![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Straffe koffie in "Recht van Antwoord"
Ik wil me niet uitspreken over de grond van de zaak, maar wat me vooral opviel in het programma 'recht van Antwoord'. Een drama voor het kind!... volgens Polspoel. Die band die men breekt met de echte moeder, kan men niet wettelijk waar maken... aldus Hemmerechts. Juridisch bijna niet haalbaar volgens ... strafpleiter Van Hende. Zijn dat nu diezelfde mensen die van de daken schreeuwen dat homo paren wel 'RECHT' hebben op kinderen. Dan hoor je ze niet over ...een drama voor het kind... de band met de moeder doorknippen.. enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net goed!
Een kind heeft de band met de buik waarin het gegroeid is. Enkel zij die dwalen verkondigen andere onzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want "adoptie voor holebi-koppels" en "draagmoederschap" zijn natuurlijk exact hetzelfde, nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de praktijk van draagmoederschap zou moeten verboden worden
zowel voor heteros als voor holebis het is wreed voor moeder en kind
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Die mensen moeten het zelf weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() De idee draagmoeder an sich is al niet normaal.
Ik kan begrijpen dat een koppel een kind wil. En liefst van hun 'eigen' natuurlijk. Maar er zijn grenzen, en als een koppel tesamen geen kind op de wereld kan zetten, is dat jammer. Wat is er mis met adoptie? Er zijn miljoenen kinderen die het slecht hebben en wachten op goede ouders, waarom die optie niet? Zoals al werd gesteld, de draagmoeder heeft een band, en vroeg of laat wil het kind toch weten wie 'de echte moeder' is. En dat Hemmerechts nu zou afkomen met die band die het wettelijk niet kan waarmaken, is inderdaad niet positief voor holibi-koppels die een kind willen adopteren. Daar had ze beter even nagedacht. Maar ja, van Hemmerechts is geweten dat ze enorm links is, dus soms is het realisme ver zoek bij haar.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Ik vind niet dat men draagmoeders moet verbieden maar een wet van maken die zoiets onmogelijk maakt om te zeggen "ik wil het kind niet afstaan".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de draagmoeder betaald voor de "opdracht?". Zo ja, er is een oudere wet die stelt dat mensen, ook babies dus,niet verhandeld mogen worden. Namelijk de wet tegen slavernij.
Langs de andere kant ,een contract is een contract. Maar in mijn ogen zijn beide partijen in de fout. Er zijn genoeg ouderloze kinderen, of sukkelaartjes die verstoten zijn.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Wedden dat dat kind een superlinkse homo wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() iedereen die vindt dat een moeder mag gedwongen worden om haar eigen kind af te staan IS een fascist
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 maart 2005 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Waarom spreken jullie niet over de ouderwens vanuit de rechten van het kind ?
Elk kind heeft recht op ouders zonder ouders blijven alle andere rechten van het kind een lege doos denk daar aub toch eens over na kinderloze ouders zouden eerder gedwongen moeten kunnen worden een adoptiekind te aanvaarden. Hoewel ik dat ook niet letterlijk bedoel... maar toch nog eerder dan dit... Iemand die perse het eigen kind wil.. en een kind met een andere bloedlijn minderwaardig vindt is echt een fascist - een racist.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 maart 2005 om 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |