Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2005, 18:22   #1
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard Rassenhaat bestaat niet? Lees dit:

http://forum.politics.be/showthread....4&page=1&pp=20
Oud 8 april 2005, 18:44   #2
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

ik zal de admins contacteren om de originele thread te deleten.
Het is nooit de bedoeling geweest om het zover te laten komen.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 19:01   #3
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ik zal de admins contacteren om de originele thread te deleten.
Het is nooit de bedoeling geweest om het zover te laten komen.
Volgens mij hoeft dat niet.

Tenslotte treft u geen enkele schuld. U heeft een tekst gepost en gevraagd wat anderen er van dachten. Misschien had u iets duidelijker moeten zeggen wat u er zelf van dacht, maar een halsmisdaad lijkt me dat niet.

Ik vond de hallucinante beweringen van sommige deelnemers heel revelerend en in deze (negatieve) zin dan ook nuttig.
Oud 8 april 2005, 19:16   #4
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Ik ga mezelf omtrent dit nog een laatste keer heel duidelijk maken.

Ik heb geen hallucinante beweringen geuit. De mensen wiens uitspraken heb gequoted, die zijn pas hallucinant.

In de VS worden profs ontslagen als ze anti-joodse elementen in hun lessen steken, journalisten moeten pro-Israel zijn of ze mogen hun biezen pakken, Sharon zelf zegt dat de VS in zijn binnenzak zit. En ga zo maar door.

Dat zijn hallucinante feiten ja.

Maar ik weet dat er mensen voor het gerecht worden gesleurd omdat ze vervelende dingen zeggen over het 'zelfuitverkoren ras', zelfs in de betrekkelijke anonimiteit van het net.

Punt.

Dit is het laatste wat ik er over zeg via dit medium. Er zijn andere kanalen ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 19:25   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik ga mezelf omtrent dit nog een laatste keer heel duidelijk maken.

Ik heb geen hallucinante beweringen geuit. De mensen wiens uitspraken heb gequoted, die zijn pas hallucinant.

In de VS worden profs ontslagen als ze anti-joodse elementen in hun lessen steken, journalisten moeten pro-Israel zijn of ze mogen hun biezen pakken, Sharon zelf zegt dat de VS in zijn binnenzak zit. En ga zo maar door.

Dat zijn hallucinante feiten ja.

Maar ik weet dat er mensen voor het gerecht worden gesleurd omdat ze vervelende dingen zeggen over het 'zelfuitverkoren ras', zelfs in de betrekkelijke anonimiteit van het net.

Punt.

Dit is het laatste wat ik er over zeg via dit medium. Er zijn andere kanalen ...
U heeft geen enkele van uw beweringen gestaafd, /\lcazar.

Wanneer men u vraagt uw vooroordelen hard te maken dan blijft het heel stil.

Welke prof werd ontslagen? Welke journalist "moest zijn biezen pakken"? Wat is de primaire bron voor de uitspraak van Sharon? En is iets waar omdat sharon "het zegt"?

Plus de vragen die in de andere thread gesteld en uiteraard nooit beantwoord werden.

Niet omdat ik u voor het gerecht ga slepen, maar omdat u geen enkel objectief feit kunt aanbrengen.

Wel de Protocollen ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 8 april 2005 om 19:28.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 19:28   #6
/\|cazar
Banneling

Standaard

Centrum voor gelijke kansen en Racismebestrijding.

Denkt u nu echt dat ik achterlijk ben ?

Hier lezen ook andere mensen mee hoor.

Toch wil ik dit nog even meegeven (verleiding is echt te groot )

Wednesday, October 3, 2001

[font=impact,helvetica bold,sans serif,arial][size=+3][What Ariel Sharon Said][/size][/font]

[font=Verdana,Geneva,Arial,Sans-Serif]Occupied Jerusalem: 3 October, 2001 (IAP) [/font]-- [size=+1]According to Israel radio (in Hebrew) Kol Yisrael, [Shimon] Peres warned [Ariel] Sharon Wednesday that refusing to heed incessant American requests for a cease-fire with the Palestinians would endanger Israeli interests and "turn the US against us." [/size]

At this point, a furious Sharon reportedly turned toward Peres, saying "every time we do something you tell me Americans will do this and will do that. I want to tell you something very clear, don't worry about American pressure on Israel, we, the Jewish people control America, and the Americans know it."

The radio said Peres and other cabinet ministers warned Sharon against saying what he said in public because "it would cause us a public relations disaster." (c) IAP News

Noot: ook de bbc heeft hier toen melding van gemaakt ... maar zoals gezegd, ik ben geen beroepsjournalist die voor de ogen van anderen onderzoekswerk in mooie kantlijntjes moet gieten, mijn werk is iets anders. Voor niks gaat de zon immers op.

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 8 april 2005 om 19:34.
Oud 8 april 2005, 19:39   #7
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Centrum voor gelijke kansen en Racismebestrijding.

Denkt u nu echt dat ik achterlijk ben ?

Hier lezen ook andere mensen mee hoor.

Toch wil ik dit nog even meegeven (verleiding is echt te groot )

Wednesday, October 3, 2001

[font=impact,helvetica bold,sans serif,arial][size=+3][What Ariel Sharon Said][/size][/font]

[font=Verdana,Geneva,Arial,Sans-Serif]Occupied Jerusalem: 3 October, 2001 (IAP) [/font]-- [size=+1]According to Israel radio (in Hebrew) Kol Yisrael, [Shimon] Peres warned [Ariel] Sharon Wednesday that refusing to heed incessant American requests for a cease-fire with the Palestinians would endanger Israeli interests and "turn the US against us." [/size]

At this point, a furious Sharon reportedly turned toward Peres, saying "every time we do something you tell me Americans will do this and will do that. I want to tell you something very clear, don't worry about American pressure on Israel, we, the Jewish people control America, and the Americans know it."

The radio said Peres and other cabinet ministers warned Sharon against saying what he said in public because "it would cause us a public relations disaster." (c) IAP News

Noot: ook de bbc heeft hier toen melding van gemaakt ... maar zoals gezegd, ik ben geen beroepsjournalist die voor de ogen van anderen onderzoekswerk in mooie kantlijntjes moet gieten, mijn werk is iets anders. Voor niks gaat de zon immers op.

Dit is inderdaad een (gezien het conflict), bijzonder geloofwaardige bron.
Ik ben ook niet echt verrast, want dit is wat steeds wordt geciteerd. Spijtig genoeg is er geen enkele primaire bron voor dit "bericht".

Maar daar het goed overeenkomt met uw vooroordelen staat u hier tegenover niet kritisch...

En vervolgt het CGKR niet mensen die oproepen tot discriminatie? Waarom vreest u het dan? Ben u dan voor discriminatie?

Laatst gewijzigd door Firestone : 8 april 2005 om 19:40.
Oud 8 april 2005, 19:46   #8
/\|cazar
Banneling

Standaard

Wat wil u eigenlijk voor primaire bron, firestone ?

Is de eerste scheet van jullie diamantengod ( cryptisch ) de primaire bron ?

n f o p a l - The Independent Palestinian Information Network
__________________________________________________ _______________
[font=Verdana][size=2]Sharon to Peres: "Don't worry about American pressure; we control America" [/size][/font]

[font=Verdana][size=2]Occupied Jerusalem: 3 October, 2001 (IAP News) [/size][/font]

[font=Verdana][size=2]An acrimonious argument erupted during the Israeli cabinet weekly
session last week between Israeli Prime Minister Ariel Sharon and
his foreign Minister Shimon Peres during which Sharon reportedly
yelled at Peres, saying "don't worry about American pressure, we
control America." [/size][/font]

[font=Verdana][size=2]According to Israel radio (in hebrew) Kol Yisrael, Peres warned
Sharon Wednesday that refusing to heed incessant American
requests for a cease-fire with the Palestinians would endanger
Israeli interests and "turn the US against us." [/size][/font]

[font=Verdana][size=2]At this point, a furious Sharon reportedly turned toward Peres,
saying "every time we do something you tell me Americans will do
this and will do that. I want to tell you something very clear,
don't worry about American pressure on Israel, we, the Jewish
people control America, and the Americans know it." [/size][/font]

[font=Verdana][size=2]The radio said Peres and other cabinet ministers warned Sharon
against saying what he said in public because "it would cause us
a public relations disaster." [/size][/font]

[font=Verdana][size=2](c) IAP News E-mails: [email protected] [/size][/font]

[font=Verdana][size=2]InfoPal - The Independent Palestinian Information Network
A subsidiary of PalVision Ltd., P.O.Box 25658, Nicosia, Cyprus
Telefax +44-870-131-2672,
Email: [email protected]
In Palestine:[email protected] [/size][/font]

Mail er eens naar.
Oud 8 april 2005, 19:49   #9
/\|cazar
Banneling

Standaard

Waar ik voor vrees ? Heel simpel.

Ik heb zelf weet van een vervolging van iemand die op een ander forum in Vlaanderenland ietsje ambetanter uitspraken deed over Joden, een Joodse advocaat heeft hem voor de rechter gesleurd. Een persoon die nooit aan de forumdiscussies deelnam.

Alleen woonde die persoon niet in Vlaanderenland ... Gelukkig voor hem.
Oud 8 april 2005, 19:49   #10
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik beweer dat Arafat een satanist was, en ik geef u als bron Debka of Arouz 7, gelooft u het dan?

(Voor alle duidelijkheid, ik beweer dat dus niet, hé.)

Laatst gewijzigd door Firestone : 8 april 2005 om 19:53.
Oud 8 april 2005, 19:51   #11
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is de eerste scheet van jullie diamantengod ( cryptisch ) de primaire bron ?
Wie is mijn/jullie diamantengod, en wat heb ik met diamanten te maken?

(Is er één vooroordeel waar u niet in gelooft ?)

Laatst gewijzigd door Firestone : 8 april 2005 om 19:54.
Oud 8 april 2005, 19:58   #12
/\|cazar
Banneling

Standaard

Die cryptische omschrijving kan je niet begrijpen, dus ga ik er niet dieper op in.

Ze zal wel begrijpbaar worden.

Lijstje dan maar ( is geen racisme dacht ik, nog aanzetten tot rassenhaat )

Citaat:
<LI>RICHARD BERNSTEIN jew Western Publishing. childrens books

<LI>STUART BLOOMBERG jew ABC Head of Entertainment Division.

<LI>PETER CHERNIN jew 20th Century Fox. dec. 1992 new CEO

<LI>MARTIN S. DAVIS jew Paramount Comm. CEO

<LI>BARRY DILLER jew 20th Century Fox. CEO

<LI>MICHAEL D. EISNER jew WALT DISNEY Co.

<LI>STEVEN FRIEDMAN jew NBC Executive Producer Nightly News. Hired may 1990 under G.E. (gentile) owned NBC.

<LI>LEONARD HARRY GOLDENSON jew ABC (Capital Cities ABC TV) (upto 1985. Thomas Murphy now CEO but with same Jewish management)

<LI>KATHERINE MEYER GRAHAM jew Newsweek, Washington Post. Daughter of Eugene Meyer.

<LI>PETER GUBER jew Columbia Pictures. 1989. Bought by SONY, Guber replaced Kaufman as CEO.

<LI>PETER KALIKOW jew New York Post. Real estate devloper.

<LI>PETER R. KANN jew Dow Jones, Wall St Journal, Barrons

<LI>VICTOR A. KAUFMAN jew Columbia Pictures. CEO

<LI>CHARLES KOPPELMAN jew EMI Records CEO

<LI>GARY HERSH jew Capitol Records CEO

<LI>GERALD LEVIN jew TIME/WARNER Comm. CO-CEO
.
<LI>ROBERT MAXWELL aka Ludvik Hoch jew. Daily News.

<LI>RONNESSEN jew MBS. Mutual Broadcasting SYS.

<LI>SAMUEL NEWHOUSE russian jew Random House, Advanced Publications, Newhouse Broadcasting, (CTV), New Yorker Vogue, Mademoiselle, Glamour, Vanity Fair, HQ, Bride's, Gentleman's Quarterly, Self, House & Garden. Newspapers & mags.

<LI>MICHAEL OVITZ jew Media magnate.

<LI>WILLIAM S. PALEY russian jew CBS CEO & founder of CBS. 1927. 1983 Partially retired.

<LI>SUMNER M. REDSTONE jew Viacom MTV Nickelodeon QVC. CEO.

<LI>STEVEN J. ROSS jew TIME/WARNER Comm. CEO.

<LI>JEFF SAGANSKY russian jew CBS Head Entertainment Division.

<LI>DAVID SARNOFF russian jew RCA NBC head entertainment div.

<LI>ROBERT SARNOFF russian jew RCA NBC CEO (son of D. Sarnoff). RCA and NBC were bought by G.E. in 1986 but Jewish management still exists.

<LI>MICHAEL P. SCHULHOF jew SONY. Vice chairman.

<LI>RICHARD SNYDER jew Simon & Schuster.

<LI>LEONARD STERN jew VILLAGE VOICE. HARTZ pets supply.

<LI>ROBERT STRAUSS jew Large investor, President Bush's Moscow ambassador.

<LI>ARTHUR OCHS SULZBERGER jew New York Times, family circle. McCall's, M. Frankel, J. Lelyveld, J. Rosenthal - all Jews.

<LI>BRANDON TARTIKOFF russian jew Paramount pictures. Chairman.

<LI>LAWRENCE A. TISCH russian jew CBS CEO TV, theaters, hotels, insurance. (Before him was 1928 William S. Paley son of russian jews. Retired 1983.)

<LI>LEW WASSERMAN jew MCA Inc. CEO. 1991. Bought by SONY. but Wasserman still is CEO.

MORTIMER ZUCKERMAN jew US News and World Report, DAILY NEWS. New ceo.
Oud 8 april 2005, 19:59   #13
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er één vooroordeel waar u niet in gelooft
Ik heb geen vooroordelen, ik oordeel alleen maar.
Ik constateer.
Oud 8 april 2005, 20:05   #14
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen vooroordelen, ik oordeel alleen maar.
Ik constateer.
Oh neen. U bevestigt nogmaals dat u niet kritisch kunt denken en zich volledig laat leiden door uw vooroordelen.

Uw lijstje, wat probeert u daarmee aan te tonen?
Dat er Joden in bepaalde bedrijven aanwezig zijn? So what? Is dat verboden?

Hoe leidt u uit zo'n lijst Joodse controle af? Waar zijn de duizenden andere bedrijven? Waar zijn de vele andere verantwoordelijken van de geciteerde bedrijven?

Het is precies wat ik in de andere thread schreef.
Voor mensen met vooroordelen zoals u volstaat het ergens in een organigram een Jood tegen te komen om van dat bedrijf een Joods bedrijf te maken.

Op deze wijze zijn er inderdaad veel Joodse bedrijven ...
(En over de andere bedrijven zwijgt men uiteraard.)

U weet toch dat door selectief feiten te citeren men zowat elke stelling kan "bewijzen".

Laatst gewijzigd door Firestone : 8 april 2005 om 20:09.
Oud 8 april 2005, 20:12   #15
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Het valt me wel op dat diene Spielberg gene film meer kan maken zonder dat de nazi´s
de boeman spelen of zonder de verheerlijking van de immigrant.
Oud 8 april 2005, 20:40   #16
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Oh neen. U bevestigt nogmaals dat u niet kritisch kunt denken en zich volledig laat leiden door uw vooroordelen.

Uw lijstje, wat probeert u daarmee aan te tonen?
Dat er Joden in bepaalde bedrijven aanwezig zijn? So what? Is dat verboden?

Hoe leidt u uit zo'n lijst Joodse controle af? Waar zijn de duizenden andere bedrijven? Waar zijn de vele andere verantwoordelijken van de geciteerde bedrijven?

Het is precies wat ik in de andere thread schreef.
Voor mensen met vooroordelen zoals u volstaat het ergens in een organigram een Jood tegen te komen om van dat bedrijf een Joods bedrijf te maken.

Op deze wijze zijn er inderdaad veel Joodse bedrijven ...
(En over de andere bedrijven zwijgt men uiteraard.)

U weet toch dat door selectief feiten te citeren men zowat elke stelling kan "bewijzen".
U bewijst weeral eens uw sterkste kant, die ook in vele van uw andere posting naar boven kwam: mensen een etiquette opplakken: eerst is het conspirationist, nu weer is het niet kritisch denker ( look who's talking ), dan weer een bevooroordeelde ... het begint pathetisch te worden.

Er zijn in de States niet zoveel mastadonten in de media-wereld, firestone, zoals hierboven is voorgesteld. Het feit dat al hun chiefs joden zijn, is op zijn minst merkwaardig te noemen.

Als afsluitertje voor deze avond een stoute quote, ik heb hem niet zelf geschreven, dus mij treft geen blaam, noch doe ik er een oordeel over.

Het kan alleen maar de haat in een bepaald daglicht plaatsen.

Voor de rest: ik heb niets tegen wat voor ras dan ook, ik ben niet anti-joods, anti negro, anti weet ik wat.

Ik stel alleen maar rare dinges vast.

Citaat:
[size=+1]Benjamin Franklin
[/size][size=-2](This prophecy, by Benjamin Franklin, was made in a "CHIT CHAT AROUND THE TABLE DURING INTERMISSION," at the Philadelphia Constitutional Convention of 1787. This statement was recorded in the dairy of Charles Cotesworth Pinckney, a delegate from South Carolina.)[/size]
[size=+1]"[/size][size=-1]I fully agree with General Washington, that we must protect this young nation from an insidious influence and impenetration. The menace, gentlemen, is the Jews.
In whatever country Jews have settled in any great number, they have lowered its moral tone; depreciated its commercial integrity; have segregated themselves and have not been assimilated; have sneered at and tried to undermine the Christian religion upon which that nation is founded, by objecting to its restrictions; have built up a state within the state; and when opposed have tried to strangle that country to death financially, as in the case of Spain and Portugal.
For over 1,700 years, the Jews have been bewailing their sad fate in that they have been exiled from their homeland, as they call Palestine. But gentlemen, did the world give it to them in fee simple, they would at once find some reason for not returning. Why? Because they are vampires, and vampires do not live on vampires. They cannot live only among themselves. They must subsist on Christians and other people not of their race.
If you do not exclude them from these United States, in their Constitution, in less than 200 years they will have swarmed here in such great numbers that they will dominate and devour the land and change our form of government, for which we Americans have shed our blood, given our lives our substance and jeopardized our liberty.
If you do not exclude them, in less than 200 years our descendants will be working in the fields to furnish them substance, while they will be in the counting houses rubbing their hands. I warn you, gentlemen, if you do not exclude Jews for all time, your children will curse you in your graves.
Jews, gentlemen, are Asiatics, let them be born where they will nor how many generations they are away from Asia, they will never be otherwise. Their ideas do not conform to an American's, and will not even thou they live among us ten generations. A leopard cannot change its spots. Jews are Asiatics, are a menace to this country if permitted entrance, and should be excluded by this Constitutional Convention.
[/size][size=+1]"[/size]
[size=-1]Benjamin Franklin
[/size]
Oud 8 april 2005, 20:44   #17
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Met die lijstjes kwamen ze op Stormfront ook elke keer op de proppen tijdens een discussie over joden. Als ik dan een lijstje postte met bekende Christenen op hoge posities, werd er geroepen dat dat niet hetzelfde was. Old boys netwerkjes bij de Christenen zijn schijnbaar niet hetzelfde als joodsche clubjes.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 20:47   #18
/\|cazar
Banneling

Standaard

Nog erger ... ze lopen door elkaar ...
Oud 8 april 2005, 21:09   #19
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog erger ... ze lopen door elkaar ...
U heeft uiteindelijk niet één van uw beweringen hard kunnen maken.

U citeert gewoon andere mensen die dezelfde haat dragen.

Uw lijstes (of moet ik zeggen waar u ze heeft geplukt) bewijzen inderdaad niets, zoals hierboven aangegeven.

Maar ja, u vindt bewijzen, ratio, net verdacht, hé? Ook in andere discussies is mij dat opgevallen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 8 april 2005 om 21:10.
Oud 8 april 2005, 21:15   #20
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ja, u vindt bewijzen, ratio, net verdacht, hé? Ook in andere discussies is mij dat opgevallen.
Weeral dat pathetisch be(ver)oordelend toontje. Heb ik ergens gezegd dat ratio verdacht is ? Wel wel wel ...

Weet je wat, zal ik jouw handje vasthouden en zullen we alle ceo's gaan opzoeken en vragen of ze er werkelijk ceo zijn.

Zullen we dan doorreizen naar Israël en aan Sharonneke vragen of hij werkelijk de VS in zijn binnenzak heeft.

Kijk, firestone, als je van alles het primaire wil hebben, dan moet je ook alles wat je weet verwerpen, want van niets dat je geleerd hebt, weet je dat het primair is.

Selectief redeneren noemt men zoiets.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be