Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2005, 09:39   #1
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard Na De Gucht, 'Onze' Premier

Citaat:
Premier: "B-H-V is niet mijn probleem"

Premier Guy Verhofstadt (VLD) wil geen
tijdschema voor de splitsing van Brus-
sel-Halle-Vilvoorde opleggen.

"Het dossier B-H-V is mij absoluut geen
regeringscrisis waard", zegt de premier
in De Standaard.

"Elk klein kind ziet dat de Vlamingen
zich in een heel slechte onderhande-
lingspositie hebben vastgezet. Wij
vragen iets en hebben er een tijdsli-
miet opgeplakt. De Franstaligen vragen
niets. Dus hebben we onevenwichtige
onderhandelingen."

Verhofstadt wil dat het Forum nu oplos-
singen zoekt. "B-H-V is niet meteen
mijn probleem."

bron: vrtnieuws.net
We zullen er maar niet meer op hopen zeker.. Achja 1 lichtpuntje na de volgende verkiezingen zal de VLD overal zwaar achteruitgaan. Bezie dit als de laatste levensstrijd van een stervend dier.

Laatst gewijzigd door Nitroke : 11 april 2005 om 09:43.
Nitroke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 09:45   #2
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

lichtpuntje dat VLD achteruit gaat?
zouden ze nog bestaan na de volgende verkiezing?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 10:17   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
We zullen er maar niet meer op hopen zeker.. Achja 1 lichtpuntje na de volgende verkiezingen zal de VLD overal zwaar achteruitgaan. Bezie dit als de laatste levensstrijd van een stervend dier.
Hahahaha! Waarom denk je dat? Denk je dat er ook maar één flamingant op de VLD gestemd heeft op 2004, of 2003?? Misschien owv hun Vlaamse verwezenlijkingen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 10:23   #4
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Dat de VLD alweer plat gaat liggen voor de franstaligen is heel logisch. Ze doen alles om aan de macht te blijven. Na eerst hun programma volledig verloochend te hebben gaan ze nu een volgende troef uitspelen nl. de Vlamingen in hun hemd zetten.

Laatst gewijzigd door Geertje : 11 april 2005 om 10:24.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 11:04   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkelijk wraakroepend nadat hun voorzitter het Vlaams regeerakkoord mee had ondertekend.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 11:07   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar welke stemmen kan de VLD dan verliezen?? Die van de vele flaminganten die in 2003 en 2004 op de VLD stemden vanwege het confederalisme?? Geloof me vrij, er is geen énkele flamingant die nog op de VLD stemt sinds 1999
Oud 11 april 2005, 11:14   #7
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Maar welke stemmen kan de VLD dan verliezen?? Die van de vele flaminganten die in 2003 en 2004 op de VLD stemden vanwege het confederalisme?? Geloof me vrij, er is geen énkele flamingant die nog op de VLD stemt sinds 1999
Dus als ik je logica volg, zijn het enkel de flaminganten die onrecht aanklagen en alle anderen zijn het volmondig eens met de niet-spltising van BHV welke o.a. als gevolg heeft dat een ambulance met onkundig Nederlands personeel in Vlaamse gemeenten gewoon mensen laten sterven als gevolg van de niet-splitsing !
Oud 11 april 2005, 11:15   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook zeker niet op bub.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 11:16   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dus als ik je logica volg, zijn het enkel de flaminganten die onrecht aanklagen en alle anderen zijn het volmondig eens met de niet-spltising van BHV welke o.a. als gevolg heeft dat een ambulance met onkundig Nederlands personeel in Vlaamse gemeenten gewoon mensen laten sterven als gevolg van de niet-splitsing !
Zeg vriend, leest u wat ik schrijf? Ik zeg dat mensen die nu niet akkoord zijn met wat de VLD - vooral op communautair vlak - doet, er waarschijnlijk bij de vorige verkiezingen niet op gestemd hebben, en de VLD hun stemmen ook niet kan verliezen.
Oud 11 april 2005, 11:28   #10
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Arial Black]"Het dossier B-H-V is mij absoluut geen
regeringscrisis waard", zegt de premier
in De Standaard.
[/font]
Het toppunt van valsheid.

Hij doet nog erger of er [font=Arial Black]wel [/font]iets bestaat dat voor hem als machtsgeilaard een regeringscrisis waard is.

Maar ik lach mij nu al een breuk met de felheid waarmee de VLD in 2007 Vlaams Liberaal en Democratisch zal zijn.

Ik kan nu al de speeches lezen: " ja er zijn in het verleden fouten gemaakt. Te veel hebben wij (als brave kloten) ons laten in de hoek drummen door de Walen...maar dat, vrienden, zal met deze partij niet meer gebeuren hoor....nu gaan we resoluut voor Vlaanderen...op een democratische wijze...liberaal project (whatever that may be)...tegen verzuring...voor een aktieve welvaartsstaat...bla bla bla"

En weeral zullen een hoop onnozelaars hun hoop stellen op dit apocaliptische gewriemel van machtsgeile slangenlijven...
Oud 11 april 2005, 11:30   #11
Geertje

Standaard

Citaat:
Zeg vriend, leest u wat ik schrijf? Ik zeg dat mensen die nu niet akkoord zijn met wat de VLD - vooral op communautair vlak - doet, er waarschijnlijk bij de vorige verkiezingen niet op gestemd hebben, en de VLD hun stemmen ook niet kan verliezen.
Ik vrees dat ze zich hierin vergissen. Er waren verschillende kiezers die het niet meer eens waren met de VLD-politiek, maar op het laatste moment hebben ze dan toch maar op de VLD gestemd, vanwege hun (alweer loze) beloften. Maar een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen. Het laatste jaar vooral, zijn ze de twijfelende kiezer volledig aan het verspelen in hun drang om toch maar aan de macht te blijven.

Trouwens voor jou is me dunkt iedereen die Vlaams is en niet absoluut voor België EN de koning EN de terugkeer naar het unitarisme is, een flamingant.
Wat volgens mij een totaal verkeerd beeld is op de huidige toestand in België. De meesten zijn voor een behoud van België, maar ook tegen een terugkeer naar de oude toestand vooral zolang de arrogante toestand blijft bestaan waar franstaligen niet willen meewerken aan een eerlijk beleid, dus een eerlijk economisch beleid waar corruptie en misbruiken dienen aangepakt te worden.
Oud 11 april 2005, 12:05   #12
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alle vertrouwen dat het liberale project van de heer Coveliers dit wel zal doen. Coveliers zit al hard te lachen met alle stommiteiten die de VLD blijft opstapelen. Zijn partij zal de 5% grens gemakkelijk halen, VLD zal echter moeten zwoegen als ze zo verder doen
Oud 11 april 2005, 12:15   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hahahaha! Waarom denk je dat? Denk je dat er ook maar één flamingant op de VLD gestemd heeft op 2004, of 2003?? Misschien owv hun Vlaamse verwezenlijkingen?
Ik ken nochtans VLD-ers die Vlaamsgezind zijn.
De 'V' staat zelfs in hun partijnaam.

Burgermanifesten van Verhofstadt inzake recht op sessecie nooit gelezen, zeker?
Oud 11 april 2005, 12:21   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
26/1/2005

Commentaar: Netelig
Ach, een probleem waar niemand van wakker ligt. Een Vlaams symbooldossier met een hoog IJzerbedevaart-gehalte. Het vraagt ,,vijf minuten politieke moed'' om het te regelen, hoopte Vlaams minister-president Yves Leterme niet eens zo lang geleden.
De eenvoudige waarheid is dat de splitsing van de kieskring en het gerechtelijke arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde al meer dan veertig jaar lang de politieke agenda domineert. Zeker wanneer het er echt om gaat spannen. Of in de geheime gangen onder het Belgische labyrint de institutionele atoombommen worden aangemaakt. Want het gaat inderdaad om meer dan het ordentelijke verloop van de kiesverrichtingen in een ingewikkelde kiesomschrijving. Het gaat hier in de eerste plaats om macht. En om angst. De Franstalige publieke opinie voedt de angst dat het einde van België in zicht is, zeer zorgvuldig. Want, zo heet het, na BHV volgt de splitsing van sociale zekerheid, gezondheidszorg en pensioenen. En dus van België.

Dat hoeft niet zo te zijn. In Vlaanderen is daar op dit ogenblik ook geen draagvlak voor. Wat niet wil zeggen dat BHV niet bij voorrang bij de hoorns moeten worden gevat. Naar de letter kan het niet simpeler. Het gaat hier in wezen om het ten uitvoer brengen van wat het arrest van het Arbitragehof zegt. Als de provinciale kieskringen behouden blijven, moet ook Vlaams-Brabant een eigen kieskring vormen. En kan in Kapelle-op-den-Bos niet langer voor Onkelinx of andere Franstalige kopstukken uit Brussel worden gestemd.

In de politieke cenakels nemen de spanning en de roep om een temporisering hand over hand toe. Begrijpelijk. Vertrouwen PS en MR elkaar nog? Riskeert Yves Leterme een kartelbreuk met de N-VA? Houdt de minister-president ermee op zich door Eric Van Rompuy te laten opjagen? Hoe lang kan CD&V federaal tegen paars tekeer gaan zonder op Vlaams niveau brokken te maken?

Het woord ,,prijs'' valt ook regelmatig. Moet dat ook weer? Aan wie moet die worden betaald? Aan Elio Di Rupo? Aan Elio Di Rupo (PS) én aan Reynders (MR)?

[size=4]Guy Verhofstadt erkende gisteren tijdens zijn toespraak voor koning en gestelde lichamen dat dit inderdaad een netelige kwestie is. De premier rekent op eenieders staatsmanschap. Op samenwerking en vertrouwen tussen alle regeringen, topministers en partijvoorzitters. [/size]

Wij ook.

Wij rekenen op het staatsmanschap van Guy Verhofstadt. Op het gezond verstand, ook van de Franstalige topbeslissers, om BHV voor eens en voor altijd te ,,trancheren''. Vlamingen en Franstaligen kunnen niet nog eens veertig jaar in de loopgraven doorbrengen. Kostbare tijd verliezend die onverwijld moet worden geïnvesteerd in sociaal-economische en maatschappelijke aandachtspunten. Dat terechte argument kan en mag evenwel niet worden ingeroepen om de kwestie BHV te minimaliseren, te banaliseren, op de lange baan te schuiven of er een soepel betaalmiddel van te maken.

Al diegenen die beweren dat niemand wakker ligt van BHV, moeten een ding goed beseffen. Wanneer de Vlaamse reflex van de Vlaamse partijen in de federale en de Vlaamse regering het opnieuw laat afweten, zal één partij waar iedereen wel van wakker ligt én van Brussel-Halle-Vilvoorde een separatistisch breekijzer heeft gemaakt, met het overgrote deel van de electorale winst gaan lopen.

Wat ons, uitgerekend tijdens het jubeljaar 175 België en 25 jaar (onafgewerkt) federalisme, pas echt een netelige kwestie lijkt.

door Mathias DANNEELS
Oud 11 april 2005, 12:24   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De premier rekent op eenieders staatsmanschap. Op samenwerking en vertrouwen tussen alle regeringen, topministers en partijvoorzitters.
Je moet maar durven als je er zelf zegt dat ' BHV niet jouw probleem is'.
Oud 11 april 2005, 12:24   #16
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

V van VLD
staat voor Verhofstadt,
niet voor Vlaams
Oud 11 april 2005, 12:26   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
V van VLD
staat voor Verhofstadt,
niet voor Vlaams
Jep.

En de 'L' staat voor Leugenaar en de 'D' voor Dienaar van de franstaligen.
Oud 11 april 2005, 12:29   #18
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

De vld, de schaamte voorbij (als dat nog maar enigzins kon). Bestaat er in Europa een partij die haar standpunten meer verloochende om aan de macht te blijven (reth.) ?
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 14:53   #19
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
"Ik vrees dat de Vlamingen zich het jongste jaar niet in de meest interessante onderhandelingspositie hebben gewrongen"
Om de vlaamse onderhandelingspositie wat te herstellen stelt Verhofstadt: ,,Het dossier B-H-V is mij absoluut geen regeringscrisis waard''!

FDF-voorzitter, Olivier Maingain, liet ondertussen weten dat hij de zaken vol vertrouwen tegemoet ziet: "De Franstaligen zijn nog nooit in zo'n gunstige positie geweest om het principe te weigeren." Volgens Maingain zijn de Vlaamse partijen immers niet bereid om de regering over het dossier B-H-V te laten vallen.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 15:41   #20
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of je nu voor of tegen de splitsing bent van BHV maakt niet uit. Het is een partij die je niet kan vertrouwen. Steeds grote beloftes doen en ze achteraf niet nakomen doet de geloofwaardigheid van de partij geen goed.

Voor de federale verkiezingen in 2003 verkondigen ze dat er geen migrantenstemrecht komt, nu is het er.
Voor de Vlaamse verkiezingen verkondigt de VLD dat ze voor de splitsing zijn van Brussel-Halle-Vilvoorde, nu is die opeens niet meer belangrijk.

Dat het migrantenstemrecht er toch gekomen is en dat Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst wordt, is op zich niet het grootste probleem. Het feit dat ze verkiezing na verkiezing hun kiezers bedriegen, is veel erger.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 april 2005 om 15:41.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be