaamse parlement, en de hoop dat dat zou veranderen had ik al lang opgegeven.)

Probeer die politiekers eens duidelijk te maken dat de rand rond Brussel al verloren is!!!
Ga eens naar de Carrefour in Kraainem en probeer eens Vlaams te spreken. ( dat is verdorie een VLAAMSE gemeente) en als je hiervoor niet het minste Vlaamse nationalisme kan terugvinden, heb je geen zelfrespect.
(Nationalisme is de meest natuurlijke drang die in elk land leeft, in Vlaanderen wordt dat door sommigen precies als negatief beschouwd. )

Brussel en omstreken is al verloren.
En als de politiekers zo blijven voortdoen zal Vlaanderen op korte termijn historie zijn.
BHV zal weeral de zoveelste flop worden op rij. de Vlamingen zullen weer het onderspit delven aan Monsieur PS.
Ge moogt lachen met die 'visiteur van de bars in st-jos' (ELIO DE RAPPE),maar hij heeft spijtig genoeg de touwtjes in handen.
En dan nog eens elk jaar miljoenen aan dat gespuis geven! Wat zitten er toch vele domme kloten tussen de Vlamingen.
Oud 24 februari 2005, 18:57   #15
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ik heb je dat nog eens gevraagd, nu een antwoord graag:
Waarom mag er in Wallonië niet vervlaamst worden maar wel in Vlaanderen verfranst worden? Valt me wel op vanaf dat zo'n onnozelaar als Wallonië Vlaams zijn fanatieke zever over Wallonië vervlaamsen komt uitslaan dat de Walen of franskiljons hier meteen op reageren dat Wallonië nooit en niet mag vervlaamsen terwijl ze zaken als faciliteiten in Vlaanderen doodnormaal vinden.
Selectieve verontwaardigheid? Enig idee waarom meer en meer Vlamingen willen scheiden? Moesten jullie eens van ingesteldheid veranderen dan kan jullie geliefde België blijven voortbestaan.
Oud 24 februari 2005, 19:26   #16
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik heb je dat nog eens gevraagd, nu een antwoord graag:
Waarom mag er in Wallonië niet vervlaamst worden maar wel in Vlaanderen verfranst worden? Valt me wel op dat de Walen of franskiljons hier meteen op reageren dat Wallonië nooit en niet mag vervlaamsen terwijl ze zaken als faciliteiten in Vlaanderen doodnormaal vinden.
Selectieve verontwaardigheid?
Voila. Zo simpel is het.

Voor wat Everytime doet hebben we in het 'Vlaams' (van het woord alleen moet hij ongetwijfeld gruwen) een schoon woord: "hypocrisie".
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 19:34   #17
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Gek, totaal gek

Richt dan een missiepost op in Wallonië hé, ga de kleine waaltjes beschaven als je dat dan nodig vindt.
Instromaniac, ik denk dat deze topic gewoon humor is.
Oud 24 februari 2005, 19:38   #18
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Instromaniac, ik denk dat deze topic gewoon humor is.
Dit is al het derde topic van deze aard dat hij post. In de eerste vroeg ik hem of dit voor te lachen was, maar zo te zien meent hij het serieus of houdt hij vol aan een flauwe grap. Ik hoop het laatste want als je zo'n dingen serieus meent zou je beter in dienst treden bij Bin Laden of forummoderator worden op stormfront.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 24 februari 2005 om 19:38.
Oud 24 februari 2005, 19:39   #19
groene flamingant
Banneling

Standaard

Misschien kunnen de bemanners van de nog op te richten missiepost, naast het aanbieden van zaken als voedselhulp en het aanleren van eenvoudige ambachten, de symathie die ze hierdoor bij de plaatselijke bevolking opwekken ook gebruiken om de Vlaamse taal aan te leren en de basisbeginselen van de superieure Vlaamse cultuur bij te brengen.

Wanneer Wallonië dan, binnen pakweg 100 jaar, op hetzelfde beschavingsniveau komt als Vlaanderen zal de Vervlaamsing van Wallonië een feit zijn.
Oud 24 februari 2005, 19:42   #20
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Ik kies de 1e optie. De verdeel en heers strategie lijkt me wel wat. De bestuurders zijn vVlaams en kennen frans. Verder melken we wallonië even stevig uit. Kwestie van die verloren miljarden terug te winnen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be