![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
|
![]() Blijkbaar heeft een leuvens onderzoek uitgewezen dat bussen het milieu en file probleem niet oplossen (alleen in desteden zouden bussen een kleine bijdragen kunnen leveren) sterker nog zij zouden het milieu sterker vervuilen. In het nieuws op de vrt was hierover reactie van steve stevaert wie het onderzoek afdeed als nonsens en de uitvoerders daarbij blijkbaar als belachelijk beschouwt. Maar als dit klopt dan is dit wel het signaal om zo snel mogelijk de gratis bussen op te doeken, we weten al dat ze super veel belastingsgeld kosten als ze dan ook nog eens sterk milieuvervuilend zijn en de files niet oplossen waarom zouden er dan in godsnaam nog van deze bussen moeten rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() al eens achter een uitlaat van zo'n stinkende en dampende gele stadsbus met dieselmotor gehangen ?!
dan snap je het wel !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 15 maart 2005 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
|
![]() Oke,maar als je de gratis bussen zou opdoeken gaan ze weer meer de auto nemen.Zo is het altijd wel wat.
Ze moeten meer werk maken om de mens op scooters of brommers te krijgen om korte uitstapjes te doen.Is zeer goed tegen fileleed en milieuvreindelijker.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Citaat:
De enige reden om pro gesubsidieerde bussen te zijn (als ze niet gesubsidieerd zijn en toch veel rijden en dus veel gebruikt worden) kan dus enkel sociaal zijn. En in dat geval moet je je afvragen of we met die 100 euro per vlaming aan de lijn elk jaar niet beter investeren in wat scooters voor de armen en taxi's voor de gepensioneerden.
__________________
[SIZE=1] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Als ik gene auto wil kopen omdat een auto toch maar geldklopperij is door de staat (zeker omdat ge als student in een stad woont en zelden ver weg moet) MOET er een goedkoop alternatief zijn.
De bus heeft dus wel degelijk een functie. We zijn niet allemaal fils a papa die met de dikke bmw van thuis rondtoeren..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
|
![]() De zgn. gratis bussen in Hasselt dienen uitsluitend om campagne voor Stevaert te voeren. Ze vervoeren nu voornamelijk mensen die vroeger ofwel thuis bleven ofwel met de fiets of te voet gingen. Het autoverkeer is niet gedaald en de verkeersdrukte is toegenomen mede door het groter aantal bussen.
Vergeet vooral niet dat het hoofd van de lijn, Ingrid Lieten, van socialistische huize is en sinds kort ook de NMBS een SP-er, Jannie Haek, als baas heeft. Met Landuyt die de boetes bepaalt, lees verhoogt, hebben ze dus onze ganse mobiliteit in handen. En dan vergat ik Casaer nog, de SP-specialist op het gebied van straatraces. Het zal wel dat el stevo niet gelukkig is met deze studie. Verkeer is zowat het enige waar de SP nog over praat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
|
![]() Citaat:
En heb je gegevens die aantonen dat het verkeer is toegenomen ? (want anders kan je voor hetzelfde geld zeggen dat er nu een aantal mensen die vroeger met de auto reden nu de gratis bus nemen, waardoor er juist extra bewegingsruimte komt voor de andere chauffeurs ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
|
![]() Er bestaan katalysatoren voor auto's.
Waarom maakt me die niet verplicht ? Waarom investeert men niet in verdere ontwikkeling hiervan zodat we toch mobiel kunnen blijven en het millieu niet beschadigen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
|
![]() Citaat:
onderzoek naar schonere auto's gebeurt volop. En ze zijn al een ferm pak properder geworden dan pakweg 10 jaar geleden. Alleen neemt het aantal auto's zo snel toe, dat het effect van de schone wagens teniet gedaan wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
![]() Citaat:
__________________
[SIZE=1] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
|
![]() Citaat:
De toename van het verkeer constateer ik zelf. Misschien niet wetenschappelijk maar voor mij volstaat het. Met wat moeite kan ik wel enkele categorieën bedenken die de auto laten staan : ouderlingen om gezondheidsredenen en ingetrokken rijbewijzen. Voor het overige moet u zich er niet veel van voorstellen. De meesten die voorstander zijn van meer en beter openbaar vervoer zijn dit in de hoop dat andere mensen er gebruik van zullen maken zodat ze zelf vlotter met de auto doorkunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
|
![]() Ik was de waanzin beu en ben al tien jaar aan het treinen naar het werk.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
[size=2]wagenpark 1996 : 5.230.000 wagenpark 2004 : 6.061.000 De stijging van het wagenpark is een landelijke evolutie. Maar sde vraag kan en mag gesteld worden, of die toename niet nog groter zou geweest zijn als er géén gratis bussen zouden zijn ... [/size][/size] Laatst gewijzigd door jules : 15 maart 2005 om 23:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Berichten: 654
|
![]() Mijn gezond verstand zegt dat een bus met gemiddeld twintig inzittenden nog altijd milieuvriendelijker is en minder plaats inneemt dan twintig auto's. Ik wil wel eens een link zien naar dat onderzoek. Vooral nu er innovaties aan de gang zijn inzake aandrijving op alternatieve milieuvriendelijke brandstof voor bussen zou het milieuprobleem nog meer ingeperkt moeten worden.
Daar komt nog bij dat het openbaar vervoer veiliger is waardoor autoverzekeringen goedkoper kunnen en er minder aan de ziekenkas gezeten moet worden. Als er minder files zijn kan het goederentransport over de weg ook nog eens veel goedkoper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
|
![]() gratis bussen allemaal goed en wel, maar een los ticketje in Brugge kost nog altijd 1€ en een tienrittenkaart kost 7,50€.. toch vreemd dat dat gratis vervoer enkel in Limburg kan. blijkbaar volgt SStevaert toch ook het principe "Eigen Volk Eerst"..
__________________
God save the king, 'cause no one else will -- Blackadder |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Berichten: 654
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
|
![]() Citaat:
__________________
God save the king, 'cause no one else will -- Blackadder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Berichten: 654
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
|
![]() ... biodiesel... waterstof... electriciteit...
Waarom niet in België? ... geen accijnzen (of toch véél minder als op fossiele brandstoffen) en dus minder inkosten voor de staat en daarom... nog niet verkrijgbaar in België. Hieronder kleine voorstelling van biodiesel (koolzaadolie): Een eenvoudige chemische bewerking verandert koolzaadolie in biodiesel. Dit proces heet omestering. Een hectare koolzaad levert 1200 liter koolzaadolie en dat komt overeen met 1300 liter biodiesel. Sinds 1991 wordt biodiesel in Duitsland geproduceerd en getest, ondermeer door de firma Oelmühle Leer Connemann Gmbh & Co te Leer/Ostfriesland. Connemann heeft aangetoond dat voertuigen die op biodiesel rijden een constante motorfunctie - en prestatie laten zien. Een motor op biodiesel slijt minder en loopt soepeler dan een motor op minerale diesel. Biodiesel onderscheidt zich op veel meer punten, zowel op praktijk/technisch als op milieugebied. Er zijn een groot aantal autofabrikanten die hebben reeds een vrijgave gegeven om biodiesel te gebruiken in hun dieselmotoren. Deze motoren hebben geen aanpassingen nodig. Het gaat o.a. om de verschillende type VW, Audi, Mercedes-Benz, BMW, MAN, Deutz deze lijst wordt per kwartaal langer. ![]()
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them (Paul Valery) |
![]() |
![]() |