![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft een kind recht op een moederfiguur ? sorry dat ik het 2 keer moet vragen. | |||
een kind heeft recht op een moeder (en dus ook een moederfiguur) en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
17 | 36,17% |
een kind heeft recht op een moeder (en dus ook een moederfiguur) en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
11 | 23,40% |
een kind heeft geen recht op een moeder, wel op een moederfiguur en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
een kind heeft geen recht op een moeder, wel op een moederfiguur en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
een kind heeft geen recht hierop, op geen van beide en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,02% |
een kind heeft geen recht hierop, op geen van beide en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
ik heb geen mening, en ik ben geen VB'er |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,26% |
ik heb geen mening, en ik ben wel VB'er |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,13% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() de vraag spreekt voor zich denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() http://forum.politics.be/showthread....62#post1005962
voor extra info, zie deze thread, het 809de en 810de bericht op de 41ste blz van die discussie. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 28 maart 2005 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het is natuulijk louter toeval dat je deze poll anoniem maakte... Komaan zeg... Intellectuele eerlijkheid, wel eens van gehoord?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik voel me gediscrimineerd, mijn partij staat er niet bij
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van welk verdiep ben je gevallen Melf?
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Er is 1 poll die anoniem is, en deze is dat niet omdat u anders gaat zeggen dat alle VB'ers opzettelijk op de 1ste optie hebben gedrukt, gewoon om u wat te kloten.
Dat argument wilde ik vermijden dus u kan het nachecken. mvg.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ik heb niets tegen homosexuelen, ze zijn zo geboren en kunnen niet anders. Van mij mogen ze trouwen en doen wat ze maar willen... Maar kinderen adopteren mogen ze NIET.. Een kind heeft recht op moederfiguur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erg "wetenschappelijk" hoor, die methodes die jij hanteert... ![]() Bon, deze poll is zo mogelijk nog minder waard dan de vorige en die was al van nul en generlei waarde...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Wat heeft dat VB-gedoe er mee te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo een kind zal zeker op school gepest worden. En geen klein beetje ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() maar nu effe serieus:
ik vind de vraag nogal onduidelijk, want wreed interpreteerbaar. een kind heeft recht op een moeder en een moederfiguur. maar wie zegt dat die twee altijd samenvallen? de moederfiguur kan evengoed oma zijn, een oudere zus of een leerkracht. het kan zelfs een heterosexuele of homosexuele vrouw zijn, een heterosexuele of homosexuele man. daar komt nog eens bij dat het in de werkelijkheid helaas niet eens over een "recht" gaat, want door omstandigheden kan een kind zonder "moeder" vallen (afgestaan voor adoptie, moeder overleden, een moeder die mishandelt...) en bovenal: je kiest het gezin niet waarin je grootgebracht wordt. een moeder en een vader hebben betekent niet dat er een moeder- en/of vaderfiguur aanwezig is. je kan dus onmogelijk beroep doen op dat "recht", waardoor ik eigenlijk moet vaststellen dat de vraag eerder onzinnig is.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread...962#post1005962 zie deze thread, het 809de en 810de bericht op de 41ste blz van die discussie. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 28 maart 2005 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij ging het om DEZE stelling van Raf, Citaat:
En welke vorm, tante, oma, moeder, een pleegouder, de vader, ... die moederfiguur aanneemt is (even) niet het discussiepunt. Dat je onmogelijk beroep kunt doen op dat recht is een interessant punt, en volgens mij nog bediscussieerbaar, maar dat wil niet zeggen dat het recht niet zou kunnen bestaan. En een meerderheid vindt blijkbaar dat dat recht WEL bestaat. Ander voorbeeldje : Afrikaantjes in pakweg Ethiopië of Darfour hebben recht op onderwijs, zoals alle kinderen ter wereld. Die kunnen dat ook niet afdwingen daar ze in een regio zitten ... nou ja ik denk dat de situatie wel gekend is. Maar dat ze dit niet kunnen afdwingen wil toch niet zeggen dat ze dat recht kwijt zouden zijn ??? mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 29 maart 2005 om 00:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet omdat ze er gemiddeld meer mee geconfronteerd worden dan andere jongeren ? pleit dat net niet TEGEN u stelling Raf ? mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
bovendien is dat pestgedoe eigenlijk een non-argument. wij moeten namelijk onze kinderen maar eens leren dat ze andere kinderen niet moeten pesten omdat ze 2 mama's of 2 papa's hebben. de fout ligt bij dat pesten niet bij de homo-ouders, wel bij de hetero-ouders die hun kind blijkbaar geleerd hebben dat een kind met 2 papa's abnormaal is en dat ze tegen abnormale kinderen rot moeten doen. en nee, een kind moet geen moederfiguur hebben. een kind kan perfect groot worden zonder een moeder in huis. als kind van een éénoudergezin kan ik je vertellen dat de liefde van 1 ouder voldoende is. indien je zegt dat kinderen het recht hebben op een moederfiguur, zeg je eigenlijk dat kinderen waarvan de moeder overlijdt bij hun vader moeten weggehaald worden om ze dan te droppen bij een pleeggezin met mama en papa. mij lijkt het echter beter om een kind waarvan de moeder overlijdt bij zijn vader te laten, in zijn vertrouwde omgeving, om het drama samen te verwerken. de maatschappij heeft ons aangeleerd dat je best een mama, een papa, 2 kindjes en een hond hebt. alhoewel anderssamengestelde gezinnen tegenwoordig een realiteit zijn, durven sommigen blijkbaar nog steeds niet buiten dat aangeleerde hokje denken. |
|
![]() |
![]() |