![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens mij kan niemand het bestaan van Formule 1 rechtvaardigen.
-De baas van Formule 1 (Bernie Ecclestone) bezit meer dan 2 miljard Euro. Dat is onrechtmatig verdient. -Formule 1 piloten verdienen ook veel te veel geld. -Formule 1 is erg milieuvervuilend en energieverspillend. Niet alleen de trainingen en wedstrijden, ook het transport van die racewagens. -Formule 1 pistes nemen te veel plaats in, terwijl er schaarste is aan natuur. -Formule 1 maakt veel reclame voor luxedingen, in het bijzonder dodelijke sigaretten. Eigenlijk moeten we zeker Formule 1 afschaffen omdat dat zowat de ergste vorm van luxe denkbaar is. En Ecclostone en vele piloten zijn te hebzuchtig (als je ziet wat Ecclostone heeft: een yacht, een privéjet,...) en zouden hun rijkdom moeten wegschenken. Zoniet zijn ze medeverantwoordelijk armoede, want ze zijn nalatig terwijl ze kunnen handelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() auto sport is totaal nutteloos, maarja, voetbal in competitie zoals we dat nu kennen is dat ook
het volk heeft zijn opium nodig ey, anders gaan ze te rap revolten in brussel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Schaf dan ook maar tennis/wielrennen/atletiek enz af ... bij zo'n inspanningen verbruik je aardig wat zuurstof ... en dat gewoon voor "spelen", niet eens voor "brood".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu, als jullie kritiek zouden hebben op de reclame bij die sporten, of de hoge verloningen van die topsporters, dan juich ik dat toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom denk jij dat ik jaloers ben? Volgens mij kun jij dat echt niet weten. En als je dat niet kon weten, dan is het immoreel om mij daarvan te beschuldigen, want het is namelijk niet waar, dus het is een onterechte beschuldiging.
Citaat:
En ik heb nog tegenwerpingen: ja, onze motoren zijn efficienter geworden, maar toch stijgt de CO2 uitstoot van het wegverkeer en toch kunnen we dat gemakkelijk reduceren. Namelijk door lichtere wagens met lager vermogen. Meeste auto's hebben onnodig hoog vermogen om bv. 180 km/u te rijden en snel op te trekken. Dat is voor niets nodig, maarrr... zorgt wel voor extra verbruik. Ik denk dat dit voldoende aantoont dat we formule 1 niet nodig hebben om zuiniger te rijden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met excuses voor deze immorele beschuldiging. ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() en het povere Wallonie kan dat organiseren ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Kort samengevat: cafépraat als gevolg van jaloezie op het vermogen van rijders en bazen.
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sommige piloten, de beste wilt ge zeggen. Maar goed gij zijt misschien niet de beste werknemer maar ik vind ook dat gij teveel verdient. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk al naar Formule 1-wedstrijden op TV toen je nog kon meedoen met een overjaars tweedehands chassis, een standaard Ford Cosworth-motor en een standaard Hewland-versnellingsbak, toen een 'hospitality unit' nog gewoon een caravan van de teambaas was, een bescheiden brouwerij als Belle-Vue nog in staat was een heel seizoen lang op te treden als hoofdsponsor van een Formule 1-team en de rijders zelfs de avond voor een Grand Prix nog wel eens de bloemetjes durfden buiten zetten. Het kan misschien wel jammer klinken dat de sport door de mondialisering zo'n hoge vlucht genomen heeft en dat de charme en het amateurisme van weleer verdwenen zijn, maar mijn voorliefde voor F1 is nog altijd even groot als in mijn kinderjaren. Je gaat als vroege informaticapionier je computer toch ook niet gaan buiten gooien omdat een zekere Bill Gates ondertussen de markt helemaal ingenomen heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welke andere nuancering moet ik nog aanbrengen? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Formule 1 is inderdaad voor een niet-fan gemakkelijk onnozel te noemen, onbegrijpbaar, asociaal, snobberig, arrogant en milieuonvriendelijk.
Maar dan denk ik al vlug bij mezelf: juist door al die punten is het zo beperkt. Zoals al aangehaald is formule 1 een continu vat vol technologieontwikkeling dat zijn positieve invloed heeft op het 1000000000.... x groter en vervuilender normaal verkeer. En dat zijn nu net u en ik, elke dag weer opnieuw. Ik twijfel wat meer over motorcross, rally en parijs-dakar toestanden.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 maart 2009 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Renesse;4034396]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Per slot van rekening is ook dit weer een branche met een handvol gestelde (goed verdienende) lichamen tegenover duizenden als niet miljoenen tewerkstellingen. Ik vermoed dat popsterren, topsportlui, topwetenschappers... in het algemeen door u ook als onethisch worden beschouwd, zonder ook maar eens hun nut, plaats en invloed te bestuderen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 maart 2009 om 15:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=monza;4034410]
Citaat:
Citaat:
Citaat: