![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hans Van de Cauter, nationaal Voorzitter van de BUB, maakte deze toespraak op het debat van BPlus Luik op 22 maart. Oordeel zelf: na deze tussenkomst noemde beroepsidioot G. Fonteyn BUB een extreem-rechtse partij. Het stormachtige aplaus na de redevoering zegt voor mij genoeg.
http://www.belgischeunie.be/liege.mp3 Laatst gewijzigd door Patriot! : 30 maart 2005 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een eenvoudig België, eenvoudig uitgelegd in acht minuten. Geen communautair gezwam waar we in dreigen te verzuipen. België unitair!
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoor een moderatrice die het gesprek wil eindigen maar die te maken krijgt met een onbeschofte debateur die toch verder gaat. Daarna hoor je een beleefdheidapplaus en één geestdriftige applaudiseur die, te horen aan het geluid, vlak bij het opnametoestel ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie hun antwoord al: nee, het was een STORMACHTIG applaus, ECHT WAAR!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik kan Fonteyn trouwens goed volgen met zijn stelling: Het uithalen naar de inhalige politici die hun zakken vullen", zonder naar de "echte problemen" te willen luisteren van de "man in de straat"... Dat soort discours is typisch van populistisch-rechts en extreem-rechts en bovenal weinig democratisch! Laatst gewijzigd door zorroaster : 31 maart 2005 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Wat is er "weinig democratisch" aan een discours? De vrije meningsuiting is juist de essentie van een democratie.
Ik heb ook niet gesproken over "het zakken vullen". Dat de politici zich moeten bezig houden met de essentie, is ook niet meer dan normaal. Dat er teveel regeringen en parlementen zijn in België ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stormachtig aplaus: er waren heel veel BUB'ers, de rest waren BPlussers, en een 10tal hoogbejaarde RWF'ers. Ik zat met mij Leuvense delegatie achteraan, en vandaaruit was goed te zien dat de zaal ons discours heel erg kon smaken. Collignon en zijn zieke kliek kregen géén aplaus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel volk bijeenkrijgen, is wél een prestatie.
Op 21 juli is onze grote dag: dan mobiliseren we vanuit heel België om zoveel mogelijk Belgicisten naar Brussel te krijgen. Probeer maar eens te overtreffen met jullie zielige wake en bedevaart - wat mij betreft mag je ze zelfs samentellen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog 31 dagen. Hoe ver zit het hiermee? ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 31 maart 2005 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het fragment intussen beluisterd.
Euh... Noemen jullie dat "stormachtig"?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Typische BUB-prietpraat. Toch raar dat de "man van de straat" niet op BUB stemt maar liever op confederalistische of zelfs separatistische partijen. Het zal zijn dat de "man van de straat" er niet zo wakker van ligt dat ze graag dat confederalisme of separatisme bijnemen.
Maar ja, het ligt weer aan die stoute media. Er zal daar wat gekuist worden met fuhrer Hans1 aan de macht en minister van propaganda Bruno. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() [size=-1][/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]() en dat stromachtig aplaus was ook niet wat ik zie als stromachtig maar bon ![]()
![]() |